Система центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Для здійснення практичної соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім‘ями в Україні створена і діє система центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (далі – центри СССДМ).

  • Для здійснення практичної соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім‘ями в Україні створена і діє система центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (далі – центри СССДМ).

  • Мережа центрів постійно розвивається:

  • 1992 році діяло 48 центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

  • 1993 – 77 центрів;

  • сьогодні в Україні діє 1073 центри, із них 27 регіональних, 479 районних, 163 міських, 40 районних у містах, 270 сільських, 14 селищних, 80 філій районних центрів.



Протягом останніх років одним з пріоритетних напрямків діяльності центрів СССДМ є здійснення первинної та вторинної профілактики ВІЛ/СНІДу в підлітковому та молодіжному середовищі.

  • Протягом останніх років одним з пріоритетних напрямків діяльності центрів СССДМ є здійснення первинної та вторинної профілактики ВІЛ/СНІДу в підлітковому та молодіжному середовищі.



Нормативно-правова база:

  • Нормативно-правова база:

  • Закон України від 18.11.2003 № 1281-ІV „Про загальнодержавну програму підтримки молоді на 2004-2008 роки”;

  • постанова Кабінету Міністрів України від 04.06. 2003р. № 877 „Про затвердження Програми реалізації державної політики у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на 2003-2010 роки”;



Нормативно-правова база:

  • Нормативно-правова база:

  • постанова Кабінету Міністрів України від 04.03.2004р. № 264 „Про затвердження Концепції стратегії дій Уряду, спрямованих на запобігання поширенню ВІЛ-інфекції/СНІДу, на період до 2011 року;

  • Національної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, допомоги та лікування ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2004-2008 роки”;

  • постанова Кабінету Міністрів України від 16.01.2003р. № 33 „Про затвердження Державної програми відпочинку та оздоровлення дітей на період до 2008 р.”.



Нормативно-правова база:

  • Нормативно-правова база:

  • наказ Мінсім'ямолодьспорту від 16.02.2005р. № 3430 “Про затвердження Типового положення про службу роботи з ін'єкційними споживачами наркотиків”;

  • спільний наказ Мінсім'ямолодьспорту та МОЗ від 17.11.2006р. № 3925/760 “Про затвердження порядку взаємодії центрів СССДМ із закладами охорони здоров'я щодо різних аспектів профілактики ВІЛ/СНІД”;

  • наказ Мінсім'ямолодьспорту від 10.04.2007р. № 1213 “Про затвердження Типових нормативів оснащення служби роботи з ін'єкційними споживачами наркотиків”;



Нормативно-правова база:

  • Нормативно-правова база:

  • наказ Мінсім'ямолодьспорту від 26.03.2007р. № 901 “Про внесення змін до Типового положення про службу роботи з ін'єкційними споживачами наркотиків”;

  • наказ Держсоцслужби від 29.03.2004р. № 7 “Про вдосконалення соціальної роботи центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з ін'єкційними споживачами наркотиків”.























Форми профілактичної роботи центрів СССДМ

  • Форми профілактичної роботи центрів СССДМ

  • Профілактична робота містить:

  • групові форми роботи;

  • індивідуальну роботу;

  • рекламно-видавничу діяльність (інформаційні матеріали, соціальну рекламу).



Види профілактичної роботи

  • Види профілактичної роботи

  • Інформаційно-просвітницькі профілактичні заходи, в т.ч. МКП:

  • Основні методи групової роботи:

  • відеолекторії,

  • тренінги,

  • бесіди,

  • лекції,

  • круглі столи і т.д.

  • Переваги: мають значний емоційний вплив на дітей та молодь, дають можливість їх активізувати, підвищити зацікавленість в інформації щодо проблеми, можуть сформувати емоційне ставлення, швидко організовуються та охоплюють досить велику кількість людей.

  • Недоліки: відсутня систематичність, не формують позитивної поведінки, діти та молодь займають пасивну позицію, швидко втрачають увагу.



Види профілактичної роботи

  • Види профілактичної роботи

  • Індивідуальна профілактична робота, в т.ч. МКП:

  • Основні методи індивідуальної роботи:

  • консультації

  • індивідуальні бесіди

  • Переваги: індивідуальний підхід до клієнтів, індивідуальна робота спрямована на неодноразову зустріч з клієнтом, більша ефективність.

  • Недоліки: охоплюють невелику кількість дітей та молоді.



Види профілактичної роботи

  • Види профілактичної роботи

  • Виготовлення та розповсюдження профілактичних інформаційно-просвітницьких матеріалів, в т.ч. МКП, здійснюється у рамках:

  • Інформаційно-просвітницьких профілактичних заходів, в т.ч. МКП;

  • Навчальних заходів профілактичного спрямування, в т.ч. МКП;

  • Індивідуальної профілактичної роботи, в т.ч. МКП.



Що заважає якісній первинній профілактичній роботі?

  • Що заважає якісній первинній профілактичній роботі?

  • разове використання окремих методів профілактики;

  • недостатній рівень підготовки спеціалістів щодо надання соціальних послуг з формування здорового способу життя, профілактики соціально небезпечних хвороб;

  • відсутність на державному рівні єдиного центрального органа влади, що відповідає за здійснення первинної профілактики;

  • відсутність міжсекторальної, міжвідомчої координації;



профілактична робота щодо попередження наркоманії та ВІЛ-інфекції/СНІДу не розглядається важливим, пріоритетним напрямком роботи органів місцевого самоврядування.

  • профілактична робота щодо попередження наркоманії та ВІЛ-інфекції/СНІДу не розглядається важливим, пріоритетним напрямком роботи органів місцевого самоврядування.

  • Як наслідок – відбувається постійне збільшення випадків вживання наркотичних речовин в молодіжному середовищі та поширення ВІЛ-інфекції/СНІДу.

  • до цього часу профілактична робота, в переважній більшості, фінансувалася за рахунок міжнародних організацій;

  • не впроваджені реальні механізми та моделі здійснення первинної профілактичної роботи на місцевому рівні.





Необхідність створення Служб роботи з ін’єкційними споживачами наркотиків (далі – Служб) зумовлена стрімким поширенням ВІЛ-інфекції в Україні.

  • Необхідність створення Служб роботи з ін’єкційними споживачами наркотиків (далі – Служб) зумовлена стрімким поширенням ВІЛ-інфекції в Україні.

  • Служби створені на базі консультативних пунктів для ін’єкційних споживачів наркотиків “Довіра”, діяльність яких була започаткована з 2001 року.



У 2006 році вперше з державного бюджету місцевим бюджетам було виділено субвенцію на надання центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді соціальних послуг ін’єкційним споживачам наркотиків і членам їх сімей у розмірі 9 мільйонів гривень - зазначені кошти використані для створення нових 153 Служб.

  • У 2006 році вперше з державного бюджету місцевим бюджетам було виділено субвенцію на надання центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді соціальних послуг ін’єкційним споживачам наркотиків і членам їх сімей у розмірі 9 мільйонів гривень - зазначені кошти використані для створення нових 153 Служб.



Динаміка створення Служб є наступною:

  • Динаміка створення Служб є наступною:

  • 2001р. – 11 КП,

  • 2002р. – 20 КП,

  • 2003р. – 37 КП,

  • 2004р. – 52 КП,

  • 2005р. – 56 КП,

  • 2006р. – 217 Служб,

  • 2007р. – 217 Служб,

  • 2008р. – 218 Служб.





















2. Розроблено та затверджено галузевий стандарт надання соціальних послуг вживачам психоактивних речовин, у тому числі ін’єкційних наркотиків, і їх близькому оточенню.

  • 2. Розроблено та затверджено галузевий стандарт надання соціальних послуг вживачам психоактивних речовин, у тому числі ін’єкційних наркотиків, і їх близькому оточенню.

  • 3. Розроблені та затверджені моделі первинної та вторинної профілактики вживання наркотиків та інфікування ВІЛ/ІПСШ.

  • 4. Розроблені механізми співпраці центрів СССДМ з державними установами/закладами та недержавними організаціями.



5. Підготовлено методичний посібник „Соціально-профілактичні комунікації з підлітками та молоддю по формуванню безпечної поведінки”.

  • 5. Підготовлено методичний посібник „Соціально-профілактичні комунікації з підлітками та молоддю по формуванню безпечної поведінки”.

  • 6. Розроблено систему моніторингу та оцінки діяльності Служб та надання соціальних послуг СІН.

  • 7. Розроблено концепцію та медіа-план загальнонаціональної інформаційно-навчальної кампанії, орієнтованої на молодь та спрямованої на пропаганду безпечної поведінки та профілактику зловживання наркотиків та інфікування ВІЛ/ІПСШ.



8. 18 регіональних центрів СССДМ забезпечені автомобілями марки “Нива Шевроле”;

  • 8. 18 регіональних центрів СССДМ забезпечені автомобілями марки “Нива Шевроле”;

  • 9. Підготовлено 20 спеціалістів центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді з комунікативних технік зміни поведінки підлітків та молоді.



В рамках виконання договору про співробітництво між Державною соціальною службою для сім'ї, дітей та молоді та Connect plus e. з виконання проекту „Навчання соціальних працівників в Україні – кваліфікаційний курс з консультування з питань наркозалежності/ВІЛ/СНІД” в рамках програми ”Навчання в сфері охорони здоров’я та соціальній сфері” Фонду Роберта Боша, Штуттгарт” навчено 18 тренерів з питань наркозалежності та ВІЛ/СНІДу.

  • В рамках виконання договору про співробітництво між Державною соціальною службою для сім'ї, дітей та молоді та Connect plus e. з виконання проекту „Навчання соціальних працівників в Україні – кваліфікаційний курс з консультування з питань наркозалежності/ВІЛ/СНІД” в рамках програми ”Навчання в сфері охорони здоров’я та соціальній сфері” Фонду Роберта Боша, Штуттгарт” навчено 18 тренерів з питань наркозалежності та ВІЛ/СНІДу.



В рамках договору про співпрацю між Державною соціальною службою для сім'ї, дітей та молоді та Програмою оптимальних технологій в охороні здоров'я від 24.05.07 № 01-04/55 навчено 44 спеціаліста, з них 17 тренерів з питань дотестового та післятестового консультування на ВІЛ уразливих груп.

  • В рамках договору про співпрацю між Державною соціальною службою для сім'ї, дітей та молоді та Програмою оптимальних технологій в охороні здоров'я від 24.05.07 № 01-04/55 навчено 44 спеціаліста, з них 17 тренерів з питань дотестового та післятестового консультування на ВІЛ уразливих груп.



ВИСНОВКИ:

  • ВИСНОВКИ:

  • Діяльність центрів СССДМ є необхідним дієвим механізмом попередження ВІЛ. Механізм може бути забезпечений через надання якісних соціальних послуг.

  • Цього можна досягти через:

  • підвищення рівня професійної компетентності працівників центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з питань профілактики наркоманії та ВІЛ-інфекції;



впровадження стандартів соціальних послуг та системи моніторингу і оцінки;

  • впровадження стандартів соціальних послуг та системи моніторингу і оцінки;

  • налагодження співпраці та взаємодії центрів СССДМ з недержавними організаціями, Центрами боротьби та профілактики з ВІЛ/СНІДом та правоохоронними органам;

  • адекватного фінансування заходів центрів СССДМ з місцевих бюджетів.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка