Структурні диспропорції регіонального розвитку за показником валового регіонального продукту Постановка проблеми



Дата конвертації27.05.2016
Розмір444 b.


Структурні диспропорції регіонального розвитку за показником валового регіонального продукту


Постановка проблеми. Незважаючи на позитивні щорічні темпи приросту реального ВВП, які спостерігаються в Україні з 2000 р., економічне зростання відбувається на тлі поглиблення структурних та регіональних диспропорцій реалізації ресурсного потенціалу країни.

  • Постановка проблеми. Незважаючи на позитивні щорічні темпи приросту реального ВВП, які спостерігаються в Україні з 2000 р., економічне зростання відбувається на тлі поглиблення структурних та регіональних диспропорцій реалізації ресурсного потенціалу країни.

  • Одним із головних проявів зазначених диспропорцій є суттєві відмінності в рівнях соціально-економічного розвитку між регіонами, що відображаються насамперед через показники валового регіонального продукту (ВРП) та ВРП на одну особу, або валової доданої вартості в регіоні (ВДВ) та ВДВ на одну особу.

  • Регіональні диспропорції значною мірою є наслідком структурних диспропорцій економіки України, які проявляють себе у використанні економічного потенціалу та розвитку регіонів наступним чином.









З даного графіка для кожного кластера можна зробити висновок, в областях, що входять до першого кластеру (Автономна Республіка Крим, Одеська, Львівська, Закарпатська, Рівненська, Харківська, Чернівецька, Івано - Франківська, Хмельницька, Тернопільська, Волинська ) переважаючими видами діяльності є:

  • З даного графіка для кожного кластера можна зробити висновок, в областях, що входять до першого кластеру (Автономна Республіка Крим, Одеська, Львівська, Закарпатська, Рівненська, Харківська, Чернівецька, Івано - Франківська, Хмельницька, Тернопільська, Волинська ) переважаючими видами діяльності є:

  • секція F – Будівництво;

  • секцію G – Торгівля; ремонт автомобілів, побутових виробів предметів особистого вжитку;

  • секція Н – Діяльність готелів та ресторанів;

  • секція L – Державне управління;

  • секція N – Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги;

  • секція О – Надання комунальних та індивідуальних послуг; діяльність у сфері культури та спорту.

  • Середні значення цього кластера є найвищими з двох інших, однак порівняно незначним є внесок у валову додану вартість секції А – сільське господарство, мисливство, лісове господарство, секції C – добувна промисловість, секції D – Переробна промисловість.



В областях, що входять до другого кластера (Вінницька, Кіровоградська, Житомирська, Чернігівська, Херсонська, Черкаська, Київська, Миколаївська.) переважаючим видом діяльності є секція А – Сільське господарство, мисливство і лісове господарство.

  • В областях, що входять до другого кластера (Вінницька, Кіровоградська, Житомирська, Чернігівська, Херсонська, Черкаська, Київська, Миколаївська.) переважаючим видом діяльності є секція А – Сільське господарство, мисливство і лісове господарство.

  • Середні значення цього кластера в середньому є найнижчими з двох інших практично по всіх видах діяльності.

  • В областях, що входять до третього кластера (Дніпропетровська, Запорізька, Донецька, Луганська, Полтавська, Сумська.,) переважаючими видами діяльності є:

  • секція С – добувна промисловість;

  • секцію D – Переробна промисловість;

  • секцію J – Фінансова діяльність

  • Водночас, області цього кластеру відзначаються найнижчими показниками секції А – сільське господарство, мисливство, лісове господарство та секції L – державне управління



Висновок: З огляду на результати аналізу можна говорити про значну розбалансованість економічної діяльності регіонів, що робить показник ВРП в цілому не керованим, а це у свою чергу істотно знижує дієвість регіональної економічної політики спрямованої на усунення міжрегіональних диспропорцій, зміцнення економічної та політичної цілісності країни.

  • Висновок: З огляду на результати аналізу можна говорити про значну розбалансованість економічної діяльності регіонів, що робить показник ВРП в цілому не керованим, а це у свою чергу істотно знижує дієвість регіональної економічної політики спрямованої на усунення міжрегіональних диспропорцій, зміцнення економічної та політичної цілісності країни.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка