Ще в III тисячолітті до н е., Ще в III тисячолітті до н е



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Ще в III тисячолітті до н. е.,

  • Ще в III тисячолітті до н. е.,

  • у часи прадавніх культур Єгипту й Шумеру, існувала

  • й самостійна цивілізація

  • в долині ріки Інд.

  • Археологи знайшли статуетки дрібної пластики того періоду.

  • Уже тоді в зображеннях людей були відзначені своєрідні для індійського мистецтва риси: поза

  • «трибханга» (двох поворотів), своєрідне

  • ліплення тіла, зване

  • «плоть, що набухає», багаторукість і багатоногість.



Серед численних народів, що зʼявилися в цей час на території Індії, були племена аріїв, їхні жерці (брахмани) створили гімни на честь богів.

  • Серед численних народів, що зʼявилися в цей час на території Індії, були племена аріїв, їхні жерці (брахмани) створили гімни на честь богів.

  • Вони звалися Рігведа, заучувалися й переходили від покоління до покоління. Боги Рігведи: Індра, Варуна, Сурʼя, Вішну, Агні, Сома.





У ведичний період були створені дві великі епічні поеми аріїв – «Махабхарата» і «Рамаяна». «Махабхарата» і «Рамаяна» містять у собі релігійно-філософські тексти «Бхагавадгіта».

  • У ведичний період були створені дві великі епічні поеми аріїв – «Махабхарата» і «Рамаяна». «Махабхарата» і «Рамаяна» містять у собі релігійно-філософські тексти «Бхагавадгіта».





Син вождя, став аскетом і проповідував навчання, яке знайшло численних прихильників.

  • Син вождя, став аскетом і проповідував навчання, яке знайшло численних прихильників.







Ступа зводилася на квадратному фундаменті, декорованому каменем, її оточувала деревʼяна огорожа.

  • Ступа зводилася на квадратному фундаменті, декорованому каменем, її оточувала деревʼяна огорожа.

  • Сфера закінчувалась гострим верхом – «парасолькою».

  • Будівлі навколо ступи (зали для проповідей, приміщення для прочан і т. д.) були орієнтовані на сторони світу.















Являють собою поздовжні приміщення зі склепінною стелею й колонами, розташованими уздовж стін, вибиті у скельному масиві. Архітектурні форми скельних храмів

  • Являють собою поздовжні приміщення зі склепінною стелею й колонами, розташованими уздовж стін, вибиті у скельному масиві. Архітектурні форми скельних храмів

  • із точністю аж до головок цвяхів відтворюють будову й деталі інтерʼєру колишніх деревʼяних споруд.





Вони ставилися в тих місцях, де проповідував Будда. Колону вінчають символічні скульптурні зображення.

  • Вони ставилися в тих місцях, де проповідував Будда. Колону вінчають символічні скульптурні зображення.

  • Наприклад, стовп із левиною капітеллю у місці, де Будда створив громаду ченців.

  • Лев служить символом півночі, тому що буддизм проник в Індію з Непалу.

  • Нижня частина капітелі – перекинута квітка лотоса. Лотос у буддизмі – символ душі, яка зароджується з бруду

  • й розпускається у світлі Бодхі (Просвітлення).



На межі I ̶ II тис. н. е. буддизм поступається місцем індуїзму – реформованій релігії вед.

  • На межі I ̶ II тис. н. е. буддизм поступається місцем індуїзму – реформованій релігії вед.

  • Три головні боги індуїзму – Брахма ̶ творець світу, Вішну – охоронець світу й Шива – руйнівник світу.







Основні риси індуїстського храму – головна частина у вигляді високої вежі, до неї примикає нижча, зовнішні обʼєми мʼяко виліплені, горизонтальні складки в контрасті

  • Основні риси індуїстського храму – головна частина у вигляді високої вежі, до неї примикає нижча, зовнішні обʼєми мʼяко виліплені, горизонтальні складки в контрасті

  • з вертикальними.















Найдавнішою спорудою, що дійшла до наших днів, є Велика Китайська стіна, зведена для захисту північних кордонів держави від набігів кочівників.

  • Найдавнішою спорудою, що дійшла до наших днів, є Велика Китайська стіна, зведена для захисту північних кордонів держави від набігів кочівників.

  • Перший етап її будівництва належить до IV ̶ III ст. до н. е.

  • Роботи з її відновлення

  • й будівництва тривали наступні дві тисячі років.







Починається будівництво культових ансамблів. Іде будівництво буддистських монастирів із печерами, прикрашених розписами, статуями.

  • Починається будівництво культових ансамблів. Іде будівництво буддистських монастирів із печерами, прикрашених розписами, статуями.

  • Формується тип багатоярусної вежі – пагоди.

  • У буддійських монастирях пагоди служили сховищами реліквій, статуй, канонічних книг.



Пагоди досягали висоти 50 м, складалися з безлічі ярусів, що звужуються, у кожного ярусу були підняті догори краї покрівлі, нерідко до них чіпляли дзвіночки,

  • Пагоди досягали висоти 50 м, складалися з безлічі ярусів, що звужуються, у кожного ярусу були підняті догори краї покрівлі, нерідко до них чіпляли дзвіночки,

  • на верхніх поверхах установлювали дзеркала, призначені для збирання

  • «небесної роси».















Палаци, храми й житлові будівлі в китайській архітектурі мають однотипний характер, відрізняються лише за розмірами і багатством декору.

  • Палаци, храми й житлові будівлі в китайській архітектурі мають однотипний характер, відрізняються лише за розмірами і багатством декору.

  • Зводилися на дерев’яному каркасі з покритих червоним лаком опорних стовпів, балок

  • і візерункових кронштейнів на високих глинобитних платформах, обкладених каменем.



  • Для посилення декоративності даху будівлі застосовуються такі засоби, як її двоярусна побудова, вигадливі прикраси, вигини.

  • Кам’яні елементи будівель покриті барельєфами, зазвичай це зображення драконів

  • та інших чудовиськ страхітливого вигляду.







Однак національне зодчество Японії має інший самобутній вигляд. Буддизм у Японії не витіснив місцевий культ – синтоїзм. Японці сповідують відразу дві релігії. Японський синтоїстський храм різко відрізняється від буддистського.

  • Однак національне зодчество Японії має інший самобутній вигляд. Буддизм у Японії не витіснив місцевий культ – синтоїзм. Японці сповідують відразу дві релігії. Японський синтоїстський храм різко відрізняється від буддистського.



Синтоїстський храм ̶ проста за формою будівля із двосхилим дахом, покрівля якого зроблена з очерету або соломи.

  • Синтоїстський храм ̶ проста за формою будівля із двосхилим дахом, покрівля якого зроблена з очерету або соломи.

  • Будівля стоїть на стовпах, навколо ̶ відкрита веранда, захищена від опадів виступами даху. Зовсім відсутні будь-які прикраси – різьблення, розписи і т. д.

  • Мальовничі деталі на гребені мають практичне призначення: накладки у вигляді хрестовин

  • і горизонтальних брусків служать для зміцнення конструкції.



Конструктивно японські будівлі подібні до китайських: дерев’яний каркас, високий дах. Незвичайною

  • Конструктивно японські будівлі подібні до китайських: дерев’яний каркас, високий дах. Незвичайною

  • є тільки абсолютна відсутність прикрас, що робить традиційну архітектуру Японії особливою

  • в зодчестві всього світу.













Це так званий принцип вабі ̶ духовне очищення через гармонію простоти й самотності. За своєю конструкцією

  • Це так званий принцип вабі ̶ духовне очищення через гармонію простоти й самотності. За своєю конструкцією

  • чайний павільйон близький до житлового будинку, а функцією ̶ до буддійського храму.





Опори чайного павільйону дерев’яні, стеля оброблена бамбуком або очеретом, підлога вистелена циновками, ніша з висячою картиною й квіткою у вазі, вогнище, полиця для начиння.

  • Опори чайного павільйону дерев’яні, стеля оброблена бамбуком або очеретом, підлога вистелена циновками, ніша з висячою картиною й квіткою у вазі, вогнище, полиця для начиння.



Гості заходять у павільйон роззувшись. До речі, чайний павільйон ̶ єдине місце, куди самурай повинен був увійти без меча.

  • Гості заходять у павільйон роззувшись. До речі, чайний павільйон ̶ єдине місце, куди самурай повинен був увійти без меча.



Неквапливі, розмірені рухи майстра чаю подібні до танцю.

  • Неквапливі, розмірені рухи майстра чаю подібні до танцю.

  • Після закінчення чаювання й милування начинням могла виникнути бесіда про вартості начиння.

  • Але важливішим вважався внутрішній контакт учасників, проникнення в суть предметів, інтуїтивне усвідомлення їхньої краси.












База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка