Стремліня до самостійності, входження дитини в доросле життя



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.







Стремліня до самостійності, входження дитини в доросле життя (дорослий зразок дій);

  • Стремліня до самостійності, входження дитини в доросле життя (дорослий зразок дій);

  • Часте вираження протесту проти дій дорослого ;

  • Розвиток пізнавальної активності (існуючий в будь-якій діяльності)



Виокремлюють психологічну та

  • Виокремлюють психологічну та

  • фізіологічну адаптацію.

  • Психологічна-готовність дитини до розлуки з матір'ю,готовність дитини прийняти нове оточення.

  • Фізіологічна-оптимальний вік для перебування дитини в дитячому садку.



1. Легкий (1-2 тижні) - «ніби там і був». У цю групу входять діти, які адаптуються легко і безболісно.

  • 1. Легкий (1-2 тижні) - «ніби там і був». У цю групу входять діти, які адаптуються легко і безболісно.

  • Вони:

  • - самостійні,

  • - комунікабельні,

  • - врівноважені,

  • -зацікавлені

  • (спілкуванням,іграми,

  • іграшками).



2.Середній (2-3 тижні до 2-3 місяців)- «чи тут, чи там». У цю групу входять діти , котрі проходять процес адаптації важче й повільніше.

  • 2.Середній (2-3 тижні до 2-3 місяців)- «чи тут, чи там». У цю групу входять діти , котрі проходять процес адаптації важче й повільніше.

  • Вони:

  • - малоініціативні,

  • - менш самостійні,

  • - щось можуть зробити самі, але в основному залежать від дорослих,

  • - навички гри у таких дітей розвинені недостатньо.





1.Негативні емоції – пхикання, яким малюк прагне виразити протест при розлуці з батьками.

  • 1.Негативні емоції – пхикання, яким малюк прагне виразити протест при розлуці з батьками.

  • 2.Страх-супутник негативних емоцій.

  • 3.Дитина боїться нової обстановки, нових дорослих.

  • 4.Гнів.

  • 5.Радість, сміх - головні ліки.

  • 6.Соціальні контакти.

  • 7.Пізнавальна діяльність – вірний

  • «друг» позитивних емоцій.

  • 8.Соціальні навички.

  • 9.Особливості мови.

  • 10.Сон. Апетит.

  • 11.Рухова активність.





Створення умов для становлення особистості

      • Створення умов для становлення особистості
      • дитини (чоловічих і жіночих якостей);
      • Гармонійна сім'я (відносини батьків у ній, прояви поваги та ласки, уваги до фізичних та емоційних потреб дітей);
      • Ставлення до дитини згідно її статі;
      • Одяг малюка , зачіска відповідний
      • до статевої належності;
      • Навчати малюків враховуючи
      • домінування у хлопчиків – зорового,
      • у дівчаток – слухового сприйняття.


Аспекти розвитку мовленнєвої

  • Аспекти розвитку мовленнєвої

  • особистості дитини



Спрямовувати дорослих на оптимально необхідну для малюка тривалість, кількість, якість мовленнєвих контактів;

  • Спрямовувати дорослих на оптимально необхідну для малюка тривалість, кількість, якість мовленнєвих контактів;

  • Організовувати життєдіяльність малюка у розміренному темпі та незмінній атмосфері доброзичливості, радості, терпимості, любові й захищеності щодо його успіхів чи невдач у мовленнєвому зростанні;

  • Розвивати загальну та дрібну моторику

  • дитини, що безпосередньо впливає на

  • розвиток мовлення;

  • Не порівнювати мовленнєві досягнення

  • окремої дитини з досягненням її

  • ровесників;

  • Визначати право кожної дитини на

  • індивідуальне мовленнєве зростання .



1.Діагностичні методики мають враховувати:

  • 1.Діагностичні методики мають враховувати:

  • - специфіку віку;

  • - соціальну ситуацію розвитку;

  • - провідний тип діяльності (емоційне спілкування на 1-му

  • році життя і предметна діяльність у період раннього віку);

  • - новоутворення віку ;

  • - діаностичні дослідження мають бути кількаразовими;

  • - діагностична методика для дітей раннього віку має бути

  • побудована так, щоб не лише практичний психолог, а й

  • вихователь міг її використовувати.



Повинна включати в себе:

  • Повинна включати в себе:

  • А) інформаційний блок (піб, дата народження, днз, група, вихователі, дата обстеження);

  • Б) блок параметрів;

  • гра та дії з предметами;

  • Сенсорний розвиток;

  • Соціально-емоційний розвиток;

  • - Навички самообслуговування;

  • Поведінкові прояви;

  • Сон, апетит;

  • Розвиток рухів;

  • Розвиток дрібної моторики;

  • Розвиток мовлення;

  • - Пізнавальний розвиток.



Структура занять з підготовки дитини до

  • Структура занять з підготовки дитини до

  • дитячого садка

  • 1.Вітання

  • 2.Пальчикові ігри : («Тук-тук», «Сорока-ворона», «Совонька-сова» та інше)

  • 3.Артикуляційна гімнастика

  • 4.Розумова розминка («Чарівна торбинка», «Збираємо пірамідку» та інше)

  • 5.Малорухливі ігри з малюками



  • Процес адаптації дитини до умов дитячого садка, часто протікає дуже болісно.

  • Ігри у піску та сольова анімація діє, як психопрофілактичний засіб.

  • 1. Ігри у піску

  • -гра у піску скоротшує термін психофізичної адаптації,знижує високий рівень психічного напруження;

  • -граючись у піску,взаємодіючи з дорослими, однолітками, малюк свідомо та швидко засвоює норми і правила поведінки;

  • -засвоєння позитивних способів поведінки, допомагають пісочні ігри з мініатюрними фігурками (дитина розігрує різні ситуації)



2.Соляна анімація

  • 2.Соляна анімація

  • - соляна анімація допомагає дитині позбутися негативних емоцій, в періоду високого емоційного напруження; - швидше проходить адаптаційний період, зникає страх та емоційне напруження; - активізується пізнавальний інтерес;

  • - формуються такі якості особистості, як впевненість, самостійність, комунікабельність.



1.Під час проведення перших адаптаційних занять не обов'язково дотримуватися їх точної структури та тривалості.

  • 1.Під час проведення перших адаптаційних занять не обов'язково дотримуватися їх точної структури та тривалості.

  • 2. Дорослий повинен уважно стежити за реакцією дитини під час роботи (з піском). Якщо у дитини виникли негативні емоції

  • або ознаки втоми, заняття слід закінчити.

  • 3. На перших 2-3 заняттях дитині не показують

  • увесь набір іграшок. Вона має засвоїти досить

  • широкий спектр простих маніпуляцій.

  • 4. Для ознайомлення дітей з іграми, дорослий

  • спочатку показує способи дій,а потім дитина разом з дорослим,або самостійно повторює їх.

  • 5.Чим молодші діти, тим коротші правила.



1.Розширювати у батьків психологічні знання з виховання і розвитку дітей раннього віку,формувати навички батьківства.

  • 1.Розширювати у батьків психологічні знання з виховання і розвитку дітей раннього віку,формувати навички батьківства.

  • 2.За допомогою вправ та поданої інформації допомагати забезпечувати емоційний добробут малят, збагачувати уявлення батьків про особливості розвитку малят, спонукаючи дорослих використовувати отримані знання на практиці.

  • 3.Вправи : «Основні способи вираження батьківської любові»,

  • «Страх», «Щасливий малюк», «Риси характеру», «Асоціації»,

  • «Я розумію».

  • 4.Вправа-дискусія: «Чого ми очікуємо від

  • наших дітей?»

  • 5.Міні-лекції:

  • «Батьківська любов»



« Безболісна адаптація, а значить

  • « Безболісна адаптація, а значить

  • щасливий малюк.

  • Щасливий малюк-щаслива родина».




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка