Система освітніх послуг, система освітніх послуг



Дата конвертації22.12.2016
Розмір445 b.



система освітніх послуг,

  • система освітніх послуг,

  • що грунтується на забезпеченні основного права дитини на освіту та права навчатися за місцем проживання,

  • що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами

  • в умовах загальноосвітнього навчального закладу





визначення пріоритетів державної політики у сфері освіти в частині забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами;

  • визначення пріоритетів державної політики у сфері освіти в частині забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами;

  • створення умов для удосконалення системи освіти та соціальної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, шляхом упровадження інноваційних технологій, зокрема, інклюзивного навчання;

  • формування нової філософії суспільства щодо позитивного ставлення до дітей та осіб з порушеннями психофізичного розвитку та інвалідністю.

  • визначення пріоритетів державної політики у сфері освіти в частині забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям з особливими освітніми потребами;



наказ Міністерства освіти і науки України від 09.12.10 № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • наказ Міністерства освіти і науки України від 09.12.10 № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах».

  • Метою створення спеціальних класів у ЗНЗ є реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти за місцем проживання, залучення сім’ї до участі у навчально-реабілітаційному процесі з урахуванням особливостей розвитку та потреб дитини, створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство дітей з особливими освітніми потребами.



  • лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.2012 №1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», який супроводжує інструктивно-методичний лист «Організація навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання».



Передумовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому навчальному закладі є індивідуалізація навчально-виховного процесу. Індивідуальне планування навчально-виховного процесу має на меті:

  • Передумовою у забезпеченні успішності навчання дитини з особливими освітніми потребами у загальноосвітньому навчальному закладі є індивідуалізація навчально-виховного процесу. Індивідуальне планування навчально-виховного процесу має на меті:

  • - розроблення комплексної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, що допоможе педагогічному колективу закладу пристосувати середовище до потреб дитини;

  • - надання додаткових послуг та форм підтримки у процесі навчання;

  • - організацію спостереження за динамікою розвитку учня.



Індивідуальна програма розвитку розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог, вчитель-дефектолог та інші) із обов’язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.

  • Індивідуальна програма розвитку розробляється групою фахівців (заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі, асистент вчителя, психолог, вчитель-дефектолог та інші) із обов’язковим залученням батьків, або осіб, які їх замінюють, з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами.



Індивідуальна програма розвитку містить такі розділи:

  • Індивідуальна програма розвитку містить такі розділи:

  • 1. Загальна інформація про дитину.

  • 2. Наявний рівень знань і вмінь (у тому числі інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання – надає ПМПК).

  • 3. Спеціальні та додаткові освітні послуги.

  • 5. Адаптації/модифікації.



Модифікація трансформує характер подачі матеріалу шляхом зміни змісту або складності навчального завдання.

  • Модифікація трансформує характер подачі матеріалу шляхом зміни змісту або складності навчального завдання.

  • Наприклад, скорочення змісту навчального матеріалу; модифікація навчального плану або цілей і завдань, прийнятних для конкретної дитини, корекція завдань, визначення змісту, який необхідно засвоїти.



Адаптація – змінює характер подачі матеріалу, не змінюючи зміст або концептуальну складність навчального завдання.

  • Адаптація – змінює характер подачі матеріалу, не змінюючи зміст або концептуальну складність навчального завдання.

  • види адаптацій:

  • пристосування середовища (збільшення інтенсивності освітлення; зменшення рівня шуму в класі тощо;



адаптація навчальних підходів (використання навчальних завдань різного рівня складності; збільшення часу на виконання, зміна темпу занять, чергування видів діяльності);

  • адаптація навчальних підходів (використання навчальних завдань різного рівня складності; збільшення часу на виконання, зміна темпу занять, чергування видів діяльності);

  • адаптація матеріалів (навчальних посібників, наочних та інших матеріалів; використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, картки-підказки, тощо).



Створення позитивної атмосфери

  • Створення позитивної атмосфери

  • Командний підхід

  • Індивідуалізація навчального процесу

  • Адаптація та модифікація

  • Підготовка педагогів

  • Ефективне залучення членів родини





розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють, для визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами

  • розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків або осіб, які їх замінюють, для визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання дитини з особливими освітніми потребами



Батьки – надають інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Батьки – надають інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Фахівці – визначають особливості розвитку тих чи тих процесів, функцій

  • Педагоги – з'ясовують наявний рівень знань та вмінь, співставлення вимог програми та можливостей дитини, особливості поведінки, спілкування з

  • ровесниками та дорослими

  • Адміністрація – організовують

  • додаткову адміністративну

  • підтримку (розклад,

  • додаткові фахівці)



чому їхня дитина потребує розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР)

  • чому їхня дитина потребує розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР)

  • хто надаватиме освітні та додаткові послуги

  • тривалість послуг

  • методи та періодичність оцінювання

  • періодичність перегляду ІПР та надання інформації про хід її виконання



  • ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка