Створення і поповнення баз даних з методики та освіти



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



Вы думаете, я ученый, начитанный человек?» – «Конечно, – ответил Цзи-гонг. – А разве нет?» – «Совсем нет, – сказал Конфуций. – Я просто ухватил одну нить, которая связывает все остальное»

  • Вы думаете, я ученый, начитанный человек?» – «Конечно, – ответил Цзи-гонг. – А разве нет?» – «Совсем нет, – сказал Конфуций. – Я просто ухватил одну нить, которая связывает все остальное»



В умовах інформатизації школи і суспільства першочерговим завданням для шкільних бібліотек є впровадження в діяльність інформаційно-комунікаційних технологій, які допоможуть зробити бібліотеку більш доступною, привабливою та ефективною.

  • В умовах інформатизації школи і суспільства першочерговим завданням для шкільних бібліотек є впровадження в діяльність інформаційно-комунікаційних технологій, які допоможуть зробити бібліотеку більш доступною, привабливою та ефективною.



Накопичення, обробка, розповсюдження інформаційних ресурсів та матеріалів в різних форматах;

  • Накопичення, обробка, розповсюдження інформаційних ресурсів та матеріалів в різних форматах;

  • Ведення інформаційно-пошукових систем і бібліографічних баз даних, що дозволяють оперативно і повно знаходити необхідну інформацію;

  • Створення і поповнення баз даних з методики та освіти;

  • Допомога учням і педагогам у визначенні ресурсів та використанні інформації;

  • Систематичне навчання учнів інформаційно-пошуково-аналітичній діяльності;

  • Виховання культурної і громадянської самосвідомості, розвиток їх творчого потенціалу.



Розширення інформаційного простору бібліотеки;

  • Розширення інформаційного простору бібліотеки;

  • Автоматизація бібліотечних процесів;

  • Використання ІКТ для підвищення ефективності педагогічної діяльності шкільного бібліотекаря.



Розширення спектра бібліотечних послуг та надання доступу до електронних ресурсів;

  • Розширення спектра бібліотечних послуг та надання доступу до електронних ресурсів;

  • Впровадження автоматизованих інформаційно-бібліотечних систем;

  • Накопичення і організація електронних ресурсів;

  • Створення власних цифрових ресурсів;

  • Створення та ведення сайтів/електронних бібліотек;

  • Використання технологій для просування книги та читання;

  • Формування інформаційної грамотності (навчання за допомогою технологій);

  • Інтеграція бібліотечних продуктів і послуг в інформаційно-освітній простір школи.

  • Розширення спектра бібліотечних послуг та надання доступу до електронних ресурсів.



Одним із завдань шкільної бібліотеки з інформаційного наповнення освітнього простору школи є накопичення і організація електронних ресурсів.

  • Одним із завдань шкільної бібліотеки з інформаційного наповнення освітнього простору школи є накопичення і організація електронних ресурсів.

  • Ця діяльність включає не тільки формування фондів мультимедіа матеріалів, а й пошук, збір, оцінку, систематизацію інтернет-ресурсів для його використання як в режимі on-line, так і в режимі локального доступу. Сьогодні все більша кількість бібліотек надають доступ до електронних ресурсів, як локальних, так і ресурсів мережі Інтернет.



- Бази даних;

  • - Бази даних;

  • - Текстові матеріали;

  • - Файлові архіви;

  • - Мультимедіа-, аудіо-та відеоматеріали;

  • - Графічні ілюстрації;

  • - Навчальні комп'ютерні програми;

  • - Розвиваючі ігри;

  • - Тестові завдання і т.д.



Головним результатом є забезпечення інтелектуального доступу до інформації на більш високому рівні, в тому числі, і через створення таких інформаційних продуктів, як:

  • Головним результатом є забезпечення інтелектуального доступу до інформації на більш високому рівні, в тому числі, і через створення таких інформаційних продуктів, як:

  • Електронні каталоги;

  • Електронні картотеки;

  • Бібліографічні покажчики літератури;

  • Списки нових надходжень і т.д.



Довідкові бази даних;

  • Довідкові бази даних;

  • Рекомендаційні списки літератури;

  • Списки позакласного читання;

  • Путівники по фондах;

  • Анотовані ілюстровані картотеки;

  • Пам'ятки, буклети;

  • Книжкові огляди і т.д.



Одним з цифрових продуктів бібліотеки є сайт - електронний ресурс, який може стати найпотужнішим інструментом заохочення читання, просування ідей та інформації, які можуть зробити позитивний вплив на розвиток школярів і реалізувати такі напрями бібліотечної роботи, як:

  • Одним з цифрових продуктів бібліотеки є сайт - електронний ресурс, який може стати найпотужнішим інструментом заохочення читання, просування ідей та інформації, які можуть зробити позитивний вплив на розвиток школярів і реалізувати такі напрями бібліотечної роботи, як:

  • Надання доступу до ресурсів і матеріалів;

  • Довідково-інформаційне обслуговування;

  • Заохочення читання;

  • Допомога в роботі з інформацією.



Традиційно шкільні бібліотеки сприяють вихованню і загальному розвитку школярів через заохочення читання, через розробку та проведення масових заходів. Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки поглибити і розширити ці напрямки роботи, а й впроваджувати нові форми.

  • Традиційно шкільні бібліотеки сприяють вихованню і загальному розвитку школярів через заохочення читання, через розробку та проведення масових заходів. Інформаційно-комунікаційні технології дозволяють не тільки поглибити і розширити ці напрямки роботи, а й впроваджувати нові форми.



Комп'ютерні публікації для створення книг, буклетів, брошур, листівок, газет та ін.;

  • Комп'ютерні публікації для створення книг, буклетів, брошур, листівок, газет та ін.;

  • Презентаційні програми для створення портфоліо, презентацій;

  • Сервіси (наприклад, документи Google), які дозволяють працювати декільком людям над одним документом, дозволяючи при цьому аналізувати, робити порівняння;

  • Вікі-сервіси для створення збірок, сайтів;



Блоги для створення дискусій, обговорень, рекомендацій;

  • Блоги для створення дискусій, обговорень, рекомендацій;

  • Карти знань для впорядкування знань, систематизації матеріалу;

  • Веб-квести для формування навичок інформаційно-аналітичної діяльності;

  • Соціальні медіасервіси для підвищення мотивації навчальної діяльності;

  • Підкастинг для розвитку навичок усного мовлення;

  • Інтерактивні карти.

  • Мережеві сервіси



Для створення банків навчальних матеріалів;

  • Для створення банків навчальних матеріалів;

  • В якості платформи для організації бібліотечних уроків;

  • Створення колективних дослідницьких проектів школярів;

  • Для створення сайтів;

  • Для організації довідкових та фактографічних баз даних;

  • Для проектів із заохочення читання (наприклад, збірки літературних робіт школярів, літературні веб-сайти тощо);

  • В якості платформи для конференцій, в тому числі, учнівських;

  • В якості інтерактивної дошки;

  • В якості дискусійної платформи та ін.



Представлення, розширення і анотування навчальних матеріалів.

  • Представлення, розширення і анотування навчальних матеріалів.

  • Спільне створення віртуальних краєзнавчих та екологічних екскурсій школярами та студентами.

  • Колективне створення творчих робіт - казок, віршів, есе.

  • Колективне створення вчительських, студентських і шкільних енциклопедій.



Тримати учнів в курсі останніх подій;

  • Тримати учнів в курсі останніх подій;

  • Організовувати дискусії та обговорення;

  • Просувати ідеї та інформацію;

  • Організовувати спільні проекти;

  • Обмінюватися інформацією;

  • Проводити консультації;

  • Вивчати потреби учнів;

  • Отримувати зворотний зв'язок.



Розрізняють:

  • Розрізняють:

  • Офіційний блог бібліотеки

  • Блог - сайт шкільної бібліотеки

  • Тематичний блог

  • Блог - платформа діяльності для заохочення читання

  • Блог - освітня платформа

  • Персональний блог бібліотекаря.



Соціальні сайти - це мережеві сервіси, які проектуються для створення та підтримки соціальних комунікацій, для об'єднання спільнот людей, що мають спільні інтереси і діяльність, для людей, які готові спілкуватися, або готові дізнатися, які інтереси мають інші люди у всьому світі.

  • Соціальні сайти - це мережеві сервіси, які проектуються для створення та підтримки соціальних комунікацій, для об'єднання спільнот людей, що мають спільні інтереси і діяльність, для людей, які готові спілкуватися, або готові дізнатися, які інтереси мають інші люди у всьому світі.













Непередбачуваний вплив на розвиток дитини;

  • Непередбачуваний вплив на розвиток дитини;

  • Підвищені ризики загроз в мережі;

  • Підвищення вимог до педагогічних працівників;

  • Зниження ролі вчителя;

  • Заохочення тільки пошуку інформації, а не створення нового знання;

  • Зведення процесу навчання до вивчення звичайної інформації;

  • Створення ситуації надлишку інформації;

  • Створення неадекватного навчального оточення, тому що віртуальна реальність - це не справжнє життя .



Підвищення ефективності навчання і вплив на підвищення навчальних досягнень;

  • Підвищення ефективності навчання і вплив на підвищення навчальних досягнень;

  • Збагачення навчального оточення, активізація навчального процесу;

  • Потенціал у формуванні навчальних навичок і розвитку вмінь конструктивної інформаційно-аналітичної діяльності;

  • Підвищення мотивації школярів у порівнянні з традиційним навчальним оточенням

  • Можливість реалізувати творчий потенціал школярів

  • Можливість враховувати індивідуальні особливості школярів, заохочувати самостійне вчення, розвивати навички безперервної освіти, проявляти гнучкість для учнів з особливими потребами.

  • Сприяння формуванню комунікативних навичок, культури спілкування школярів, навичок спільної роботи.



Сучасні діти і підлітки також змінюють уявлення про бібліотеку. Думка школяра відображає швидше реалії сьогодення: «…величезний зал з книгами і, кілька комп'ютерів. Відвідувачі через комп'ютер шукають необхідні книги. Просто і раціонально».

  • Сучасні діти і підлітки також змінюють уявлення про бібліотеку. Думка школяра відображає швидше реалії сьогодення: «…величезний зал з книгами і, кілька комп'ютерів. Відвідувачі через комп'ютер шукають необхідні книги. Просто і раціонально».



Початкова школа

  • Початкова школа

  • Бесіди, вікторини, конкурси з елементами театралізації.

  • Робота з текстом. Читання з зупинками.

  • Робота з медіаресурсами для молодших школярів (дитячі освітні програми та енциклопедії).











Основна середня школа

  • Основна середня школа

  • Складання простих і складних планів.

  • Написання відгуків, доповідей, конспектів за навчальною програмою.

  • Практичне використання Інтернет-ресурсів, медіаресурсів для 7-9 класів у навчальній діяльності. Створення власних медіаресурсів.

  • Видавнича діяльність: створення документів різних жанрів з подальшою публікацією в шкільній газеті.

  • Створення творчих робіт за навчальним планом з використанням цитування.

  • Тестування.













Старша школа

  • Старша школа

  • 1. Робота з Інтернет-ресурсами, медіаресурсами за навчальною програмою.

  • 2. Створення реферату.

  • 3. Створення списку літератури до реферату.

  • 4. Створення власних мультимедійних продуктів.







презентації для проведення масових заходів;

  • презентації для проведення масових заходів;

  • мультимедіа вікторини;

  • мультимедіа огляди;

  • демонстрації електронних ресурсів;

  • огляди електронних ресурсів.



рекомендаційні списки літератури,

  • рекомендаційні списки літератури,

  • путівники по фондах,

  • тематичні електронні огляди літератури та ресурсів,

  • анотовані ілюстровані картотеки,

  • бібліографічні покажчики літератури тощо



електронна виставка;

  • електронна виставка;

  • «Книга дня»;

  • електронний огляд;

  • електронний рекомендаційний список літератури;

  • поради однокласників;

  • нові надходження в бібліотеку;

  • путівник по фонду бібліотеки;

  • конкурси та ін



Використання найсучасніших інформаційних технологій в усіх сферах діяльності дозволить вивести інформаційно-бібліотечне обслуговування в шкільній бібліотеці на якісно новий рівень, зробити бібліотеку адекватною Національній освітній програмі і привабливою для школярів.

  • Використання найсучасніших інформаційних технологій в усіх сферах діяльності дозволить вивести інформаційно-бібліотечне обслуговування в шкільній бібліотеці на якісно новий рівень, зробити бібліотеку адекватною Національній освітній програмі і привабливою для школярів.



То, как школа использует свою библиотеку, показывает, что в ней

  • То, как школа использует свою библиотеку, показывает, что в ней

  • понимают под образованием

  • Дж. Р. Браун, консультант

  • Международной ассоциации школьных библиотек



1. БібліоNETіК @ [Електронний ресурс]. Режим доступу:

  • 1. БібліоNETіК @ [Електронний ресурс]. Режим доступу:

  • http://biblionetika.blogspot.com/

  • 2. Бібліотека школи № 175 м. Зеленогірська [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://edu.zelenogorsk.ru/schools/175/divan.htm

  • 3. Бібліотеку майбутнього я уявляю так [Електронний ресурс] / / Бібліотека гімназії № 1 міста Пермі. Режим доступу: http://gimnaz1.narod.ru

  • 4. Блог бібліотекаря. Режим доступу: http://schoolibrary-stranger.blogspot.com/

  • 5. Вікіпедія: вільна енциклопедія [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/WIKI

  • 6. Віртуальна книжкова виставка [Електронний ресурс] / / Відкритий клас. Режим доступу: http://www.openclass.ru/master_class_work_page/57500

  • 7. Використання інформаційних та комунікаційних технологій в загальній середній освіті: розробка Інституту дистантного освіти Російського університету дружби народів [Електронний ресурс]. 2006. Режим доступу: http://www.ido.rudn.ru/nfpk/ikt/ikt2.html

  • 8. Качева Є.В. Мультимедійні засоби - інноваційний напрям у роботі шкільної бібліотеки [Електронний ресурс] / / Фестиваль «Відкритий урок 2006/2007». Режим доступу: http://festival.1september.ru/2004_2005/index.php?numb_artic=211575

  • 9. Медіатека школи. Режим доступу: http://biblio-media.blogspot.com/

  • 10. Патаракіна Е.Д. Соціальні сервіси Веб 2.0 в допомогу вчителю [Електронний ресурс]. 2-е изд., Испр. і доп. М. 2007. 64 с. Режим доступу: http://www.bgpu.ru/intel/courses/manual_3.pdf

  • 11. Чудинова В.П. Діти і дорослі в кіберпросторі [Електронний ресурс] / / Шкільна бібліотека. 2006. Режим доступу http://schoollibrary.ioso.ru/index.php?news_id=455).

  • 12. Шкільні бібліотеки / / Library.ry: довідково-інформаційний портал. Режим доступу: http://www.library.ru/3/biblionet/?rub=7 # found

  • 13. Електронна шкільна бібліотека [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://yourlibrary.pbworks.com/




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка