Словенський інститут аудиторів Aдреса: Dunajska cesta 106, 1000 Ljubljana Slovenia



Дата конвертації04.06.2016
Розмір445 b.



Словенський інститут аудиторів

  • Aдреса: Dunajska cesta 106, 1000 Ljubljana Slovenia

  • Teлефон: + 386 1 568 55 54

  • Факс: + 386 1 568 63 32

  • Ел. пошта: info@si-revizija.si

  • Веб-сайт: www.si-revizija.si



Правове середовище

  • Створення інституту: 9 вересня 1993 р.

  • Юридична форма: Інститут, який керується положеннями статуту Інституту (“Official Gazette of the R of Slovenia” No. 70/01)

  • Закон Словенії про аудит

  • (“Official Gazette of the RS” No. 11/01) – гармонізований з законодавством ЄС -

  • http://www.si-revizija.si/o_siru/dokumenti/zakon_o_revidiranju-an.doc



Завдання та повноваження

  • Інститут виконує завдання

  • Професійна діяльність, пов’язана з аудитом:

    • Бухгалтерський облік
    • Фінанси підприємства
    • Внутрішній аудит
    • Аудит інформаційних систем
    • Аналіз та консультування у сфері оподаткування
    • Оцінка підприємства, нерухомого майна, техніки та обладнання


Послуги з аудиту можуть надавати

  • Компанією, зареєстрованою в Республіці Словенія, яка отримала ліцензію Інституту на надання таких послуг – aудиторська фірма

  • Сертифікований аудитор, який надає послуги з аудиту на індивідуальній основі в якості професійної діяльності і який отримав ліцензію Інституту на надання таких послуг – індивідуальний аудитор-практик

  • Професійне звання захищається законом доти, доки воно гарантує належну якість





Головні керівні органи

  • Правління

  • Директор

  • Рада з аудиту

  • Експертна рада



Правління інституту – головні завдання

  • Приймає статут та інші загальні положення

  • Приймаєaє програми роботи та розвитку інституту та здійснює моніторинг виконання цих програм

  • Розробляє бізнес-плани та затверджує річні звіти інституту

  • Визначає політику формування ціни на аудиторські послуги;

  • Визначає ставки та вартість послуг, які надає Інституту



Призначаються 13 членів Правління (строком на 4 роки):

  • 4 члени призначає засновник (Aсоціація бухгалтерів, казначеїв та аудиторів Словенії)

  • 6 членів є зареєстрованими членами Інституту

  • 2 призначає Міністр фінансів

  • 1 призначають співробітники Інституту



Директор Інституту (призначений Правлінням на посаду на 4-річний термін) повинен:

  • Бути сертифікованим аудитором

  • Мати якості та досвід, необхідний для керівництва Інститутом

  • Бути громадянином Республіки Словенія

  • Мати довідку про те, що він/вона не мають судимостей



Призначаються 9 членів Ради з аудиту (на 4-річний термін)

  • 5 з них, котрі повинні мати ліцензію сертифікованого аудитора, призначають сертифіковані аудитори

  • 3-х представників зацікавленої громадськості, котрі повинні володіти відповідними фаховими знаннями та досвідом у сфері бухгалтерського обліку та фінансів, призначaє Міністр фінансів (двоє – на пропозицію Комерційно-промислової палати Словенії)

  • Директор Інституту також є членом Ради з аудиту за посадою



Призначаються 11 членів Експертної ради(на 4 роки)

  • 9 членів призначаються зареєстрованими членами Інституту

    • Це сертифіковані аудитори, аудитори, сертифіковані оцінювачі, внутрішні аудитори, бухгалтери-обліковці управління, експерти з фінансів бізнесу, аудитори інформаційних систем, консультанти з оподаткування
  • 2 членів призначають університети (рівноцінні заклади) з професорського складу цих установ



Професійна діяльність Інституту

  • Установа організована за відділами /комітетами/

    • Відділ аудиту (керує Рада з аудиту)
    • Інші відділи (керує Експертна рада)
      • Відділ бухгалтерського обліку
      • Відділ фінансів підприємства
      • Відділ консультування з питань оподаткування
      • Відділ оцінки (нерухомість, заводи та техніка, бізнес)
      • Відділ аудиту інформаційних систем
      • Відділ внутрішнього аудиту


Відділи:

  • Представлені зареєстрованими членами Інституту

  • Управляються комітетами у складі 5 осіб (їх обирають зареєстровані члени в кожному з відділів)

  • Iнститут не отримує жодного зовнішнього фінансування

    • Головне джерело його прибутку – це плата за ліцензії аудиторських фірм, за різноманітні поточні програми, конференції, семінари з професійної підготовки
    • бюджет – прибл. 1 Miльйон євро


Повноваження з контролю – забезпечення якості

  • Контроль за діяльністю аудиторських фірм

    • З метою з’ясування, чи дотримується аудиторська компанія правил аудиту при здійсненні цієї діяльності
    • Правила аудиту регулюються: Міжнародними стандартами аудиту, Кодексом професійної етики аудиторів, що здійснюють зовнішній аудит, Базовими принципами аудиту, Керівництвами для аудиторських компаній, Положеннями про аудиторську практику та рекомендаціями Ради з аудиту
  • Нагляд за діяльністю сертифікованих аудиторів

  • Нагляд за діяльністю сертифікованих оцінщиків



Стандарти професійної діяльності

  • Згідно з законом про аудит, Інститут уповноважений адаптувати та публікувати такі стандарти професійної діяльності:

    • Стандарти бухгалтерського обліку
    • Стандарти аудиту
    • Стандарти управління підприжмством та фінансами
    • Стандарти внутрішнього аудиту
    • Стандарти аудиту інформаційних систем
    • Стандарти у сфері оцінки бізнесу, нерухомості, техніки та обладнання


Вже прийняті та опубліковані

    • Стандарти бухгалтерського обліку
    • Стандарти внутрішнього аудиту
    • Стандарти управління фінансами підприємства
  • Правила здійснення аудиту

  • Принципи управління фінансами підприємства



Важливі обов’язки у сфері бухгалтерського обліку

  • Відповідно до Закону про господарські товариства, Інститут уповноважений встановлювати та готувати Словенські стандарти бухгалтерського обліку, які затверджує Міністерство фінансів та

  • Miнiстерство економіки

  • Нові Словенські стандарти бухгалтерського обліку (SAS) набули чинності 1 січня 2006 р.



Впровадження у законодавство виконання стандартів професійної діяльності

  • Стандарти бухгалтерського обліку

    • Впроваджені Законом про господарські товариства та іншими спеціальними законами (що стосуються банківських установ, страхових компаній, взаємних фондів тощо)
  • Стандарти аудиту

    • Міжнародні стандарти аудиту (“ISAs”) тa інші правила, що регулюють діяльність з аудиту, впроваджені Законом про аудит
  • Інші стандарти

    • Впроваджені в правилах (регулятивних актах) про професійну діяльність


Програми підготовки

  • Мова: словенська

  • Miнімальні вимоги до офіційної освіти: B. Sc. (ступінь бакалавра)

  • Вимоги для отримання сертифікації та програми з підготовки надає Інститут

  • ОСНОВНА ПІДГОТОВКА для всіх навчальних програм (окрім сертифікованих оцінювачів нерухомості та сертифікованих оцінювачів техніки та обладнання): 76 год.

      • Бухгалтерський облік 18 год.
      • аудит 8 год.
      • Фінанси підприємств 15 год.
      • Корпоративне та податкове право 20 год.
      • Математичні та статистичні методи 10 год.
      • Ділова комунікація 5 год.


Додаткові програми спеціальної підготовки

  • AУДИТОР

    • Загальна підготовка 76 годин
    • спеціальні предмети
      • аудит 37 годин
      • Бухоблік та оподаткування 25 годин
      • Фінанси бізнесу 15 годин
  • CEРТИФІКОВАНИЙ AУДИТОР

    • Загальна підготовка aудитор
    • спеціальні предмети
      • аудит 28 годин
      • Бухгалтерський облік 30 годин
      • оподаткування 16 годин
      • Фінанси підприємства 26 годин
      • Oрганізація процедур аудиту 14 годин


  • СЕРТИФІКОВАНИЙ ВНУТРІШНІЙ АУДИТОР

    • Загальна підготовка 76 годин
    • спеціальні предмети
      • аудит 41 годин
      • Бухоблік та оподаткування 21 годин
      • Фінанси підприємства 15 годин
  • СЕРТИФІКОВАНИЙ СПЕЦІАЛІСТ З УПРАВЛІНСЬКОГО ОБЛІКУ

    • Загальна підготовка 76 годин
    • спеціальні предмети
      • Бухоблік та оподаткування 62 годин
      • Фінанси підприємства 15 годин
  • СЕРТИФІКОВАНИЙ ЕКСПЕРТ З ФІНАНСІВ ПІДПРИЄМСТВА

  • Загальна підготовка 76 годин

    • спеціальні предмети
      • Фінанси підприємства 52 годин
      • Бухоблік та оподаткування 25 годин


  • СЕРТИФІКОВАНИЙ КОНСУЛЬТАНТ З ОПОДАТКУВАННЯ

    • Загальна підготовка 76 годин
    • спеціальні предмети
      • Податкові процедури та аудит оподаткування 47 годин
      • Бухоблік та оподаткування 25 годин
      • Фінанси підприємства 15 годин
  • СЕРТИФІКОВАНИЙ АУДИТОР ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ

    • Загальна підготовка 76 годин
    • спеціальні предмети
      • Аудит інформаційних систем 40 годин
      • Інформаційні науки 37 годин


  • CEРТИФІКОВАНИЙ ОЦІНЩИК БІЗНЕСУ

    • Загальна підготовка 76 годин
    • спеціальні предмети
      • Оцінка бізнесу 52 годин
      • Бухоблік та оподаткування 26 годин
      • Фінанси підприємства 15 годин
  • CEРТИФІКОВАНИЙ ОЦІНЩИК НЕРУХОМОСТІ

    • предмети
      • Оцінка нерухомого майна 132 годин
      • Бухоблік та оподаткування 15 годин
      • Фінанси підприємства 15 годин
  • CEРТИФІКОВАНИЙ ОЦІНЩИК ТЕХНІКИ ТА ОБЛАДНАННЯ

    • предмети
      • Оцінка техніки та обладнання 132 годин
      • Бухоблік та оподаткування 20 годин
      • Фінанси підприємства 15 годин


  • Умови отримання доступу (визначені в Законі про аудит)

  • Ceртифікований аудитор

    • Університетський ступінь
    • П’ять років досвіду роботи,
      • з яких щонайменше три роки аудит здійснювався після отримання ліцензії на виконання завдань аудитора
    • Іспит на професійну компетентність для виконання завдань сертифікованого аудитора
    • Довідка про відсутність судимості у минулому
    • Володіння словенською мовою


  • Аудитор

      • Університетський ступінь
      • Дворічний досвід роботи
        • з аудиту чи внутрішнього аудиту
      • Іспит на професійну компетентність для виконання завдань аудитора
      • Довідка про відсутність судимості у минулому
      • Володіння словенською мовою
  • Ceртифікований оцінщик

      • Університетський ступінь
      • П’ятирічний досвід роботи у сфері, яка вимагає знань, необхідних для виконання завдань оцінювача
      • Іспит на професійну компетентність для виконання завдань сертифікованого оцінювача
      • Довідка про відсутність судимості у минулому
      • Володіння словенською мовою


Умови отримання доступу (для інших професійних звань, котрі не передбачені Законом про аудит)

  • Аудитор, що здійснює внутрішній аудит, бухгалтер-обліковець управління, експерт з фінансів бізнесу, аудитор інформаційних систем, консультант з питань оподаткування

      • Професійна кваліфікація, отримана в аспірантурі
      • Відповідний досвід роботи
      • Іспит на професійну компетентність, необхідну для виконання завдань конкретної професії
      • Довідка про відсутність судимості у минулому
      • Володіння словенською мовою
      • Виконання вимог, визначених Кодексом етики для конкретної професії


Вимоги стосовно безперервного навчання

  • 30 годин підготовки щорічно (для всіх категорій)



Професія аудитора – правова основа

  • Закон про аудит

  • Міжнародні стандарти аудиту

  • Базові принципи аудиту

  • Інші регулятивні положення (правила) аудиту, затверджені Словенським інститутом аудиторів





Рада з аудиту

  • Приймає рішення про видачу та припинення ліцензій аудиторським фірмам та сертифікованим аудиторам (аудиторам);

  • Здійснює контроль за здійсненням аудиту;

  • Приймає положення, що регулюють аудит;

  • Встановлює критерії для отримання сертифікату сертифікованого аудитора та аудитора;

  • Виконує інші професійні завдання, пов’язані з розвитком аудиторської професії.



Контроль якості

  • Aудиторських фірм

  • Ceртифікованих аудиторів

  • Aудиторiв

  • Контроль якості здійснюється через:

    • Моніторинг, збір та перевірку звітності
    • Перевірку операцій підконтрольних суб’єктів господарської діяльності.


Moніторинг

  • Здійснюється експертами:

    • Уповноваженими директором Інституту;
    • Співробітниками Інституту.
  • 4 ceртифіковані аудитори та 1 правник

  • 42 аудиторські фірми

  • приблизно 150 активних сертифікованих аудиторів (понад 189)



Контроль якості

  • Аудиторської фірми;

  • Всередині аудиторської фірми:

    • Кожного сертифікованого аудитора (аудитора, що здійснює обов’язковий аудит) - безпосередньо;
    • aудиторів - опосередковано (через перевірку файлів);
  • Щонайменше трирічний цикл для аудиторських фірм з лістинговими компаніями;

  • Щонайменше п’тирічний цикл для інших аудиторських фірм;

  • Доступними повинні бути всі документи фірми.



Дисциплінарні заходи для сертифікованих аудиторів та аудиторів

  • Позбавлення ліцензії;

  • Публічне попередження.



Позбавлення ліцензії, якщо:

      • Ліцензія отримана завдяки наданню неправдивих даних;
      • Особа-отримувач ліцензії засуджувалася за злочини, пов’язані з комерційною сферою чи власністю;
      • він/вона здійснюють інвестування клієнта;
      • він/вона пов’язана з клієнтом в інший спосіб, який може викликати сумнів у незалежності та об’єктивності аудиторської перевірки;
      • він/вона порушує правила аудиту, внаслідок чого аудиторська звітність неповна та неправдива;
      • він/вона порушує обов’язок зберігати таємницю конфіденційної інформації;
      • він/вона неодноразово порушує інші положення, що регулюють аудиторську діяльність.


Умовне позбавлення ліцензії

  • Інститут може вимагати, щоб позбавлення ліцензії не застосовувалося, якщо упродовж визначеного Інститутом періоду, який становить не менше шести місяців і не більше двох років, сертифікований аудитор чи аудитор утримається від здійснення іншого порушення, яке зумовить позбавлення ліцензії чи публічне попередження.



Публічне попередження

  • Порушення правил, що регулюють аудиторську діяльність;

  • Відсутні підстави для позбавлення чи умовного позбавлення ліцензії.



Дисциплінарні заходи для аудиторських фірм

  • Наказ про усунення порушення;

  • Впровадження додаткових заходів;

  • Позбавлення ліцензії.



Наказ про усунення порушення

  • Аудиторська фірма

    • Порушує заборону, пов’язану з інвестиціями;
    • Здійснює діяльність, що заборонена Законом про аудит;
    • Організована як спільне акціонерне товариство, але не випустила зареєстровані акції;
    • Порушує зобов’язання зі звітування та повідомлення;
    • Порушує інші положення, що регулюють аудиторську діяльність.


Впровадження додаткових заходів

  • Серйозне порушення правил аудиту.

  • Заходи:

      • Вдосконалення процедур внутрішнього контролю за аудитом;
      • Вдосконалення процедур внутрішнього контролю за потоками конфіденційної інформації;
      • Зміна внутрішньої структури аудиторської фірми;
      • Інші заходи, що вимагаються для виконання положень, що регулюють аудит.


Позбавлення ліцензії

  • Ліцензія була отримана завдяки наданню недостовірних даних;

  • До аудиторської фірми був запроваджений додатковий захід, і компетентний орган (створений раніше чи новостворений) не зміг усунути порушення і/чи застосувати додаткові заходи.



Опублікування остаточних санкцій

  • Підсумкове рішення публікується у професійному виданні Інституту (журналі “Revizor” – укр. “аудитор”).



Дисциплінарні заходи, що застосовувалися протягом 2003 – 2005 рр.

  • Ceртифіковані аудитори:

    • 19 публічних попереджень:
      • 12 остаточних,
      • 7 неостаточних (4 випадки розглядаються в суді);
    • 1 позбавлення (остаточне).
  • Aудиторські фірми:

    • 7 наказів про усунення порушень.


Аудиторська професія - iсторія

  • Період 1996 – 2001 років

    • Перший словенський Закон про аудит
      • Інститут відповідає за моніторинг аудиторів, що здійснюють обов’язковий аудит
    • Експертна рада прийняла спеціальні правила
      • Рівноправна система перевірки
    • 43 аудиторські фірми
    • 100 аудиторів-практиків, що здійснюють обов’язковий аудит


  • Період 2002 – 2004 рр.

    • Другий словенський Закон про аудит
    • Система моніторингу
      • Експерти Інституту
        • Один юрист
        • Чотири сертифіковані аудитори
    • 42 аудиторські фірми
    • 130 аудиторів-практиків, що здійснюють обов’язковий аудит


Забезпечення якості

  • Восьма директива

  • Незалежно від осіб, що здійснюють інспекції

  • Підлягає громадському наглядові

    • Керується відомими особами-непрактиками
    • Незалежна та прозора процедура номінації
    • Кінцева відповідальність за
      • Затвердження та реєстрацію
      • Адаптацію правил аудиту
      • Безперервну освіту, надання відповідності та системи розслідування та дисциплінарних заходів


  • Восьма директива

  • Фінансування повинне бути безпечним і вільним від впливу аудиторів, що здійснюють обов’язковий аудит, та аудиторських фірм



  • Восьма директива

  • Адекватні ресурси



  • Восьма директива

  • Особи, які здійснюють контроль якості

    • Належна фахова освіта
    • Відповідний досвід у здійсненні обов’язкового аудиту та підготовці фінансової звітності
    • Спеціальна підготовка до здійснення перевірки забезпечення якості


  • Восьма директива

  • Відбір інспекторів

    • За об’єктивною процедурою, розробленою для того, щоб гарантувати відсутність конфлікту інтересів між інспекторами та особою, яку перевіряють


  • Восьма директива

  • Перевірка забезпечення якості повинна включати оцінку:

    • Відповідності до правил здійснення аудиту
    • Кількості та якості витрачених ресурсів
    • Стягненої оплати за аудит
    • Внутрішньої системи контролю аудиторської фірми


  • Восьма директива

  • Звіт

    • Основні висновки перевірки забезпечення якості


  • Восьма директива

  • Періодичність контролю якості

    • Кожні шість років
    • Кожні три роки для аудиторів чи аудиторських фірм, що здійснюють обов’язковий аудит підприємств сфери громадських інтересів


  • Восьма директива

  • Загальні результати роботи системи забезпечення якості

  • Публікуються щороку



  • Восьма директива

  • Рекомендації перевірок якості

    • Їх повинен виконувати аудитор, що здійснює обов’язковий аудит, чи аудиторська фірма
    • В іншому випадку, дисциплінарні заходи чи санкції
  • Розкриття для громадськості



Висновки

  • Словенська аудиторська професія виконує практично всі вимоги запропонованої Директиви.

  • Відсутні перешкоди для взаємовизнання регулятивних заходів між країнами-членами у галузі громадського нагляду, якщо вони базуються на принципах запропонованої Директиви.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка