Шляхи створення мовленнєвого розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі і сім’ї



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


Шляхи створення мовленнєвого розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі і сім’ї.


У новій редакції Базового компонента дошкільної освіти мовленнєвий розвиток виділено в самостійний напрям. Освітня лінія «Мовлення дитини» є однією з основних і передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовленням у різних життєвих ситуаціях.

  • У новій редакції Базового компонента дошкільної освіти мовленнєвий розвиток виділено в самостійний напрям. Освітня лінія «Мовлення дитини» є однією з основних і передбачає засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовленням у різних життєвих ситуаціях.



  • звукова культура мовлення;

  • словникова робота;

  • граматична правильність мовлення;

  • зв'язне діалогічне і монологічне мовлення.



Останнім часом під час організації освітнього процесу в дошкільному закладі значну увагу приділяють:

  • Останнім часом під час організації освітнього процесу в дошкільному закладі значну увагу приділяють:

  • інтеграції змісту дошкільної освіти;

  • реалізації принципу інтеграції в побудові різних видів занять;

  • наданню пріоритету заняттям інтегрованого типу.



Педагог має змогу формувати в дітей уміння:

  • Педагог має змогу формувати в дітей уміння:

  • використовувати в мовленні —

  • інтонаційні засоби виразності;

  • порівняння;

  • образні вирази;

  • контролювати —

  • темп мовлення;

  • силу голосу;

  • утворювати ступені порівняння прикметників;

  • узгоджувати слова в реченнях різних конструкцій;

  • складати сюжетні розповіді тощо.



Класифікація мовленнєвих занять

  • Класифікація мовленнєвих занять

  • За способом організації:

  • індивідуальні, на яких об'єднують дітей одного рівня мовленнєвого розвитку (1-4 особи);

  • індивідуально-групові (4-8 осіб);

  • групові (до 15 осіб);

  • фронтальні, або загальногрупові (з усіма дітьми вікової групи).

  • За спрямованістю:

  • тематичні, спрямовані на розв'язання одного мовленнєвого завдання (розвиток словника, формування граматично правильного мовлення, формування звукової культури мовлення чи зв'язного мовлення).

  • комплексні, у процесі яких комплексно реалізують три мовленнєвих завдання (наприклад: розвиток зв'язного мовлення, формування звукової культури, граматично правильного мовлення).



Навички організованої суспільної мовленнєвої поведінки:

  • слухати і чути інших;

  • висловлюватися, коли запитують;

  • слухати і розуміти мовлення, адресоване кожному.



Умови забезпечення позитивного, емоційного заняття:



Ігрові прийоми навчання

  • Серед них:

  • ігри —

  • - дидактичні;

  • - народні;

  • - рухливі з текстами

  • та діалогами;

  • ігрові вправи;

  • сюрпризи;

  • забавлянки;

  • ігрові життєві ситуації спілкування,

  • в яких дитина є активним мовцем.



Специфіка організації занять інтегрованого типу

  • Заняття інтегрованого типу — ефективний засіб для закріплення набутих дітьми мовленнєвих умінь та навичок і збагачення пізнавального досвіду.



Напрями діяльності:

  • Напрями діяльності:

  • художньо-естетичний — музика, образотворче мистецтво;

  • інтелектуально-мовленнєвий — ознайомлення з навколишнім середовищем, розв'язання соціально-комунікативних проблемних ситуацій;

  • логіко-математичний;

  • природничий тощо.



Спілкування сприяє:

  • Спілкування сприяє:

  • закріпленню знань дітей із різних розділів програми;

  • активізації, уточненню і збагаченню словника;

  • розвитку діалогічного й монологічного мовлення;

  • формуванню комунікативних навичок;

  • удосконаленню —

  • виразності мовлення;

  • загальної культури мовлення.



Види занять інтегрованого типу:

  • навчально-пізнавальне;

  • навчально-ігрове —

  • - заняття-гра;

  • - заняття-змагання;

  • - заняття-розвага;

  • - контрольне.



Традиційні методи та прийоми розвитку мовлення дошкільників:

  • Традиційні методи та прийоми розвитку мовлення дошкільників:

  • бесіда за змістом картини і розповідання за картиною;

  • переказ художніх текстів;

  • самостійні розповіді дітей (із власного досвіду, творчі тощо);

  • дидактичні ігри;

  • мовленнєві ситуації;

  • ігрові мовленнєві вправи.



Інноваційні методи і засоби розвитку мовлення дошкільників:

  • словесні подорожі у світ казки;

  • у світ фантазії;

  • природи;

  • мистецтва;

  • звуків;

  • фарб;

  • книги.



Мовленнєва компетенція — це вміння адекватно й доречно спілкуватися рідною мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби виразності мовлення.

  • Мовленнєва компетенція — це вміння адекватно й доречно спілкуватися рідною мовою в конкретних ситуаціях (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби виразності мовлення.



Особистісно - орієнтований підхід до розвитку мовлення дає змогу максимально врахувати рівень мовленнєвого розвитку та мовленнєві здібності, наміри, бажання, індивідуальні особливості кожної дитини і стимулювати її творчі прояви, орієнтуючись на її індивідуальність.

  • Особистісно - орієнтований підхід до розвитку мовлення дає змогу максимально врахувати рівень мовленнєвого розвитку та мовленнєві здібності, наміри, бажання, індивідуальні особливості кожної дитини і стимулювати її творчі прояви, орієнтуючись на її індивідуальність.



Отже, врахування рівня мовленнєвого розвитку кожної дитини, розумне поєднання традицій та інновацій у сучасній організації мовленнєвої роботи з дошкільниками забезпечить її ефективність і реалізацію завдань, визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти.

  • Отже, врахування рівня мовленнєвого розвитку кожної дитини, розумне поєднання традицій та інновацій у сучасній організації мовленнєвої роботи з дошкільниками забезпечить її ефективність і реалізацію завдань, визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка