Школа зростання педагогічної майстерності з досвіду роботи



Дата конвертації28.06.2016
Розмір445 b.


Школа зростання педагогічної майстерності


Школа молодого вчителя м. Нетішина створена на базі методичного кабінету відділу освіти. Це одна з форм підвищення фахового рівня молодих вчителів – спеціалістів, які мають стаж роботи до трьох років. Керівництво Школою молодого вчителя здійснює методичний кабінет, методисти, досвідчені педагоги міста.



Завдання Школи молодого вчителя:

  • допомога становленню, психологічній адаптації та реалізації індивідуального творчого потенціалу молодих вчителів;

  • сприяння постійному творчому зростанню, формуванню педагогічної майстерності;

  • допомога у плануванні та організації роботи з питань модернізації навчально-виховного процесу;

  • впровадження передових методів навчання;

  • допомога у виборі молодими педагогами оптимальних форм, методів і засобів навчання



Список молодих педагогів м. Нетішина



СТРУКТУРА РОБОТИ З МОЛОДИМИ СПЕЦІАЛІСТАМИ



Сфери впливу на молодого вчителя



Основні напрямки роботи Школи молодого вчителя

  • Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, вивчення директивних документів МОН України.

  • Надання методичної допомоги в плануванні та організації роботи з модернізації навчально-виховного процесу.

  • Поглиблення науково-теоретичної підготовки з фаху.

  • Сприяння постійному творчому зростанню, формуванню педагогічної майстерності.



Форми та методи роботи з молодими вчителями (за річним планом роботи Школи молодого вчителя) на рівні навчально-виховного закладу: І етап - серпень-жовтень

  • Серпень

  • Індивідуальна бесіда з кожним молодим учителем.

  • Ознайомлення з матеріально-технічною базою школи.

  • Анкетування молодих учителів.

  • Посвячення в учителі (засідання педради).

  • Консультація «Планування роботи вчителя-предметника. Ведення шкільної документації (журнал, календарні та поурочні плани)».

  • Зустріч молодих учителів із досвідченими вчителями школи. Вибір наставників



Форми та методи роботи з молодими вчителями на рівні навчально-виховного закладу (за річним планом роботи Школи молодого вчителя):

  • Жовтень

  • Взаємовідвідування уроків стажистів і наставників.

  • Відвідування молодими вчителями уроків членів між предметної творчої групи.

  • Анкетування «Які труднощі виникають?».

  • Консультація «Методика проведення предметних олімпіад».

  • Практикум «Аналіз та самоаналіз уроку».

  • Тестування «Ви оптиміст чи песиміст?».

  • На рівні відділу освіти та міського методичного кабінету:

  • Посвячення в учителі (серпнева конференція).

  • Інструктивно-методичний семінар.

  • Вхідне діагностування.

  • Написання наказу «Про організацію методичної роботи з молодими вчителями в... навчальному році» та ін.



II етап (листопад — березень) На рівні навчально-виховних закладів (за річним планом роботи Школи молодого вчителя):

  • Листопад

  • Відвідування уроків у молодих учителів, які атестуються.

  • Тиждень молодого вчителя (2-3 роки педагогічного стажу).

  • Практикум «Педагогічне діагностування: методика проведення» (учителі-стажисти).

  • Семінар «Моделювання уроку-діалогу. Труднощі у проведеній уроку-діалогу» (згідно з результатами діагностування).

  • Тестування «Чи маєте Ви творчу уяву?».



Січень

  • Січень

  • Бесіда «Яка література допомагає у підготовці до проведення уроків»

  • (учителі-стажисти).

  • Практикум «Моделювання уроку-конференції» (згідно з результатами діагностування).

  • Лютий

  • Тиждень молодого вчителя (перший рік роботи).

  • Практикум «Моделювання уроку-диспуту» (згідно з результатами діагностування).

  • Консультації практичного психолога (індивідуальні, групові).



III етап (квітень — травень) На рівні навчально-виховного закладу:

  • Квітень

  • Практикум «Моделювання уроків-заліків» (згідно з результатами діагностування).

  • Консультації практичного психолога (індивідуальні, тематичні).

  • Методичний тиждень «Я — вчитель» (аналіз та самоаналіз уроків).

  • Травень

  • Звіт про виконання індивідуального плану стажування.

  • Складання характеристик на вчителів-стажистів.

  • Педагогічне діагностування.

  • Підсумкове засідання школи молодого вчителя.



План роботи педагога-наставника з молодим спеціалістом першого року роботи



План роботи педагога-наставника з молодим спеціалістом другого року роботи



Фази кар'єри педагога



Звіт про методичну роботу з молодими вчителями у загальноосвітніх навчальних закладах у 2010 році. В освітніх навчальних закладах міста у 2010 році працювало 18 молодих педагогів, які здійснювали професійне становлення, адаптацію до роботи у новому колективі з допомогою занять у школі молодого вчителя. Аналіз підсумків роботи за 2010 рік показав, що мету, поставлену на початку року у справі навчання і розвитку педагогічної майстерності молодих педагогів, було реалізовано. Зріс рівень педагогічної майстерності вчителів. Цьому сприяла створена система методичної допомоги з боку методичного кабінету, наставників, яка була зорієнтована на таких напрямках: здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів М.О.; вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз програмних документів з питань виховної роботи, формування у молодих вчителів посадових умінь і навичок; поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань з суміжних предметів; науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду, визначення шляхів творчого його використання; здійснення заходів щодо підвищення освітнього науково-методичного та культурного рівня молодого вчителя.



Основними формами навчально-методичної роботи школи молодого вчителя були практичні заняття, співбесіди, відвідування уроків і позакласних заходів У 2010 році було проведено 4 засідання школи молодого вчителя, на яких розглядалися як тематичні питання (Підходи до виховного процесу, формування всебічно розвиненої особистості на основі особистісно-зорієнтованої освіти; Роль вчителя у процесі розвитку пізнавальних інтересів учнів; Особливості конструювання сучасного уроку; Завдання та мета позакласної та позашкільної роботи) так і поточні проблеми, які виносилися на розсуд колег. Активно залучалися до роботи у школі молодого вчителя досвідчені педагоги Ковба В.І.(вчитель іноземної мови ЗОШ І-ІІІст №2), Пасічник В.О. (вчитель іноземних мов ЗОШ І-ІІІст №1), Лотюк В.О., (вчитель хімії ЗОШ І-ІІІст №4), які не тільки проводили відкриті уроки для молодих вчителів, але й надавали індивідуальну допомогу з питань планування, вирішення педагогічних задач. Методичним кабінетом відділу освіти розроблено пам’ятку молодому педагогові, у яку вміщені поради з виховання, надано понад 200 індивідуальних консультацій вчителям-початківцям, з метою надання методичної допомоги відвідано 17 уроків молодих вчителів, організовано 8 відкритих уроків педагогів-наставників. Результатом роботи школи молодого вчителя є відкриті уроки, які проводили молоді педагоги в усіх навчальних закладах міста у квітні 2010 року, альтернативні конспекти уроків Трохимчук Т.М.(ЗОШ І-ІІІст№4), Гусар О.В., Ткачук Р.В. (ЗОШ І-ІІІст№1), Чернявки Т.С. (ЗОШ І-ІІІст№2), Карпець К.М. (ДНЗ №2), Матвійчук Н.О. (ДНЗ №3), Жогел Н.М.( ДНЗ №5) за аналізом відвіданих занять педагогів-наставників. Троцик Л.В., методист відділу освіти



Результати роботи Школи молодого вчителя у 2009 році

  • Методичним кабінетом відділу освіти:

  • розроблено пам’ятку молодому педагогові, у яку вміщені поради з виховання;

  • з метою надання методичної допомоги відвідано 17 уроків молодих вчителів;

  • організовано 8 відкритих уроків педагогів-наставників;

  • надано понад 200 індивідуальних консультацій вчителям-початківцям.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка