Словниково-логічні вправи на уроках української мови та читання Ганна Миколаївна Веремейчук



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


Словниково-логічні вправи на уроках української мови та читання

  • Ганна Миколаївна Веремейчук,

  • учитель початкових класів

  • СНВК «Лісові дзвіночки»

  • Деснянського району

  • м.Києва


  • ЗАЗИРНИ В СЛОВО

  • (за книжкою А. Коваль «Слова розповідають»)

  • З ЛІТЕР ОДНОГО СЛОВА

  • Завдання: із літер одного слова скласти і записати інші слова. За кожне складене і правильно записане слово гравцеві нараховується один бал. За допущену помилку знімається два бали, за некаліграфічне письмо — один бал.

  • Братерство__________________________________________________

  • Жайворонок_____________________________________________



РОЗГАДАЙ КРОСВОРД

  • РОЗГАДАЙ КРОСВОРД

  • Щоб прочитати записаний на дошці вислів,

  • потрібно розгадати кросворд

  • Київ —... України.

  •  

  •  

  • 1. Ким доводиться Либідь Кию, Щеку, Хориву?

  • 2. Хто вперше записав легенду про створення Києва?

  • 3. Як називався давній народ, що оселився над

  • Дніпром?

  • 4.Як звали сестру?

  • 5.Як звали першого брата?

  • 6.Як називалась друга гора?

  • 7. Як називалась гора, на якій поселився Хорив?



ВИЗНАЧ ЗАЙВЕ СЛОВО

  • ВИЗНАЧ ЗАЙВЕ СЛОВО

  • Великдень - славне свято, та без писанки не обійтись (За книжкою О. Меня «Крашанки і писанки»)

  • У кожному ланцюжку слів, визначають «зайве»слово та пояснюють свій вибір. До «зайвих» слів добирають слова за питаннями: пише (чим?), ручка (яка?), фарба (яка?).

  • Сміється, регоче, усміхається, пише.

  • Пише, письменник, ручка, писанка.

  • Різнокольоровий, багатокольоровий, фарба, пістрявий.



Посадіть калину коло серця,

  • Посадіть калину коло серця,

  • щоб цвіла вона в душі

  • (В. Скуратівський «Калина»)

  • Діти перечитують текст, досліджують його, підраховуючи, скільки разів у ньому повторюється слово «калина». Перемагає той, хто швидко й правильно порахує.



  • За книжкою Алли Kоваль

  • «Наша мова»

  • Завдання: без слів (жестами) показати команди «Піди туди», «Візьми оце», «Допоможи підняти» тощо.













  • СКЛАДИ ЛАНЦЮЖОК

  • Археологи під час розкопок знайшли цікавий ланцюжок, але він був розірваний. Тож спробуємо його скласти. З'єднайте слова так, щоб вийшов вислів Володимира Великого.

  • Як ви його розумієте?



  • ЩО З ДВОХ ПРАВИЛЬНЕ?

  • Гра проводиться у вигляді тесту.

  • Діти працюють у парах.

  • 1. Бібліотека — це:

  • а)установа, в якій збираються і зберігаються книги, журнали, газети для громадського користування;

  • б)це зал, де читають книги.

  • 2. Абонемент — це:

  • а)відділ, у якому зберігаються книги;

  • б)відділ, у якому видаються книги додому.

  • 3. Читальний зал — це:

  • а)приміщення в бібліотеці, в якому читають книги, журнали, газети, що є в одному примірнику;

  • б)приміщення, в якому читачі чекають бібліотекаря.

  • 4. «Книжкова лікарня» — це:

  • а)місце в бібліотеці, в якому лагодять книги;

  • б)книги для лікарні або лікарів.



ЯК РОЗМОВЛЯЮТЬ ТВАРИНИ?

  • ЯК РОЗМОВЛЯЮТЬ ТВАРИНИ?

  • Учитель роздає картки із зображенням тварин. Діти групуються

  • за тим, яка тваринка їм подобається, і складають монолог від

  • імені тварини: лева, слона, зебри, мавпи, жирафи…



  • ВІДТВОРИ ТЕКСТ

  • Учитель пропонує опорні речення на картках.

  • Учні обирають і за поданим початком переказують відповідно до тексту. Виграє той хто більш вдало виконає завдання.

  • Одного разу художник замилувався...

  • Незабаром за його кресленнями...

  • Після цілого року експериментів...

  • Але з фарбою була біда...

  • Минув час. Чорнило Січа не підійшло, але...



  • ВСТАВ ПРОПУЩЕНІ СЛОВА

  • Учні читають речення і вставляють пропущені слова.

  • Понад сто років тому українські селяни поїхали у далекі______ ____шукати . Там, наполегливо і сумлінно ________________, десятиліття, але українці не забували своєї ____________________.

  • вони облаштовувались на неосвоєних __________________.

  • Минали ______________

  • (Країни, роботу. Працюючи, землях. Роки, мови, історії, звичаїв.)



  • ЗАВЕРШИ РЕЧЕННЯ

  • Учитель читає початок речення, а учні дописують його кінцівку.

  • У кожної країни є свої державні...

  • Наша держава живе за...

  • Закон зветься...

  • Невичерпною працею нашої історії є її державна, національна...




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка