Справжня хлоп'яча дружба (образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фіна)



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


Справжня хлоп'яча дружба (образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фіна)


Мета: поглиблювати вміння характеризувати образи літературних героїв, порівнювати їх, складати план характеристики; розвивати усне мовлення, навички виразного читання прозового тексту, сприяти формуванню дружних стосунків між школярами.

  • Мета: поглиблювати вміння характеризувати образи літературних героїв, порівнювати їх, складати план характеристики; розвивати усне мовлення, навички виразного читання прозового тексту, сприяти формуванню дружних стосунків між школярами.

  • Обладнання: комп'ютерна

  • презентація до уроку,

  • тексти повісті

  • “Пригоди Тома Сойєра”.



Актуалізація опорних знань

  • Вікторина

  • 1.Прізвище вдови, яка піклувалася про Гека.



2. Ім'я тітки Тома

  • 2. Ім'я тітки Тома



3. Що вигадував Том, щоб не йти до школи?

  • 3. Що вигадував Том, щоб не йти до школи?



4. Ім'я індіанця

  • 4. Ім'я індіанця



5. Прізвище чоловіка, якого несправедливо ув'язнили.

  • 5. Прізвище чоловіка, якого несправедливо ув'язнили.



6. Ім'я дівчинки, яка подобалася Тому.

  • 6. Ім'я дівчинки, яка подобалася Тому.



7. Чому хлопці вирішили шукати скарб?

  • 7. Чому хлопці вирішили шукати скарб?



8. Як загубилися діти?

  • 8. Як загубилися діти?



9. Як поводився Том у печері?

  • 9. Як поводився Том у печері?



Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

  • Творче завдання

  • Розповісти від імені героїв про Тома та Гека.



Бесіда

  • Бесіда

  • Що є спільного між Томом і Геком?

  • Чому діти поважають Тома?

  • Чому діти заздрять Гекові, а дорослі його ненавидять?

  • Як ви думаєте, чому саме Гек, а не Віллі був кращим другом Тома?



Робота над складанням схеми характеристики Тома Сойєра та Гекльберрі Фіна

  • Робота над складанням схеми характеристики Тома Сойєра та Гекльберрі Фіна



Характеристика Тома



Характеристика Гека



Робота над складним планом характеристики героїв

  • Робота над складним планом характеристики героїв

  • 1. Том Сойєр і Гекльберрі Фін – улюблені герої письменника.

  • 2. Вчинки героїв як вияв їхнього характеру.

  • А) Ставлення до оточуючих.

  • Б) Риси вдачі хлопців.

  • В) Ставлення до життя.

  • Г) Вірність у дружбі.

  • 3.Моє ставлення до героїв Марка Твена.



Закріплення вивченого матеріалу

  • Підсумкова бесіда.

  • Як ви гадаєте, чи можна назвати дружбу Тома та Гека справжньою?

  • Як ви розумієте поняття “справжня дружба”?

  • Чого повчає хлопчиків Марк Твен?



Домашнє завдання

  • Підготуватися до написання твору за повістю Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра”.



  • Більшість пригод, описаних у цій книжці, сталося насправді: декотрі — зі мною самим, інші — з моїми шкільними товаришами. Гека Фінна змальовано з життя. Тома Сойєра також, але він — персонаж не одноосібний, бо поєднує в собі риси вдачі трьох хлопців, яких я знав, і, отже, належить до мішаного архітектурного стилю.

  • Чудні забобони, згадувані далі, були дуже поширені серед дітей і негрів на Заході за тих часів, про які йдеться в цій оповіді,— тобто тридцять — сорок років тому.

  • Хоч моя книжка написана передусім на розвагу хлопчикам та дівчаткам, я сподіваюся, що її залюбки прочитають і дорослі чоловіки та жінки, бо мені хотілося б викликати в них приємні спогади про те, якими були колись вони самі, як почували, думали й розмовляли і в які дивовижні історії іноді встрявали.

  • Гартфорд, 1876

  • Автор

  •  



Інтерв’ю з Марком Твеном

  • Інтерв’ю з Марком Твеном

  • 30 листопада 1835 року холодної сніжної ночі в дерев’яному будиночку у сільці Флорида (штат Міссурі Джейн Лептон, дружина Джона Маршалла Клеменса, подарувала життя Семюелю Ленгхарну Клеменсу, що навіки прославить і свою сім’ю, й Америку як великий сатирик і гуморист своєї епохи.



Шановний Марк Твен завітав до редакції нашого журналу і готовий дати інтерв’ю.

  • Шановний Марк Твен завітав до редакції нашого журналу і готовий дати інтерв’ю.

  • Марк Твен – ваш літературний псевдонім. Що він означає?

  • Марк Твен – тобто “мірка-два!” Цей вислів у річковиків Міссісіпі означає глибину, достатню для безпечного плавання суден.

  • Чи правда, що в селі вважали вашу матір жінкою, яка досягла всього, чого забажає?



Так, я вдячний своїй матері за те, що вона не тільки подарувала мені життя, а й наділила великою енергією та оптимізмом. Ці якості допомогли мені вистояти і не втратити себе у складному і суперечливому світі. Моя мати навчила мене бути людиною. У неї було маленьке тендітне тіло, але велике серце – таке велике, що і чуже горе, і чужі радощі знаходили в ньому відгук і притулок.

  • Так, я вдячний своїй матері за те, що вона не тільки подарувала мені життя, а й наділила великою енергією та оптимізмом. Ці якості допомогли мені вистояти і не втратити себе у складному і суперечливому світі. Моя мати навчила мене бути людиною. У неї було маленьке тендітне тіло, але велике серце – таке велике, що і чуже горе, і чужі радощі знаходили в ньому відгук і притулок.



Поділіться, будь ласка, своїми ранніми спогадами.

  • Поділіться, будь ласка, своїми ранніми спогадами.

  • Перші мої маленькі спогади беруть початок у містечку Ганнібал, куди переїхали батьки. Батько завжди шукав якесь ілюзорне золото, а мати ледве-ледве зводила кінці з кінцями.

  • Яким було життя у Ганнібалі?



Усі хлопчаки в Ганнібалі більше, ніж гроші, цінували мармурові кульки, ключі, навіть якщо вони нічого не відмикали, грудочки цукру, яблука, цирк і вихідні, коли не треба було ходити до школи. І всі діти почували себе справді щасливими, коли до містечка прибував пароплав, а вони уявляли себе моряками, піратами або розбійниками

  • Усі хлопчаки в Ганнібалі більше, ніж гроші, цінували мармурові кульки, ключі, навіть якщо вони нічого не відмикали, грудочки цукру, яблука, цирк і вихідні, коли не треба було ходити до школи. І всі діти почували себе справді щасливими, коли до містечка прибував пароплав, а вони уявляли себе моряками, піратами або розбійниками



Що було вашим найбільшим захопленням у містечку?

  • Що було вашим найбільшим захопленням у містечку?

  • Найбільшим моїм захопленням, як і всіх хлопців, була річка Міссісіпі. На ній було справжнє життя. Як хотілося тоді розпочати далеку подорож по Міссісіпі, щоб вона віднесла мене далеко-далеко, щоб відчути себе по-справжньому вільним і побачити великий і таємничий світ.



Чи пам’ятаєте ви свою найзаповітнішу мрію?

  • Чи пам’ятаєте ви свою найзаповітнішу мрію?

  • О, звичайно. Я хотів стати моряком, надягти білу форму юнги чи засмальцьовану куртку механіка, підперезатися шкіряним ремінцем, і коли-небудь пройтися вулицями Ганнібала ходою лоцмана.



Чи здійснилася ваша мрія?

  • Чи здійснилася ваша мрія?

  • Так. Я став лоцманом.

  • Хто вперше висловив припущення про автобіографічний характер “Пригод Тома Сойєра”?

  • Це була моя 13-річна дочка Сюзі. Саме тоді вона почала писати мою біографію.



Чому ви вагалися з вибором адресата повісті?

  • Чому ви вагалися з вибором адресата повісті?

  • Бо це книга і для дітей, і для дорослих Діти – це зосередження всього здорового. Чистого і світлого. А дорослим не завадить іноді про це нагадати.

  • У передмові до повісті “Пригоди Тома Сойєра” ви писали, що Том Сойєр був комбінацією характерів 3-х хлопчаків. Хто ж ці троє?



Це я, мій шкільний товариш Віллі Боуен і Томас Сойєр Співі з міста Шоунітауна, з яким я познайомився пізніше. Томас Сойєр Співі розповідав мені про свої пригоди, навіть намагався писати про них, але з того нічого не вийшло, і йому довелося стати фермером.

  • Це я, мій шкільний товариш Віллі Боуен і Томас Сойєр Співі з міста Шоунітауна, з яким я познайомився пізніше. Томас Сойєр Співі розповідав мені про свої пригоди, навіть намагався писати про них, але з того нічого не вийшло, і йому довелося стати фермером.



У вас багато гумористичних творів. Чому?

  • У вас багато гумористичних творів. Чому?

  • Так. Тому що вірю у гуманну місію сміху. У такий спосіб я критикував негативні сторони дійсності у моїй країні, бо хотів бачити її кращою.

  • Як ви сприйняли відзнаку вашої праці у 1901 році?



У 1901 році я одержав почесний ступінь доктора красного письменства від Єльського університету. У наступному році – почесний ступінь доктора права від Міссурійського університету. Я дуже пишався цими званнями. Для людини, яка у 12 років покинула школу, визнання мого таланту ученими мужами знаменитих університетів було дуже приємно.

  • У 1901 році я одержав почесний ступінь доктора красного письменства від Єльського університету. У наступному році – почесний ступінь доктора права від Міссурійського університету. Я дуже пишався цими званнями. Для людини, яка у 12 років покинула школу, визнання мого таланту ученими мужами знаменитих університетів було дуже приємно.

  • Дякуємо за цікаву розмову.



Каталог: attachments
attachments -> Робота з епіграфом
attachments -> Водичка, водяний, підводний водичка, водяний, підводний
attachments -> Поглибити і узагальнити знання учнів про додаток; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати способи вираження додатку
attachments -> Поглибити знання учнів про другорядні члени речення; формувати навички розпізнавання їх у реченні, дати поняття про поширені і непоширені речення
attachments -> Рід невідмінюваних іменників визначається так
attachments -> 1. Дано одне речення. Скласти програму, яка визначає з якої букви починається друге слово в реченні
attachments -> 1. Роль козацтва в захисті південних кордонів українських земель
attachments -> Урок до нас прийшов за розкладом сьогодні


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка