Система це певна цілісність, що складається із взаємозалежних частин, кожна з яких вносить щось своє у характеристику цілого



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



Система - це певна цілісність, що складається із взаємозалежних частин, кожна з яких вносить щось своє у характеристику цілого.

  • Система - це певна цілісність, що складається із взаємозалежних частин, кожна з яких вносить щось своє у характеристику цілого.

  • Управління будь-якою системою - це процес переведення її з одного стану в якісно нове, інше в результаті впливу суб'єкта управління (керівника) на об'єкт (підлеглого).

  • Системний підхід передбачає розгляд різноманітних процесів і явищ в управлінні як системи.



Педагогічна система є соціально обумовленою цілісністю учасників педагогічного процесу, що взаємодіють на основі співпраці між собою, з оточуючим середовищем та його матеріальними і духовними цінностями, яка спрямована на формування і розвиток особистості

  • Педагогічна система є соціально обумовленою цілісністю учасників педагогічного процесу, що взаємодіють на основі співпраці між собою, з оточуючим середовищем та його матеріальними і духовними цінностями, яка спрямована на формування і розвиток особистості

  • Т.І. Шамова Педагогічна система – це сукупність взаємопов'язаних засобів, методів, процесів, які необхідні для створення організованого та цілеспрямованого впливу на формування особистості з певними якостями, що необхідні як для самої особистості, так і для суспільства.

  • В.П. Беспалько



М.М. Поташник виділяє такі структури

  • М.М. Поташник виділяє такі структури

  • педагогічних систем:

  • управлінська (програмування, планування, організація, регулювання, контроль, стимулювання, коригування, аналіз);

  • діяльнісна (мотиви, мета, зміст, форми, методи, результати);

  • змістова (напрями виховання: моральне, громадянське, трудове, фізичне, естетичне та ін.);

  • вікова (виховна робота з молодшими школярами, з підлітками, старшокласниками);

  • суб'єктна (діяльність учителя – батьків – школярів; типи колективів: шкільний – педагогічний – класний)



Перший рівень директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи.

  • Перший рівень директор школи. Цей рівень визначає стратегічні напрями розвитку школи.

  • Другий рівень заступники директора школи, шкільний психолог, соціальний педагог, а також органи і об'єднання , що беруть участь у громадсько-державному управлінні школою.

  • Третій рівень вчителі, вихователі, класні керівники. Всі вони виконують управлінські функції по відношенню до учня.

  • Четвертий рівень учні, органи класного і загальношкільного самоврядування.



Управлінські дії заступника директора з навчально-виховної роботи

  • Управлінські дії заступника директора з навчально-виховної роботи

  • Організовує і контролює процес навчання школярів, їх загальноосвітню і трудову підготовку, всебічний розвиток і поведінку.

  • Контролює виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок учнів.

  • Здійснює керівництво методичною роботою з учителями школи.

  • Складає і контролює розклад уроків, графіки факультативних і гурткових занять, контрольних, проведення лабораторних робіт,навчальних екскурсій.

  • Відповідає за звітність із питань навчально-виховного процесу.

  • Організовує методичну роботу предметних комісій та методичних об'єднань, діяльність шкіл передового досвіду кращих педагогів.

  • Контролює роботу шкільної бібліотеки, роботу психологічної служби школи



План – це

  • План – це

  • проект діяльності школи

  • система скоординованих рішень

  • порядок дій для досягнення певної мети



Традиційний підхід

  • Традиційний підхід

  • розробка перспективного плану

  • одноосібне планування

  • планування в умовах заданих проблем

  • планова основа управління

  • складання планів самоосвіти учителів



Цілевстановлення визначення мети діяльності школи, передбачення кінцевого результату

  • Цілевстановлення визначення мети діяльності школи, передбачення кінцевого результату

  • Науковості - врахування вимог суспільства до освіти, впровадження наукових досягнень у педагогічну діяльність колективу

  • Конкретності – планування конкретної роботи

  • Послідовності – врахування результатів роботи за попередні роки

  • Демократизму – залучення до розробки і реалізації планів роботи школи учителів, батьків, учнівського самоврядування









Робота з педагогічними кадрами - це методична робота, що проводиться на рівні навчального закладу.

  • Робота з педагогічними кадрами - це методична робота, що проводиться на рівні навчального закладу.

  • Мета: підвищення фахової майстерності педагогічних працівників

  • (підвищення рівня професійної компетентності педагога).



кадрове  та науково-методичне  забезпечення    навчально-виховного  процесу;

  • кадрове  та науково-методичне  забезпечення    навчально-виховного  процесу;

  • сприяння  розвитку  в  учителів  умінь  і  навичок самостійної  роботи  з  метою  неперервного  підвищення  своєї 

  • кваліфікації та  вдосконалення  педагогічної  майстерності;

  • розвиток  творчих  здібностей  педагогів; 

  • організація роботи  з педагогами щодо підвищення рівня їх дидактичної компетентності;

  • надання  допомоги  вчителям у  апробації та  впровадженні  інноваційних  технологій  у  навчально-виховний  процес;

  • стимулювання  ініціативи  та творчості  членів  педколективу;

  • забезпечення  теоретичної,  психологічної,  методичної  підтримки 

  • вчителів;

  • проведення  системних  методичних  заходів,  спрямованих  на 

  • розвиток  творчих можливостей   педагогів;

  • дисемінація педагогічного  досвіду (виявлення, вивчення, узагальнення та впровадження).





Звіт про методичну роботу за минулий навчальний рік.

  • Звіт про методичну роботу за минулий навчальний рік.

  • Заняття  з  методичним  активом.

  • Участь у роботі шкільних методичних об'єднань з метою надання  необхідної допомоги.

  • Координація роботи бібліотеки по забезпеченню учнів навчальною літературою.

  • Контроль за навчально-виховним  процесом у навчальному закладі.

  • Контроль за веденням шкільної документації.

  • Організація роботи з обдарованими дітьми.

  • Вивчення системи роботи вчителів, які атестуються.

  • Участь учителів у методичних заходах.

  • Організація проходження курсів підвищення кваліфікації учителів.

  • Організація та проведення позаурочних методичних заходів.

  • Проведення методичних сесій.

  • Організація і проведення внутрішньошкільного моніторингу тощо.  



Аналіз роботи М/О за минулий навчальний рік:

  • Аналіз роботи М/О за минулий навчальний рік:

  • завдання, що були поставлені;

  • отримані результати (результати підсумкової атестації , ЗНО, підсумки атестації, виконання програм, рівень вихованості учнів, тощо);

  • діагностика ступеня навченості та результатів зрізів знань, підсумків семестру, навчального року;

  • діяльність вчителя з удосконалення професійної майстерності (підвищення кваліфікації, самоосвіта, участь у науково-методичній роботі, професійна результативність);

  • обґрунтованість вибору варіанта навчально-методичного забезпечення;

  • стан виховної роботи в урочний та позаурочний час.

  • В плані необхідно виділити пріоритети:

  • підвищення якості навчання;

  • підвищення якості викладання;

  • удосконалення виховного процесу, спрямованого на розвиток дитини.



робота щодо ознайомлення учителів з нормативно-правовими документами, новинками методичної і спеціальної літератури;

  • робота щодо ознайомлення учителів з нормативно-правовими документами, новинками методичної і спеціальної літератури;

  • проведення роботи по складанню рекомендацій, пам'яток, алгоритмів вивчення найбільш складних тем програми;

  • розгляд питання щодо формування, вивчення та використання ефективного педагогічного досвіду.

  • Можна запланувати:

  • взаємовідвідування уроків, надання допомоги молодим спеціалістам, здійснення наставництва;

  • підготовку атестаційних матеріалів;

  • організацію виставок дидактичних матеріалів, конспектів уроків, наочності, творчих робіт учнів;

  • позакласну роботу з предмета.



Андрагогічні аспекти в роботі з педагогами навчального закладу

  • Андрагогічні аспекти в роботі з педагогами навчального закладу

  • 1. Заступник директора з НВР організує ефективну роботу з професійного розвитку, перш за все, дорослих людей, тому методична робота з педагогами має бути орієнтована на індивідуальні запити і можливості учителів.

  • 2. Основою процесу професійного розвитку стає педагогічний досвід учителя, дидактичні знання, теоретичні знання з предмету, знання методики навчання з певного предмету.

  • 3. Провідною ідеєю професійного розвитку має бути ідея неперервного навчання, тому методична робота з педагогами навчального закладу має плануватися у динаміці.

  • 4. В організації внутрішньошкільної роботи з педагогами мають переважати співпраця та співтворчість (групова, у т.ч. проектна діяльність), індивідуальні форми роботи.



використання інтерактивних технологій; 

  • використання інтерактивних технологій; 

  • проведення нестандартних уроків; 

  • організацію дослідної роботи;

  •  стимулювання самоосвітньої діяльності учнів; 

  • відстеження динаміки розвитку учнів; 

  • пропаганду досягнень науки та культури; 

  • підбір завдань , які вимагають використання додаткових джерел інформації; 

  • проведення консультацій з пошуку необхідної інформації; 

  • навчання прийомам складання плану, написання конспектів, вмінню виділяти головне; 

  • використання методу проектів; 

  • стимулювання висловлювання власних думок ; 

  • використання діалогічних методів у роботі ; 

  • розробку завдань різного рівня ; 

  • створення проблемних ситуацій ; впровадження методів самооцінки і взаємоперевірки



  • 1. Спонукати учителів до рефлексії (постійного аналізу власної педагогічної діяльність):

  • навіщо?

  • що саме?

  • чому так?

  • що необхідно робити?

  • як це роблять інші?

  • які є рекомендації з цього приводу?

  • як можна оцінити мою педагогічну діяльність?

  • що мені особисто необхідно зробити для підвищення рівня педагогічної майстерності?



  • 2. Удосконалювати педагогічну майстерність

  • через систему методичної роботи навчального закладу,

  • в основу якої має бути покладений індивідуальний підхід, тобто гнучке використання різних форм і методів роботи з педагогами, спрямованими на результат.



Її основні мотиви:

  • Її основні мотиви:

  • - щоденна робота з інформацією

  • - бажання творчості

  • - стрімкий ріст сучасної науки, особливо психології та педагогіки

  • - зміни, які відбуваються в житті суспільства

  • - конкуренція

  • - суспільна думка

  • - матеріальне стимулювання

  • - інтерес – вчитися просто дуже цікаво.

  • Умови здійснення самоосвіти:

  • - здійснюється добровільно

  • - свідомо

  • - планується, керується та контролюється самою людиною.



  • 4. Відстежувати результати роботи педагога

  • через систему

  • моніторингу та

  • самомоніторингу



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка