«солоного огірка»



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



  • В.Ф.Шаталов стверджував, що для того, щоб робота в школі була ефективною, повинен спрацювати ефект «солоного огірка». Головне – приготувати росіл. Тоді яким би огірок не був, поганий чи гарний, потрапивши в росіл, він просолиться. Як приготувати такий «росіл»? Що взяти за основу?



  • За останні десятиріччя роль та значення англійської мови значно зросла, оскільки англійська мова є засобом міжнародної комунікації. В зв’язку з цим перед учителем постає задача зробити його більш доступним і цікавим для кожного учня.



  • Невимушене спілкування повинно стати органічною частиною уроку іноземної мови.







Потенціал невимушеного спілкування – великий і не обмежується вивченням одиниць класного вжитку.

  • Потенціал невимушеного спілкування – великий і не обмежується вивченням одиниць класного вжитку.

  • Учні повинні вміти вирішувати реальні комунікативні задачі.

  • Вирішення комунікативних задач повинно відповідати вимогам, як це прийнято в англомовному культурному оточенні.



Привітати учнів

  • Привітати учнів

  • ( Hello, everyone! Hi there!)

  • відрекомендуватися

  • ( Let me introduce myself!)

  • Розповісти цікаву історію, яка прийшла раптово на думку

  • (I’ve just remembered a story…)

  • Порадити учню звернутися до словника

  • (You’d better look it up in the dictionary.)

  • Об’єднати учнів у групи

  • ( Split into two groups, please.)

  • Попросити підняти ручку, що впала

  • ( Could you possibly pick up that pen for me?)

  • Попросити закрити вікно/двері

  • ( Will you close the door, please?)



Поцікавитись який настрій у учнів

  • Поцікавитись який настрій у учнів

  • (How are things?)

  • Попросити вийти до дошки

  • (Will you come out to the display, please.)

  • Попросити принести крейду

  • (Go and get some chalk, please.)

  • Закликати клас до порядку

  • ( Silence! May I have your attention, please.)

  • Попросити зібрати зошити

  • ( Collect your works, please.)

  • Посварити за невиконане завдання

  • ( How disappointing!)

  • Похвалити учня за гарну відповідь

  • ( How clever of you!)





Зробити спілкування більш реальним допомагають вигуки.

  • Зробити спілкування більш реальним допомагають вигуки.

  • Учитель повинен висловлювати свої емоції як це прийнято в країні, мову якої викладає:

  • Wow! ( кла-а-ас!),

  • Oops ! ( ой! Не вийшло!),

  • Yuppie ! ( ура!),

  • Yuk! (фу!).

  • Ouch ! (ой! Боляче!)







  • Оцінка

  • Емоційна мова учителя

  • Усна похвала (Молодець! Старанний!)

  • Перспективи

  • Організація колективної діяльності

  • Різнорівневі завдання

  • Ускладнення завдань (творчий рівень)

  • Порівняння успіхів учня з його попередніми

  • Аналіз учителем навчальних досягнень

  • Позитивний приклад



  • Цікава ситуація

  • Дозоване домашнє завдання

  • Пізнавальна гра

  • Використання елементів змагання

  • Концентрація уваги на проміжних успіхах учня

  • Креативна хвилинка

  • Оцінка досягнення учня на батьківських зборах

  • Проблемно-пошукова ситуація

  • Опора на життєву ситуацію



  • Контрольована довіра

  • Завдання практичного характеру

  • Гумористична хвилинка

  • Запис подяки в щоденник

  • Контрольно-навчальна дискусія

  • Виставка найкращих робіт

  • Рейтинг за результатами навчальної діяльності

  • Відгук товариша на результат учня



  • Успіх починається з того, що діти визнають право учителя вчити

  • Психологічний клімат, організація діяльності учнів на уроці, розумне поєднання репродуктивних та творчих методів – важливі складові успіху на уроці.

  • Передчуття незвичності, здатності вчителя дивувати, привносити елемент романтичності – грають велику роль

  • Незвичайний початок уроку



  • Урок – діалог,

  • урок – змагання

  • Уроки – консультації

  • Уроки з груповими формами роботи

  • Уроки – творчості

  • Уроки – аукціони

  • Уроки – конкурси

  • Уроки - ігри



  • Інтегровані заняття.

  • Комбіновані заняття.

  • Проектні заняття.



  • Неочікувана радість

  • Загальна радість



  • Неочікувана радість – це почуття задоволення від того, що результати діяльності учня перевершили його очікування. З педагогічної точки зору неочікувана радість – це результат продуманої, підготованої діяльності учителя. Учитель повинен усвідомлювати свою причетність до успіху, обмірковувати творчий початок в своїй діяльності, повинен бути впевненим в правильності вибраних методів.



  • Загальна радість полягає в тому, щоб учень досяг потрібної для себе реакції колективу. Вона може бути підготовленою учителем, або спонтанною, помітною або непомітною.

  • Загальною радістю вважають лише ті реакції колективу, котрі дають можливість відчути дитині себе задоволеною та стимулюють її зусилля. Загальна радість – це по-перше емоційний відгук оточуючих на успіх члена свого колективу.

  • Радість лише в тому випадку радість, коли вона сприймається з гостротою новизни, коли до неї немає звикання, коли вона відображає досягнення учня, його намагання змін до кращого.



Прийом “драбинка” або “стань в стрій”. 

  • Прийом “драбинка” або “стань в стрій”. 

  • Йдеться про ситуації, коли учитель веде вихованця вверх поступово, підіймаючись з ним сходинками знань та навчає вірити в себе та оточуючих.

  • Прийом “Даю шанс”. 

  • Підготовані педагогічні ситуації, завдяки яким учень отримує можливість раптово відкрити для самого себе власні можливості. Подібні ситуації учитель може і не готувати заздалегідь, але його талант проявиться в тому, що він помітить цей момент, не пропустить його, вірно оцінить, зможе матеріалізувати.  



Прийом «слідуй за нами». 

  • Прийом «слідуй за нами». 

  • Суть цього прийому полягає в тому, щоб розбурхати думки учня, дати йому можливість відчути радість від відкриття в собі інтелектуальних сил.

  • Реакція оточуючих буде слугувати для нього одночасно і сигналом пробудження, і стимулом пізнання, і результатом зусиль.



  • Там, де дітей спонукають придумувати хороше, вони придумують погане. Тому хай вони придумують весь час. Якщо не виходить – хай зберуться удвох, утрьох. Разом – вийде.

  • Діти дуже люблять імпровізувати. Тому вся підготовка – від сили 10 хвилин. Немає промовців і глядачів, в кожній справі беруть участь всі.

  • Для проведення творчих справ не обов’язково самому бути вигадником, треба просто підтримувати дітей і шанобливо відноситися до їх командирських постів.

  • Будь-яка справа не лише спільно виконується, але й організовується.

  • В кожній затії – турбота один про одного і про оточуючих людей.

  • Кожну справу потрібно обговорювати в загальному курсі. З цього починається все.

  • Менше зауважень на бігу, більше серйозних розмов в тиху хвилину. З дітьми взагалі потрібно більше розмовляти – менше доведеться кричати на них.

  • У загальній справі всі відповідають за все. І кожен – найголовніший.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка