Система роботи Соколівоцької зош І-ІІІ ступенів щодо забезпечення захисту дітей від будь яких форм фізичного та психологічного насильства



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Система роботи Соколівоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів щодо забезпечення захисту дітей від будь - яких форм фізичного та психологічного насильства


Діти завжди були і будуть найдорожчою цінністю, гордістю і надією держави. Турбота про підростаюче покоління, реалізація прав і свобод дитини – святий обов'язок батьків, школи, громадськості.



Нормативно правова база

  • Витяг з наказу Міністерства юстиції від 16.01.2004 №5/34/24/11 “Про затвердження порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення”

  • Закон України “ Про охорону дитинства”

  • Витяг з закону України про молодіжні та дитячі громадські організації.

  • Європейська хартія місцевого самоврядування (витяг).

  • Закон України “ Про прожиточний мінімум”

  • Всемирная декларация об обеспечении выживания, и развития детей.

  • Закон України “Про державну допомогу дітям”

  • Закон “Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей – сиріт та дітей , позбавлегних батьківського піклування”

  • Наказ відділу освіти Тальнівської райдержадміністрації від 12.05.2008 №92

  • Заходи з утвердження гендерної рівності у районі на період до 2010 р.

  • Закон України “ Про попередження насильства в сімї “

  • Положення про учнівське самоврядування Соколівоцької ЗОШ.

  • Хархія прав учнів Соколівоцької ЗОШ.

  • Сімейний кодекс України .

  • Закон України “Про загальну середню освіту”

  • Декларація прав дитини(Проголошена Генеральною Асамблейою Організації Обєднаних Націй 20 листопада 1959).

  • Про особливості діяльності практичних психологів (соціальних педагогів) загальноосвітніх навчальних закладів в 2009/10 навчальному році .



Методики, які були застосовані з метою виявлення різних форм фізичного та психічного насильства

  • Методика діагностики рівня соціальної фрустрації (Л.І.Вассерман,модифікація В.В.Бойко).

  • Методика диференціальної діагностики депресивних станів(В.А.Жмуров).

  • Методика діагностики суб'єктивного відчуття самотності(Д.Рассел і М. Фергюсон).

  • Методика “незакінчені речення”

  • Шкала особистості тривожності(ОТ).

  • Методика “Особливості нервової системи”

  • Методика “Фізичний розвиток школярів”

  • Методика “малюнок сім’ї”

  • Методика взаємодія “учитель – учитель ”

  • Методика “Неіснуюча тварина”



Під час проведення сесій сільських рад;

  • Під час проведення сесій сільських рад;

  • На засіданнях педагогічних рад;

  • Нарадах при директорові;

  • На засіданні Ради профілактики;

  • На батьківських зборах;

  • На індивідуальних консультаціях соціально-психологічної служби школи;

  • На судовому засіданні ;

  • На тренінгових заняттях для учнів та учителів.

  • На засіданні Комітету учнівського самоврядування із захисту прав дітей..



Напрямки роботи соціально-психологічної служби школи, учнівського самоврядування, педагогічного та батьківського колективу з попередження будь-яких форм насильства над дітьми

  • Соціальний супровід адаптації першокласників;

  • виявлення дітей “групи ризику ”;

  • громадський огляд;

  • Тренінгові заняття по програмі “Рівний рівному”;

  • Проведення класних батьківських зборів;

  • Тематичні години класного керівника;

  • повноцінний особистісний й інтелектуальний розвиток дітей на кожному віковому етапі;

  • індивідуальний підхід до кожної дитини на основі психолого-педагогічного вивчення;

  • профілактика й корекція відхилень в інтелектуальному й особистісному розвитку дитини;

  • соціалізація учня в навколишньому світі

  • Участь у акціях та місячниках правовиховної роботи

  • Педагогічний всеобуч батьків

  • Проведення анкетування щодо вивчення даної проблеми





Стаття 28. Права та обов'язки педагогічних працівників системи загальної середньої освіти Права та обов'язки педагогічних працівників системи загальної середньої освіти визначаються Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про освіту", Кодексом законів про працю України ( 322-08 ), цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Стаття 29. Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють 1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей; приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу; обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів; звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей; захищати законні інтереси дітей. 2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані: забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання; постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв; виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України. 3. У разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, всупереч висновку відповідної психолого-медико-педагогічної консультації відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату), навчання дитини проводиться за індивідуальною формою.

  • Стаття 28. Права та обов'язки педагогічних працівників системи загальної середньої освіти Права та обов'язки педагогічних працівників системи загальної середньої освіти визначаються Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про освіту", Кодексом законів про працю України ( 322-08 ), цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Стаття 29. Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють 1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: вибирати навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей; приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності загальноосвітнього навчального закладу; обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів; звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей; захищати законні інтереси дітей. 2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані: забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання; постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв; виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища, любов до України. 3. У разі, якщо батьки або особи, які їх замінюють, всупереч висновку відповідної психолого-медико-педагогічної консультації відмовляються направляти дитину до відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату), навчання дитини проводиться за індивідуальною формою.



Методика “Малюнок сім’ї”





Методика “незакінчені речення”

  • Ця методика дозволяє з'ясувати ставлення до навколишнього світу, сім’ї, друзів та виявити деякі особливості якості та установки.

  • Завтра я….

  • Я був би щасливим , якби мої батьки…

  • Я не хотів би, щоб мої батьки…

  • Мене дуже ображає, коли…

  • Я радію коли…

  • Моя сім’я…

  • Я хотів би, що мої друзі…

  • Думаю, що мій батько рідко…

  • Коли я виросту я буду так само виховувати своїх дітей, як мої батьки …..

  • Якщо всі проти мене, то…

  • Я завжди хотів…

  • Майбутнє здається мені…

  • В порівнянні з іншими сім'ями моя сім’я…

  • Моя мати і я…

  • Я міг би бути дуже щасливим, якби…

  • В школі мої вчителі…

  • Не люблю людей, котрі…

  • Моя сім’я спілкується зі мною як…

  • Я хотів би перестати боятися…

  • Коли мені не щастить, то я…

  • Мої друзі…

  • Я відрізняюсь від інших людей тим, що я…

  • Я можу…

  • Свої таємниці я можу довірити лише…

  • Коли в сім’ї трапляється сварка я…

  • Мене хвилює…



Методика діагностики суб’єктивного відчуття самотності (Д.Рассел і М. Фергюсон)

  • Я нещасливий,коли займаюся багатьма справами на самоті.

  • Мені ні з ким поспілкуватися.

  • Для мене нестерпно бути таким самотнім.

  • Мені не вистачає спілкування .

  • Я відчуваю,що ніхто не розуміє мене.

  • Я часто чекаю на те ,що знайомі ,або друзі подзвонять ,або напишуть мені.

  • Нема такої людини до якої я б міг звернутися.

  • Я зараз немаю близької людини

  • Ті люди ,що мене оточують, не поділяють мої думки та ідеї.

  • Я відчуваю себе покинутим і самотнім.

  • Я відчуваю себе ізольованим від інших людей.

  • Навколо мене є люди ,але вони не зі мною.

  • Проводиться обробка результатів дослідження,Яка дає можливість визначити показник самотності.



Ставлення учнів до школи 2009-2010н.р.

  • Що в школі для тебе найцікавіше, крім уроків?



Моральна орієнтація учнів 2009-2010н.р.

  • Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?



Ставлення учнів до школи 2009-2010н.р.

  • До кого б ти звернувся у найскрутнішу хвилину, з ким би ти поділився своїми таємницями?





Моральна орієнтація учнів Що є найголовнішим у житті?





Мета діяльності учнівського самоврядування



Звіт

  • Соколівоцької ЗОШ І-ІІІ ступенів

  • «Про заходи щодо попередження

  • насильства в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми»

  • Виховна діяльність нашої школи здійснюється за певною системою, вона не є окремою, а тісно переплетена з усією системою школи.

  • Виховною та соціальною службою школи розроблено заходи щодо профілактики дитячої бездоглядності та правопорушень, причин їх усунення, щодо попередження насильства в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми , правової психологічної підтримки дітей і молоді, які потрапили в складні соціальні умови , у школі запроваджено проведення Дня правових знань (щомісячно), тижня правових знань(квітень), місячника правових знань і правової пропаганди «Бережи мене, мій законе» (грудень), місячника пропаганди здорового способу життя і право виховної роботи (20.01-20.02). розроблено тематику лекцій, бесід, конкурсів, вікторин, КВК з метою виховання в учнів правових вмінь і навичок. Забезпечуємо участь учнівського колективу у всеукраїнських акціях «Молодь проти злочинності та насильства», «Молодь проти наркоманії та СНІДу» тощо.

  • Соціально-психологічною та виховною службою школи, класними керівниками посилена увага щодо категорійних дітей, проводиться з ними попереджувальна та профілактична робота. Двічі на рік відвідується кожна сім’я, a сім’ї що потребують особливої уваги – візит не менше одного разу в місяць. Щоденний контроль за поведінкою дітей, станом відвідування, індивідуальні бесіди з батьками , консультації психолога тощо.

  • В мікрорайоні нашої школи поставлено на внутрішкільний облік сім’ї, які потребують особливої уваги і контролю з боку школи. Це сім’я де виховується Скородумова Марина (учениця 9кл) та Ткаченко Альберт (4 кл), де були порушення щодо правильного виховання дітей.



  • Скородумава Марина Дмитрівна – категорія 03 за кодом, дитина навчається в міру своїх можливостей. Дана сім’я на постійному контролі школи . Соціально –психологічна служба школи постійно проводить роботу з матір’ю і дитиною, відповідно є і результат: дитина має охайний вигляд, не пропускає школу без поважних причин, відвідує гуртки „Наші обереги” та історичний. Марина добре співає і тому завжди бере активну участь у шкільних святах (Дня учителя, першого дзвоника, свята осені та інших). В класі виконує всі обов’язки добросовісно, не конфліктна .

  • Дитині організовано безкоштовне харчування за підтримки спонсорів. Соціальна служба та голова сільської ради здійснює візит в дану сім’ю щотижня . Матері винесено випробувальний термін три місяці з грудня 2009р.. (до цього проведено ряд заходів , так як мати зловживала спиртним і не приділяла уваги дитині і умови проживання були незадовільні, що створювало загрозу для життя дитини) На даний час сім’я заготовила паливо, продукти харчування заготовлені частково, санітарні умови будинку задовільні, порівняно змінилися на краще. Грошей на проживання сім’я не має , грошима допомагають родичі. Мати займається оформлення документів, щоб на весну можна було б влаштуватись на роботу.(в Скородумової Н.Ф. втрачений паспорт)

  • Проведено обстеження умов проживання і виховання дитини підчас карантину та канікул, провели спільний рейд з районною соціальною службою , щодо виховання, проживання Скородумової М., проведено індивідуальну бесіду з нею, відповідно складені акти. Школа тісно співпрацює з сільською радою, дільничним, по впливу на дану родину.

  • Також було виявлено , що Ткаченко Альберт схильний йти з дому без причини,він піддатливий під негативний вплив , так під час осінніх канікул без попередження пішов з дому. Проведено роботу з опікуном та індивідуальна робота з дитиною, щодо його поведінки, розглянуто питання на засіданні Ради профілактики. Дитина стоїть на обліку в школі , як схильна до правопорушень . Складено план роботи з даною сім’єю , ведеться спостереження за дитиною, проведено ряд анкет – досліджень особистості учня, та проведено роботу з опікуном щодо виявлення причин, що спонукали дитину до бродяжництва.



Згідно даного Розпорядження в школі проводились профілактичні заходи, щодо попередження проблеми бездоглядних громадян та безпритульних дітей. Організовано відео лекторії на тему „Торгівля людьми” (жовтень - – 40 дітей). Кожен класний керівник провів годину класного керівника згідно даної теми (жовтень – грудень , охоплено 100дітей). На загально шкільних батьківських зборах соціально-психологічна служба мала виступ щодо попередження насильства в сім’ї та жорстокого поводження з дітьми , що може бути причиною до бродяжництва дітей(жовтень 70 осіб) , також провели анкетування серед всіх дітей школи , з метою виявлення проблеми схильності дітей до бродяжництва та конфліктності в сім’ях (90 дітей, жовтень, повторно квітень). Організовано засідання круглого столу серед старшокласників на тему „ Проблеми підлітків і чому я так дію” (9-11 кл. Охоплено 31 дитина листопад), проведено соціометрію 28.09 (з учнями 1-5 кл.)соціально –психологічною службою школи(26.10.09). дану сім’ю відвіданно підчас умовних (карантин) канікул та зимових. Справа щодо виконання обов’язків опікуна Ткаченко Л.М. була передана на суд і опікуна було притягнуто до адміністративної відповідальності (5.12.09). Дане питання в школі завжди на контролі.



Особова справа психолого-педагогічного супроводу № учня Соколівоцької ЗОШ І-ІІІ ст. _______________________________



  • Характеристика рівня розвитку та результатів оволодівання усіма компонентами навчальної діяльності

  • Психолого-педагогічна характеристика учня

  • Індивідуальна картка на дитину, що потребує особливої педагогічної уваги

  • Картка психолого-педагогічного супроводу дитини, що потребує особливої педагогічної уваги

  • Картка сім’ї

  • Облікова картка

  • Індивідуальна картка психолого-педагогічного діагностування



Індивідуальна картка на дитину, що потребує особливої педагогічної уваги Прізвище, ім’я по батькові дитини __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ Рік, місяць, число народження________________________________________________________ Домашня адреса_____________________________________________________________ __________________________________________________________________ Стан здоров`я ____________________________________________________________________________________________________________________________________ З якого року навчається в даній школі_________________________________ Відомості про батьків (ПІП, професія, місце роботи): Батько______________________________________________________________________________________________________________________________ Мати_______________________________________________________________________________________________________________________________ Склад сім’ї: ____________________________________________________________________________________________________________________________________ (якщо є діти з порушеннями, то вказати) Соціально-побутові умови : __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ Взаємини дитини в сім’ї (із ким із членів сім’ї більше спілкується, до кого більше прихильна) _________________________________________________________________ Що турбує батьків (вчителів) у поведінці дитини:_____________________________________________________________________________________________________________________________ у навчанні __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ Наявність контролю з боку батьків___________________________________________________________ Наявність контролю з боку класного керівника_________________________________________________________ Характер стосунків з однолітками__________________________________ _________________________________________________________________ Причини поставлення дитини на облік______________________________________________________________



Картка психолого-педагогічного супроводу дитини, що потребує особливої педагогічної уваги Прізвище, ім’я, по батькові____________________________________________________________________ Дата народження______________________________________________________________ Клас___________________________ І. Визначення причин і мотивів відхилень у поведінці №Назва показників(методика, автор) Дата проведенняРезультатВисновок 1Тест шкільної тривожності за Філіпом 2Соціометрія 3Методика «Карта спостережень» 4Методика К.Леонгарда 5Поведінка і вчинки 6.Ставлення до праці, профорієнтація 7.Дослідження мотивації учня до навчання Рекомендації:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ІІ. Індивідуальне та групове консультування за результатами діагностик (на які відхилення в першу чергу потрібно звернути увагу) ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ІІІ. Результат корекційно-відновлювальної роботи ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Соціальний педагог ___________ Практичний психолог ___________




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка