Систематизувати і узагальнити знання учнів про різноманітність



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



- Систематизувати і узагальнити знання учнів про різноманітність

  • - Систематизувати і узагальнити знання учнів про різноманітність

  • вищих спорових рослин: мохів, плаунів, хвощів та папоротей.

  • - Сформувати уявлення про значення цих рослин у природі

  • та господарській діяльності людини.

  • - Розвивати уміння порівнювати будову та функції органів рослин,

  • розпізнавати їх на зовнішній вигляд та

  • визначати таксономічну належність.

  • - Розвивати логічне мислення, уміння робити висновки

  • та узагальнення.

  • - Виховувати бережливе ставлення до рослинного світу планети,

  • а також до всього живого, що нас оточує.

  •  



 учні повинні знати:

  •  учні повинні знати:

  • будову, функції та процеси життєдіяльності вищих спорових рослин; визначати їх таксономічну належність , а також значення у формуванні місцевих ландшафтів, торфу і кам´яного вугілля;

  •   учні повинні вміти:

  • розпізнавати органи вищих спорових рослин та порівнювати будову, функції і місцезростання цих рослин, робити висновки про виникнення вищих спорових рослин на Землі, зміни в їх будові та процесах життєдіяльності;

  • учні повинні мати уяву про:

  • кам´яновугільні ліси.



МОХОПОДІБНІ

  • МОХОПОДІБНІ





1. Експрес – тести.

  • 1. Експрес – тести.

  • 2. “ Де моя шпаргалка ?“

  • Знайти помилки та

  • відповідність між

  • терміном і визначенням.

  • 4. Гра “ Я – мох, а я – папороть”.





Вчитель.

  • Вчитель.

  • Я знаю, що деякі учні, готуючись до уроку, написали шпаргалки. Побачивши, я їх відібрала. Згодом передумала і віддала назад. Але я не могла знати яку шпаргалку писав Коля, а яку Оксана. Тому, звичайно, я їх переплутала. Кожен учень отримав не свою. Ми повинні розібратися: де чия ?

  • ( Учні виходять до дошки і зачитують їх, а потім зізнаються хто яку писав і про що.)







1.   Спорофіт знаходиться на листках.

  • 1.   Спорофіт знаходиться на листках.

  • 2. Спорофіт схожий на пташку зозулю.

  • 3.    Маю назву сфагнум.

  • 4.    Утворюю торф.

  • 5. Гаметофіт двостатевий.

  • 6. Листки називаються вайї.

  • 7. Моя назва щитник чоловічий.

  • 8.    Маю ризоїди.

  • 9.    Маю кореневища.

  • 10. Маю квітку.

  •  



Після 10 запитання попередньої

  • Після 10 запитання попередньої

  • гри “Я – мох, а я папороть” ,

  • учні відповідають, що ні мох,

  • ні папороть не мають квітки.

  • Хтось розповідає легенду про цвіт

  • цієї дивовижної рослини.

  • - ...папороть цвіте дуже короткий час, тільки одну мить в ніч на Івана Купала. Той цвіт бережеться від людей нечистими силами, а тому здобути його важко. Але той, хто знайде цвіт папороті, зможе зрозуміти мову всякого створіння, зможе бачити заховані в землі скарби, і здобувати їх.



СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. Вивчивши будову, місцезростання та процеси життєдіяльності вищих спорових рослин, ми зрозуміли, що сьогодні вони представлені в основному трав’янистими рослинами, але в далекі часи це були велетенські 10-20-30 метрові дерева, які створювали непрохідні ліси. Ці ліси не змогли вижити в тих умовах, які наступили зі зміною клімату, і вимерли. Тому вчені вважають, що значення вимерлих спорових рослин набагато більше, ніж сучасних, у зв’язку з тим, що вони утворили кам’яне вугілля, яке на сьогоднішній день має велике значення у багатьох галузях промисловості.

  • СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. Вивчивши будову, місцезростання та процеси життєдіяльності вищих спорових рослин, ми зрозуміли, що сьогодні вони представлені в основному трав’янистими рослинами, але в далекі часи це були велетенські 10-20-30 метрові дерева, які створювали непрохідні ліси. Ці ліси не змогли вижити в тих умовах, які наступили зі зміною клімату, і вимерли. Тому вчені вважають, що значення вимерлих спорових рослин набагато більше, ніж сучасних, у зв’язку з тим, що вони утворили кам’яне вугілля, яке на сьогоднішній день має велике значення у багатьох галузях промисловості.

  • ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ:

  • Чи дійсно вимерлі вищі спорові рослини мають більше значення, ніж сучасні?

  • Ми повинні згодитися з цим, заперечити це, або у нас буде свій варіант відповіді.



ЗНАЧЕННЯ МОХОПОДІБНИХ.

  • ЗНАЧЕННЯ МОХОПОДІБНИХ.

  • ЗНАЧЕННЯ ПЛАУНОПОДІБНИХ.

  • ЗНАЧЕННЯ ХВОЩЕПОДІБНИХ.

  • ЗНАЧЕННЯ ПАПОРОТЕПОДІБНИХ.



























































































- Коробочки моху можуть вистрілювати спорами у повітря на

  • - Коробочки моху можуть вистрілювати спорами у повітря на

  • декілька метрів і це схоже на “пневматичну гармату”. А спор у

  • коробочках може бути від кількох десятків до мільйона.

  • - Спори плаунів використовують у піротехніці для

  • виготовлення новорічних феєрверків та бенгальських вогнів.

  • - Хвощі отруйні для тварин (крім ондатри та нутрії), тому що

  • містять речовини, які руйнують вітаміни в організмі.

  • - У країнах Азії на рисових полях розводять спеціальну

  • папороть азолу, яка збагачує грунт азотом, тому вона є

  • живим добривом.

  • - Кореневище орляка використовують для виготовлення

  • клею та виробництва пива.

  • - У селах Франції кореневище орляка використовують як

  • природне мило, бо воно добре милиться.



СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

  • СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

  • Розглядаючи тему “Різноманітність та значення вищих спорових рослин” ми провели віртуальну прогулянку по лісах, полях, болотах... Але, як часто трапляється під час прогулянок, у когось може з’явитися невелика ранка або подряпинка. Тому дати відповіді на запитання.

  • Як зупинити кров у природних умовах?

  • Де взяти вату, щоб прикрити рану?

  • Чим знезаразити рану?

  • Примітка! Для відповіді використати знання

  • про значення

  • вищих спорових

  • рослин.



Повернемося до нашого проблемного запитання:

  • Повернемося до нашого проблемного запитання:

  • Хто ж важливіший, вимерлі чи сучасні спорові рослини?

  • Вимерлі тим, що:

  • - дали кам’яне вугілля, яке є паливом і сировиною для різних галузей промисловості.

  • 2. Сучасні тим, що:

  • - є складовою частиною рослинних угруповань;

  • - регулюють водний баланс грунту;

  • - накопичують радіоактивні речовини;

  • - є сировиною для різних галузей промисловості;

  • - утворюють торф, що є паливом і добривом;

  • - використовують в медицині і ветеринарії;

  • - декоративні рослини.

  • ВИСНОВОК! ЗНАЧЕННЯ ВИМЕРЛИХ І СУЧАСНИХ ВИЩИХ СПОРОВИХ РОСЛИН НЕОБХІДНО ПОЄДНАТИ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка