Що таке подушне фінансування?



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.



Що таке подушне фінансування?

  • Що таке подушне фінансування?

  • Які його переваги?

  • Як воно сприятиме більш ефективним шкільним мережам?





Можна дати такий короткий опис: “фінансування слідує за учнем”.

  • Можна дати такий короткий опис: “фінансування слідує за учнем”.

  • Зараз прийняте в багатьох країнах, включаючи країни з перехідною економікою.

  • Постачальнику освітніх послуг з державного бюджету виділяються кошти на надання освіти певної якості, відповідно до кількості учнів, які отримують цю освіту.

  • Субсидія = сума на одного учня X кількість учнів

  • Постачальником освітніх послуг може бути:

  • місцевий адміністративний підрозділ (засновник школи), який здійснює управління кількома або багатьма школами (зазвичай орган місцевого самоврядування або громада)

  • державна школа

  • приватна школа



Центральний уряд використовує певну формулу (набір об'єктивних правил) для визначення субсидій на освіту для муніципалітетів, які у свою чергу також можуть використати формулу для визначення бюджетів шкіл.

  • Центральний уряд використовує певну формулу (набір об'єктивних правил) для визначення субсидій на освіту для муніципалітетів, які у свою чергу також можуть використати формулу для визначення бюджетів шкіл.

  • Кількість учнів є основним показником у формулі.

  • Учні диференційовані в залежності від характеристик, які спричинюють різницю у вартості навчання цих учнів: напр., клас/вік, навчальний план, місцезнаходження, мова національної меншини, приналежність до соціально незабезпечених верств населення.

  • У формулу можуть бути включені й інші фактори: напр., тип опалення школи, розмір школи, щільність населення.





,

  • ,



Складається з трьох суттєвих елементів:

  • Складається з трьох суттєвих елементів:

  • Центральний уряд використовує подушну формулу, щоб визначити обсяг субсидій на освіту для місцевих адміністративних підрозділів, які керують школами.

  • Органи місцевого самоврядування використовують місцеву формулу, щоб виділити спеціалізовані бюджети (які виплачуються одноразово) своїм школам для витрат на усі основні ресурси, включаючи персонал.

  • Школи мають фінансову автономію (управляють своїми власними бюджетами) (директор школи + шкільна рада): кількість вчителів визначається школою відповідного до того, які витрати на персонал може дозволити собі ця школа зі свого бюджету.







Часткове ПФ

  • Часткове ПФ



1. Єдина формула асигнування коштів з центру органам місцевого самоврядування, основана на показниках на рівні органів місцевого самоврядування (напр., Польща, Швеція, Фінляндія).

  • 1. Єдина формула асигнування коштів з центру органам місцевого самоврядування, основана на показниках на рівні органів місцевого самоврядування (напр., Польща, Швеція, Фінляндія).

  • 2. Єдина формула асигнування коштів з центру органам місцевого самоврядування або іншим власникам шкіл на основі показників на рівні шкіл (напр., Литва, Словакія, Нідерланди (без змін)).

  • 3. Дві різні формули. Одна для фінансування з центру органам місцевого самоврядування, друга (обов'язкова) - від органів місцевого самоврядування школам. (напр., Англія, Уельс, Болгарія, Косово).







Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах



Система, основана на матеріально-технічних ресурсах

  • Система, основана на матеріально-технічних ресурсах





Орган місцевого самоврядування великою мірою фінансується з розрахунку на кожного учня.

  • Орган місцевого самоврядування великою мірою фінансується з розрахунку на кожного учня.

  • Може зменшити витрати на кожного учня шляхом зменшення кількості шкіл і класів за умови, що транспортування учнів до іншої школи коштує дешевше, ніж заощаджені витрати на вчителів та будівлі.

  • В результаті раціоналізації шкільної мережі фінансування не зменшується.

  • Якість освіти може бути поліпшена за рахунок інвестицій у покращення умов навчання та у навчання за системою, коли учитель навчає не багато класів, а один.



Коли шкільні мережі раціоналізовані, важливо підтримувати діяльність малих шкіл і класів, які потрібні, щоб зберегти доступ до шкільної освіти.

  • Коли шкільні мережі раціоналізовані, важливо підтримувати діяльність малих шкіл і класів, які потрібні, щоб зберегти доступ до шкільної освіти.



Критерії розподілу додаткових вчителів для:

  • Критерії розподілу додаткових вчителів для:

  • малих шкіл (напр., відстань від альтернативної школи, якість дорожнього зв'язку)

  • класів, які навчаються мовами національних меншин

  • учнів із соціально неблагополучних прошарків населення





















Як часткове, так і повне ПФ дає стимули для створення ефективної шкільної мережі.

  • Як часткове, так і повне ПФ дає стимули для створення ефективної шкільної мережі.

  • Повне ПФ є більш ефективним, оскільки гарантує, що усі школи, підпорядковані органу місцевого самоврядування, будуть фінансуватися на основі однакових критеріїв.

  • ПФ саме по собі не є достатнім: потрібна сильна політика, яку проводитиме Міністерство освіти.

  • Потрібне поетапне впровадження ПФ, щоб забезпечити збереження доступу до освіти для усіх учнів.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка