Соціальне партнерство бібліотек



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Соціальне партнерство бібліотек

  • Башун О. В., заступник директора Донецької ОУНБ ім. Н. К. Крупської, кандидат педагогічних наук


Соціальне партнерство в бібліотечній справі –

  • це комплекс багатоваріантних відносин між суб'єктами партнерства (за умови ініціативної ролі бібліотеки), метою яких є забезпечення (ресурсне, організаційне, інтелектуальне тощо) максимального задоволення соціокультурних потреб місцевої громади.



Розвитку соціального партнерства в бібліотечній

  • Розвитку соціального партнерства в бібліотечній

  • сфері сприяють фактори:

  • Об'єктивні

  • розширення бібліотечного обслуговування на основі урахування інтересів усіх груп і верств населення;

  • участь бібліотек у формуванні інформаційної системи міст, районів;

  • розвиток демократії і формування громадянського суспільства в нашій країні, що сприяє консолідації місцевих співтовариств, їх активному співробітництву;

  •  наявність суб'єктів, зацікавлених у партнерських взаємовідносинах з бібліотеками.



Суб'єктивні

  • Суб'єктивні

  • усвідомлення бібліотечними колективами реальної потреби в партнерстві;

  • переосмислення традицій співробітництва бібліотек з іншими установами;

  • зростання кадрового потенціалу бібліотек, усвідомлення необхідності розвитку форм і методів роботи для задоволення потреб населення.



Загальні напрямки соціального партнерства:

  • - здійснення соціально-орієнтованої бібліотечної політики, забезпечення бібліотечного обслуговування на основі урахування інтересів уcix верств населення;

  • - забезпечення ефективних механізмів інформаційного обміну між владою і населенням;

  • - участь у формуванні загального інформаційного поля регіону.



Класифікація видів соціального партнерства:

















Соціальне партнерство має розвиватися згідно принципами, які визначають правила і норми взаємодії бібліотек з іншими організаціями.



Основні принципи соціального партнерства

  • Принцип активності полягає в тому, що бібліотека не повинна чекати звернення до неї інших організацій з пропозицією про спільну діяльність, а покликана активно шукати партнерів, спроможних сприяти її розвитку, удосконаленню форм і методів роботи, інвестуванню і реалізації проектів, спрямованих на найбільш повне та якісне задоволення потреб населення в інформації, поповнення фінансових і матеріальних ресурсів.



Принцип взаємної зацікавленості означає, що соціальне партнерство повинне будуватися на основі вивчення потреб партнерів у бібліотечних послугах, їх можливостей щодо надання допомоги бібліотечним закладам в їхньому розвитку і удосконаленню, у поповненні ресурсів.

  • Принцип взаємної зацікавленості означає, що соціальне партнерство повинне будуватися на основі вивчення потреб партнерів у бібліотечних послугах, їх можливостей щодо надання допомоги бібліотечним закладам в їхньому розвитку і удосконаленню, у поповненні ресурсів.



Принцип рівноправності – це коли партнери мають рівні права, діють узгоджено, дотримуючись інтересів обох сторін.

  • Принцип рівноправності – це коли партнери мають рівні права, діють узгоджено, дотримуючись інтересів обох сторін.



Принцип взаємної відповідальності полягає в тому, що кожний з партнерів є відповідальним за дотримання норм і правил співробітництва, за реалізацію проектів з удосконалення діяльності обох сторін.

  • Принцип взаємної відповідальності полягає в тому, що кожний з партнерів є відповідальним за дотримання норм і правил співробітництва, за реалізацію проектів з удосконалення діяльності обох сторін.



Принцип ефективності означає, що соціальне партнерство має сприяти вирішенню задач, що стоять перед суспільством, розвитку культури, освіти, інтелектуальному зростанню людей, входженню нашої країни в інформаційне суспільство у світовий культурний процес, адаптації бібліотек до ринкових умов.

  • Принцип ефективності означає, що соціальне партнерство має сприяти вирішенню задач, що стоять перед суспільством, розвитку культури, освіти, інтелектуальному зростанню людей, входженню нашої країни в інформаційне суспільство у світовий культурний процес, адаптації бібліотек до ринкових умов.



Принцип систематичності і плановості – коли діяльність бібліотек щодо розвитку співробітництва і взаємодії з іншими організаціями є систематичною і плановою. Тільки тоді вона буде сприяти розвитку бібліотек і становленню їх як соціальних інститутів.

  • Принцип систематичності і плановості – коли діяльність бібліотек щодо розвитку співробітництва і взаємодії з іншими організаціями є систематичною і плановою. Тільки тоді вона буде сприяти розвитку бібліотек і становленню їх як соціальних інститутів.



Процес розвитку ефективного соціального партнерства складається з декількох етапів:

  • 1. Розробка концепції партнерства, визначення його цілей і задач, вибір потенційним учасників.

  • 2. Аналіз внутрішніх резервів бібліотеки, зовнішнього середовища, визначення напрямків взаємодії соціальних партнерів.

  • 3. Розробка довгострокового (короткотермінового) плану заходів, які сприяють розвитку бібліотеки, взаємовигідному співробітництву. Розробка і укладання основних юридично-правових документів, що визначають права, обов'язки і відповідальність соціальних партнерів за необхідності складається кошторис витрат.



Договори соціального партнерства (Регулюються Цивільним Кодексом України від 16 січня 2003 р. (книга 5 зобов’язувальне право, розділ 2, гл. 52, ст. 626-654)

  • Відомості про сторони, що укладають договір ;

  • Предмет договору;

  • Взаємні обов’язки сторін

  • обов’язки сторони 1

  • обов’зяки сторони 2

  • Фінансові взаємовідносини сторін;

  • Відповідальність сторін;

  • Особливі умови;

  • Термін дії договору;

  • Юридичні адреси і підписи сторін




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка