Становище та проблеми дітей з інвалідністю За даними Державного



Дата конвертації29.05.2016
Розмір445 b.



Становище та проблеми дітей з інвалідністю

  • За даними Державного

  • комітету статистики в 2006 р. в

  • Україні налічувалося 168 128

  • дітей з ін. до 18 років:

  • вроджені аномалії – 66%

  • хвороби кістково-м’язової системи та сполучних тканин – 13%

  • вроджені аномалії кінцівок – 8%

  • стали ін. в наслідок травм та отруєнь – 6%



Становище та проблеми дітей з інвалідністю

  • Вікова структура дитячої інвалідності:

  • до 3 р. – 11 203

  • 3-6 рр. – 23 925

  • 7-13 рр. – 71 788

  • 14-15 рр. – 61 212

  • Аналіз показує, що 86% отримали

  • інвалідність у віці 7-15 р, 10% - від

  • 3-6 років, 4% до 3 років внаслідок

  • отруєнь, травм та інш. наслідків



Становище та проблеми дітей з інвалідністю

  • 89% - сім’ї

  • 1% - будинки дитини (МОЗ)

  • 6% - спеціаліз. дит. буд., шк.-інт. (МОН)

  • 3% - дитячі буд. -інт. (МПСП)

  • 1% - лікувально-профілактичні заклади інш. міністерств



Проблеми дітей, які виховуються в інтернатних закладах:

  • Відсутність індивідуального підходу, як наслідок не поліпшення перебігу хвороб

  • Перешкода формуванню соціальної мобільності, інтегрованості в суспільство

  • Низька активність, обмежені емоційні прояви, мляві, апатичні

  • Насторожує все незнайоме, лякаються людей, тварин, предметів

  • 88% ЗПР

  • 39% до 3-х р. володіють мовою

  • 47% - розуміють мову

  • 14% не розуміють і не володіють



Загальні проблеми дітей з інвалідністю

  • Проблеми, пов'язані з недоліками фінансового і матеріально-технічного забезпечення

  • Проблеми нормативно-правового забезпечення

  • Відсутність або брак сучасних спеціалізованих закладів, фахових спеціалістів, нових підходів та супроводу

  • Специфічні проблеми у сфері освіти

  • Проблема працевлаштування

  • Комплекс проблем, пов'язаних із недоліками системи охорони здоров’я



Специфічні проблеми сімей, де виховують дитину з інвалідністю

  • Низька реабілітаційна культура сім’ї:

  • понад 12 000 дітей з порушенням слуху – встановлення контакту в сім’ї

  • понад 11 000 з порушенням зору – часто гіперопіка, помилки виховання

  • 33 583 внаслідок хвороб нервової системи, 27 075 – внаслідок розладів психіки та поведінки – перевага лікуванню, ніж корегуванню або зневіра

  • Втомлюваність батьків



Специфічні проблеми сімей, де виховують дитину з інвалідністю

  • 7 930 внаслідок хвороб кістково-мязової системи: проблеми самообслуговування дитини, пересування, мобільності, ізоляції

  • Понад 19 000 має комбіновані ураження центральної нервової системи: допомоги по догляду за дитиною

  • 6176 цукровий діабет, 5602 астму, 3039 нефрит, серцево-судинні та ін. хронічні захворювання – проблеми з медикаментозним лікуванням, госпіталізацією, режимом дня, розвитком та навичок самоконтролю

  • Пухлини, саркоми, смертельні хвороби: страх втратити дитину, депресії, байдужість

  • Ставлення батьків та дітей до інвалідності

  • Проблеми виховання дитини



Проведення просвітницької роботи для педагогів навчальних закладів



Партнери:

  • Київський міський центр соціальної, професійної та трудової реабілітації інвалідів

  • Спілка перекладачів жестової мови України

  • Спілка громадських організацій інвалідів м. Києва

  • Фонд розвитку та впровадження комп’ютерних і інформаційних технологій для інвалідів АІК



Мета:

  • Виявлення і подолання стереотипного ставлення до дітей з інвалідністю у педагогів навчальних закладів

  • Формування толерантного ставлення та розуміння проблем інвалідності



В програмі:

  • Тематична зустріч з людьми з інвалідністю, які мають певні досягнення в суспільстві

  • Вправи з виявлення стереотипів та формування толерантності

  • Ознайомлення з світовими тенденціями розуміння інвалідності, нормативною базою

  • Напрацювання навичок етикету спілкування з людьми з інвалідністю

  • Перегляд відеофільму Міжнародного кінофестивалю проблем інвалідності “Кіно без бар'єрів”



термінологія

  • З особливими потребами

  • Обмеженими можливостями

  • Обмеженою життєдіяльністю

  • Особливими освітніми потребами



ТЕРМІНОЛОГІЯ

  • Інвалід - це особа, яка має порушення здоров'я зі стійкими розладами функцій організму, обумовлене захворюванням, наслідками травми чи дефектами, що призводять до обмеженої життєдіяльності, й потребує соціального захисту

  • (Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні")

  • Інвалідність – означає втрату або обмеження можливості брати участь у житті суспільства на рівні з іншими. Він описує зіткнення між інвалідом і довкіллям. Цей термін має на меті наголосити на недоліках у довкіллі та в багатьох видах організованої діяльності в суспільстві

  • (Стандартні правила ООН щодо урівняння можливостей інвалідів)

  • Інвалідність - міра втрати здоров'я та обмеження життєдіяльності, що перешкоджає або позбавляє конкретну особу здатності чи можливості здійснювати діяльність у спосіб та в межах, що вважаються для особи нормальними залежно від вікових, статевих, соціальних і культурних факторів (Закон України „Про реабілітацію інвалідів в Україні”)

  • Не міра втрати здоров’я, а обмеження можливостей



Термінологія ВООЗ

  • Здоров’я – це не відсутність хвороб або фізичних вад, а стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя



Статус ратифікації Конвенції ООН про права інвалідів

  • Станом на 17 лютого 2010 року, статус підписання та ратифікації Конвенції та Факультативного протоколу є наступним:

  • 144 країни підписали Конвенцію

  • 88 країни підписали Факультативний протокол

  • 79 країн ратифікували Конвенцію

  • 50 країни ратифікували Факультативний протокол

  •  

  • 24 вересня 2008 року Україна підписала Конвенцію та Факультативний протокол

  • 16 грудня 2009 року Україна ратифікувала Конвенцію та Факультативний протокол

  • 6 березня 2010 року Конвенція вступила в силу в Україні



Конвенція ООН про права інвалідів

  • Останній громадський рух за права в ХХ ст.

  • Зміна нормативної парадигми від політики благодійності на політику прав і гідності людини з інвалідністю

  • Інвалідність – це різноманіття і частина людства



Конвенція ООН про права інвалідів

  • Право на самовизначення та незалежність

  • Право на повноцінну участь в житті суспільства

  • Право на гідний життєвий рівень

  • Право на повагу суспільства



Моделі розуміння інвалідності

  • МЕДИЧНА МОДЕЛЬ:

  • Ведуча роль медицини. Людина – пацієнт

  • Мета реабілітації: поновлення трудової діяльності

  • Інвалідність = непрацездатність

  • Принцип: сегрегація людей з інвалідністю



Моделі розуміння інвалідності

  • СОЦІАЛЬНА МОДЕЛЬ:

  • Ступінь втрати здібностей до соціального функціонування звичайного рівня життя даного суспільства

  • Вирішення проблеми інвалідності – через надання індивідуальної допомоги

  • Створення системи закладів обслуговування, реабілітації (доступних територіально, за переліком послуг)

  • Принцип: інтеграція людей з інвалідністю



Моделі розуміння інвалідності

  • ПОЛІТИКО-ПРАВОВА МОДЕЛЬ:

  • Рівність прав закріплено законодавством

  • Створення рівних можливостей, створення відповідних соціальних структур

  • Принцип: люди з інвалідністю є соціальною меншиною, права і свободи яких порушуються (архітект. недоступністю, соціальною ізоляцією, обмеженням участі в житті суспільства, освіті, культурі, спорті тощо)



Моделі розуміння інвалідності

  • МОДЕЛЬ КУЛЬТУРНОГО ПЛЮРАЛІЗМУ:

  • Всі аспекти життя суспільства мають бути доступними для всіх членів суспільства незалежно від їх різниці



Таким чином,

  • Таким чином,

  • інвалідність

  • розглядається НЕ

  • СТІЛЬКИ МЕДИЧНОЮ,

  • ЯК СОЦІАЛЬНОЮ

  • ПРОБЛЕМОЮ



“Дискримінація за ознакою інвалідності”

  • означає будь-яке розмежування, виключення чи обмеження на основі інвалідності, метою чи результатом якої є послаблення чи заперечення визнання реалізації або здійснення на рівні з іншими прав людини та основоположних свобод у політичній, економічній, соціальній, культурній, громадській чи будь-якій іншій сфері. Вона включає в себе всі форми дискримінації, у тому числі відмову у розумному пристосуванні

  • Ст.2 Конвенції ООН про права інвалідів



СТЕРЕОТИПИ

  • І хоча стереотипи можуть носити як позитивне або негативне забарвлення вони спотворюють реальну ситуацію.

  • В повсякденному житті стереотипи роблять вплив на наші вчинки і вчинки інших щодо нас на різних рівнях.





Міжкультурне виховання:

  • Уявляти себе зі сторони

  • Розуміти світ в якому живеш

  • Знайомитися з іншими реальностями

  • Дивитися на різність позитивно

  • Буди здібним розвивати позитивні відносини, цінності, поведінку



Чого хочуть люди з інвалідністю?

  • «Ничего особенного, ничего необычного. Мы хотим ходить в местную школу, пользоваться публичной библиотекой, ходить в кино, поехать на автобусе или пойти в магазин в центре города, навестить родственников, живущих в другом районе города или страны. Мы хотим прийти в день выборов на избирательный участок и проголосовать. Мы хотим иметь возможность создать семью. Мы хотим быть в состоянии прокормить своих детей. Мы хотим иметь качественное недорогое медицинское обслуживание. Мы хотим, чтобы нас воспринимали как обычных людей, как часть общества, а не как нечто такое, что нужно спрятать подальше от глаз, пожалеть или подать на бедность». Адриан Рубин Бархидт, 10 апреля 1996 года. 26 Источник: www.disrights.org



Методи:

  • Активні і динамічні методи

  • Ми працюємо з процесами

  • За допомогою інформування, аналізу, критичного розмірковування над нашою дійсністю

  • Позитивна взаємодія в повсякденному житті з людьми, що належать до іншої культури

  • Перенесення цих позитивних відносин з людьми з інших культур на окремі або колективні дії



ДЕКЛАРАЦИЯ НЕЗАВИСИМОСТИ ИНВАЛИДА

  • Не рассматривайте мою инвалидность как проблему.

  • Не надо меня поддерживать, я не так слаб, как кажется.

  • Не рассматривайте меня как пациента, так как я просто ваш соотечественник.

  • Не старайтесь изменить меня. У вас нет на это прав.

  • Не пытайтесь руководить мною. Я имею право на собственную жизнь, как любая личность.

  • Не учите меня быть покорным, смиренным и вежливым. Не делайте мне одолжение. Поддержите меня, чтобы я мог по мере сил внести свой вклад в общество.

  • Помогите мне познать то, что я хочу.

  • Будьте тем, кто заботится, не жалея времени, и кто борется в попытке сделать лучше.

  • Будьте со мной, даже когда мы боремся друг с другом.

  • Не помогайте мне, когда я в том не нуждаюсь, если это даже доставляет вам удовольствие.

  • Не восхищайтесь мною. Желание жить полной жизнью не заслуживает восхищения. * Узнайте меня лучше. Мы можем стать друзьями.

  • Будьте моим союзником в борьбе против тех, кто пользуется мною для собственного удовлетворения.

  • Давайте уважать друг друга. Ведь уважение предполагает равенство.

  • Слушайте, поддерживайте и действуйте.

  • Норман КЮНК, американский адвокат



Навички незалежного життя:

  • Поняття «навички незалежного життя» не зовсім звичне для вітчизняних практиків, його визначення закордонними колегами включає:

  • знання та навички, що забезпечують вільний та відповідальний вибір;

  • володіння прийомами самодопомоги в різних ситуаціях (у тому числі, вмінням шукати та просити допомоги);





ІНТЕГРОВАНА ОСВІТА



ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА



Реабілітація інвалідів

  • Система медичних, психологічних, педагогічних, фізичних, професійних, трудових заходів, спрямованих на надання особам допомоги у відновленні та компенсації порушених або втрачених функцій організму, усуненні обмежень їх життєдіяльності для досягнення і підтримання соціальної і матеріальної незалежності, трудової адаптації та інтеграції в суспільство

  • Закон України “Про реабілітацію інвалідів в Україні”



Види реабілітації

  • Медична реабілітація

  • Психолого-педагогічна реабілітація

  • Професійна реабілітація

  • Трудова реабілітація

  • Фізкультурно-спортивна реабілітація

  • Фізична реабілітація

  • Соціальна реабілітація

  • Психологічна реабілітація



ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РЕАБІЛІТАЦІЇ

  • Реалізація людиною з інвалідністю своїх конституційних прав;

  • проведення державної політики у сфері реабілітації людей з інвалідністю;

  • сприяння їх широкій інтеграції у суспільство;

  • системний підхід до організації реабілітації людей з інвалідністю;

  • послідовність і наступність у проведенні багато профільних реабілітаційних заходів;

  • контроль за якістю послуг з медичної, психолого-педагогічної, фізичної, професійної, трудової, фізкультурно-спортивної, побутової і соціальної реабілітації, технічних та інших засобів реабілітації, виробів медичного призначення



Соціальна реабілітація

  • За медичною моделлю розуміння інвалідності:

  • Принцип ізоляції: історичний процес, формування фобій та забобонів до людей з інвалідністю; створення сегрегованих від суспільства систем (шкіл-інтернатів, будинків-інтернатів, спеціалізованих підприємств). Люди з інвалідністю – об'єкт допомоги, ведуча роль спеціалістів.

  • Принцип компенсації: виплата пенсій та пільг



Соціальна реабілітація

  • За соціальною моделлю розуміння інвалідності:

  • Виконання міжнародного та державного законодавства: розуміння проблеми інвалідності суспільством і можливість користування своїми правами людиною з інвалідністю – принцип рівних соціальних прав та можливостей;

  • Принцип активної участі осіб з інвалідністю в організації роботи служб допомоги (отримання коштів від держави на здійснення індивід. реабілітаційних заходів);

  • Принцип незалежного життя осіб з інвалідністю;

  • Принцип неперервного зв'язку індивіда та соціального середовища (проживання, виховання, навчання, спілкування, задоволення всіх потреб);

  • Принцип вивчення та збереження сімейних і соціальних зв'язків;

  • Принцип комплексності та послідовності реабілітаційних заходів;

  • Принцип державних соціальних гарантій для осіб з інвалідністю;

  • Принцип пріоритету прав та законних інтересів осіб з обмеженими можливостями.



«Волонтерський загін «SOS-сервіс» з підготовки соціальних працівників на громадських засадах до надання соціальної допомоги особам з функціональними обмеженнями під час проведення масових заходів, таборувань, оздоровлення»

  • У 2007 році в проекті брали участь

  • 30 волонтерів.

  • У 2008 році навчання проходили 35 волонтерів з КМЦСССДМ та районів міста

  • У 2011 році40 спеціалістів і волонтерів



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка