Середовищем називають сукупність явищ, процесів, що здійснюють вплив на досліджуваний об’єкт; комплекс умов, які оточують людину і взаємодіють із нею як з організмом і особистістю. Загалом середовищем



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Загалом середовищем називають сукупність явищ, процесів, що здійснюють вплив на досліджуваний об’єкт; комплекс умов, які оточують людину і взаємодіють із нею як з організмом і особистістю.

  • Загалом середовищем називають сукупність явищ, процесів, що здійснюють вплив на досліджуваний об’єкт; комплекс умов, які оточують людину і взаємодіють із нею як з організмом і особистістю.

  • Розрізняють зовнішнє і внутрішнє, природне і соціальне, макросередовище і мікросередовище та ін.



Б. Ельконін, А.Валицька освітнє середовище (або освітній простір) розглядають як “сукупність духовно-матеріальних форм, методів, прийомів і засобів навчання й виховання, що відтворюють у змісті освітніх програм модель культури”

  • Б. Ельконін, А.Валицька освітнє середовище (або освітній простір) розглядають як “сукупність духовно-матеріальних форм, методів, прийомів і засобів навчання й виховання, що відтворюють у змісті освітніх програм модель культури”

  • Освітнє середовище впливає на всі підсистеми особистості: біологічну – збереження та розвитку здоров’я; психічну – забезпечення психічної стабільності, психогігієни, захисту особи від негативних впливів; соціальну – органічне включення в систему соціальних відносин.



1) можливості освітнього середовища забезпечити гармонійний розвиток дітей;

  • 1) можливості освітнього середовища забезпечити гармонійний розвиток дітей;

  • 2) результативність творчої та дослідницької діяльності дітей;

  • 3) створення умов для самореалізації особистості в творчій діяльності;

  • 4) здатність середовища задовольнити комплекс потреб дитини і сформувати в неї систему соціальних і духовних цінностей.

  • Інтегрованим критерієм якості освітнього середовища є його спроможність забезпечити всім суб'єктам освітнього процесу систему можливостей для ефективного особистісного саморозвитку.



Організація освітнього розвивального середовища визначається як:

  • Організація освітнього розвивального середовища визначається як:

  • забезпечення сукупності умов, пов’язаних з матеріально-технічним і програмно-методичним забезпеченням навчально-виховного процесу;

  • створенням умов творчої комфортної взаємодії дітей між собою, з педагогами, батьками;

  • використанням різних методів і засобів активізації діяльності, яка забезпечує творчий розвиток особистості.







Розвивальне предметне середовище – це система матеріальних динамічних і змінних об’єктів діяльності дитини, що стимулюють її розвиток.

  • Розвивальне предметне середовище – це система матеріальних динамічних і змінних об’єктів діяльності дитини, що стимулюють її розвиток.



1. принцип дистанції, позиції при взаємодії (щоб кожна дитина могла знайти місце, зручне для занять і комфортне для свого емоційного стану);

  • 1. принцип дистанції, позиції при взаємодії (щоб кожна дитина могла знайти місце, зручне для занять і комфортне для свого емоційного стану);

  • 2. принцип активності, самостійності, творчості (тобто інтенсивно розвиваюче, провокуюче виникненню та розвитку пізнавальних інтересів дитини, її вольових якостей, емоцій, почуттів);

  • 3. принцип стабільності, динамічності (закладена можливість зміни.

  • В інтер'єрі повинні бути певні багатофункціональні елементи, що трансформуються легко, при збереженні загальної цілісності);

  • 4. принцип комплектування і гнучкого зонування (життєвий простір має бути таким, що дозволяє дітям відповідно до інтересів і за бажаннями вільно займатися одночасно різними видами діяльності, не заважаючи один одному - фізкультурою, музикою, малюванням, конструюванням, розгляданням ілюстрацій, іграми тощо);

  • 5. принцип індивідуальної комфортності та емоційного благополуччя кожної дитини і дорослого;

  • 6. принцип естетичної організації середовища;

  • 7. принцип відкритості – закритості (всі іграшки і матеріали повинні зберігатися в доступному для дітей місці);

  • 8. принцип врахування статі і віку дітей.
















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка