Створено незалежну гр, Створено 17 профільних комітетів гр, Президію



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.



Створено незалежну ГР,

  • Створено незалежну ГР,

  • Створено 17 профільних комітетів ГР, Президію,

  • Голову ГР введено до складу колегії ОДА,

  • Уповноважених представників де яких комітетів введено до складу колегіальних органів ОДА,

  • Участь у робочих групах ОДА (необхідність у проведенні ГЕ не виникала)



Призначені відповідальні в усіх Управліннях ОДА за взаємодію з громадськістю,

  • Призначені відповідальні в усіх Управліннях ОДА за взаємодію з громадськістю,

  • Комітетом ГР проведено семінари, “круглі столи”, тощо з питань взаємодії з громадськістю, розвитку громадянського суспільства; доступу до публічної інформації; ПВУ; планування і роботи ГР; механізмів контролю за діями влади, і т.д.



Проведено спільні презентації і заходи з ПВУ, доступу до публічної інформації,

  • Проведено спільні презентації і заходи з ПВУ, доступу до публічної інформації,

  • Розроблено і до КМУ направлено спільні пропозиції ЗОДА і громадськості до проекту плану ПВУ,

  • За зверненням ГР при ЗОДА видане доручення Прем’єр-Міністра України щодо внесення змін до Положень ЦОВВ,

  • Створено механізм взаємодії з апаратом ЗОДА на рівні партнерства.



Драбина громадської участі

  • Драбина громадської участі



фактично є формами неучасті. Їх реальна мета – не дати можливість людям брати участь в плануванні і реалізації рішень держави. Досягається це, наприклад, під приводом створення громадських колегій чи громадських рад для створення видимості участі. Члени цих консультативних органів найчастіше не мають спеціальних знань, і самі колегіальні органи не працюють. Маніпулятивні консультативні органи часто є одночасно прикладами терапії, оскільки чиновники і експерти просвіщають громадськість, інформують їх в потрібному для влади ключі і спрямовують в потрібний для себе бік. До терапії можна також віднести фальсифіковані громадські слухання з наперед відомим результатом.

  • фактично є формами неучасті. Їх реальна мета – не дати можливість людям брати участь в плануванні і реалізації рішень держави. Досягається це, наприклад, під приводом створення громадських колегій чи громадських рад для створення видимості участі. Члени цих консультативних органів найчастіше не мають спеціальних знань, і самі колегіальні органи не працюють. Маніпулятивні консультативні органи часто є одночасно прикладами терапії, оскільки чиновники і експерти просвіщають громадськість, інформують їх в потрібному для влади ключі і спрямовують в потрібний для себе бік. До терапії можна також віднести фальсифіковані громадські слухання з наперед відомим результатом.



Стадія інформування громадян про їхні права, зокрема, право вибору, про відповідальність може стати першим важливим кроком до реальної участі громадськості. Отримуючи інформацію, люди вже можуть краще оцінювати альтернативи і надавати пропозиції. Але якщо інформування провадиться в односторонньому порядку від посадових осіб до громадян, без зворотного зв’язку і без можливості переговорів, то особливої можливості вплинути на хід подій люди не мають. Важливою є ситуація, коли люди були поінформовані. Якщо це вже пізній етап, і всі рішення вже ухвалені – вплинути на хід подій практично неможливо.

  • Стадія інформування громадян про їхні права, зокрема, право вибору, про відповідальність може стати першим важливим кроком до реальної участі громадськості. Отримуючи інформацію, люди вже можуть краще оцінювати альтернативи і надавати пропозиції. Але якщо інформування провадиться в односторонньому порядку від посадових осіб до громадян, без зворотного зв’язку і без можливості переговорів, то особливої можливості вплинути на хід подій люди не мають. Важливою є ситуація, коли люди були поінформовані. Якщо це вже пізній етап, і всі рішення вже ухвалені – вплинути на хід подій практично неможливо.



проводяться у вигляді опитування громадської думки, громадських слухань, громадського обговорення проектів нормативно-правових актів тощо. На цій стадії громадяни та їх об’єднання вже мають певний зворотний зв’язок, вони отримують відповіді на інформаційні запити та звернення, мають особисті контакти з чиновниками. Але якщо консультування проводиться окремо від інших форм громадської участі, воно не має сенсу. Воно тільки створює видимість «участі в участі».

  • проводяться у вигляді опитування громадської думки, громадських слухань, громадського обговорення проектів нормативно-правових актів тощо. На цій стадії громадяни та їх об’єднання вже мають певний зворотний зв’язок, вони отримують відповіді на інформаційні запити та звернення, мають особисті контакти з чиновниками. Але якщо консультування проводиться окремо від інших форм громадської участі, воно не має сенсу. Воно тільки створює видимість «участі в участі».



Ця форма відбувається, коли погляди влади і громадськості розійшлися, і влада не може просто проігнорувати думку громадськості, інакше може виникнути конфлікт з непередбачуваними наслідками. Необхідно домовлятися. В таких випадках громадяни мають певний вплив на події, хоча символічність такої участі і тут є очевидною.

  • Ця форма відбувається, коли погляди влади і громадськості розійшлися, і влада не може просто проігнорувати думку громадськості, інакше може виникнути конфлікт з непередбачуваними наслідками. Необхідно домовлятися. В таких випадках громадяни мають певний вплив на події, хоча символічність такої участі і тут є очевидною.



влада фактично перерозподіляється шляхом переговорів і консультацій поміж державними органами і представниками громадськості. Вони готують і розглядають проекти рішень через спільні робочі групи, Ради, створюють спільно механізми для вирішення державних проблем. Для стадії партнерства необхідна відповідна кваліфікація громадянських лідерів та фінансові ресурси, незалежні від держави; окрім того, дуже важливо мати механізми підзвітності громадських лідерів.

  • влада фактично перерозподіляється шляхом переговорів і консультацій поміж державними органами і представниками громадськості. Вони готують і розглядають проекти рішень через спільні робочі групи, Ради, створюють спільно механізми для вирішення державних проблем. Для стадії партнерства необхідна відповідна кваліфікація громадянських лідерів та фінансові ресурси, незалежні від держави; окрім того, дуже важливо мати механізми підзвітності громадських лідерів.



означає, що громадськість має сили, розум і реальні важелі впливу на рішення влади, а також реальні можливості для контролювання процесу ухвалення рішень. На цій стадії посадові особи віддають перевагу переговорам з громадськістю ніж односторонньому ухваленню рішень і наступний конфлікт внаслідок цього. Крім того, на цій стадії можлива передача повноважень державних органів чи органів місцевого самоврядування громадським організаціям для виконання певних функцій замість державних чиновників.

  • означає, що громадськість має сили, розум і реальні важелі впливу на рішення влади, а також реальні можливості для контролювання процесу ухвалення рішень. На цій стадії посадові особи віддають перевагу переговорам з громадськістю ніж односторонньому ухваленню рішень і наступний конфлікт внаслідок цього. Крім того, на цій стадії можлива передача повноважень державних органів чи органів місцевого самоврядування громадським організаціям для виконання певних функцій замість державних чиновників.



На цій стадії громадянське суспільство має таких авторитетних лідерів і громадські організації з такою високою загальновизнаною репутацією, що державні органи та органи місцевого самоврядування, як правило, виконують їхні рекомендації і залюбки працюють разом, навіть готові віддавати громадськості цілі комплекси проблем для вирішення. Характерною рисою громадського контролю є практично однакова поінформованість держави і громадянського суспільства відносно державних справ. На цьому етапі погляд громадянського суспільства на ті чи інші проблеми має бути вирішальним для прийняття рішень.

  • На цій стадії громадянське суспільство має таких авторитетних лідерів і громадські організації з такою високою загальновизнаною репутацією, що державні органи та органи місцевого самоврядування, як правило, виконують їхні рекомендації і залюбки працюють разом, навіть готові віддавати громадськості цілі комплекси проблем для вирішення. Характерною рисою громадського контролю є практично однакова поінформованість держави і громадянського суспільства відносно державних справ. На цьому етапі погляд громадянського суспільства на ті чи інші проблеми має бути вирішальним для прийняття рішень.



Кадрова політика, професійність і знання вимог законодавства відповідальними ОВВ,

  • Кадрова політика, професійність і знання вимог законодавства відповідальними ОВВ,

  • Якісний і кількісний склад ГР,

  • Професійність ІГС, членів ГР,

  • Нерозуміння окремими членами ГР мети створення, механізмів роботи ГР і вимог до членів ГР





Британський дослідник Алан Фаулер з Міжнародного тренувального та дослідницького центру НУО (Alan Fowler, International NGO Training and Research Centre) дійшов невтішних висновків, що не більше 15–20% з них можуть вважатися такими, що контролюють дії влади та захищають інші суспільні інтереси. Решта 80–85% створюються для інших цілей.

  • Британський дослідник Алан Фаулер з Міжнародного тренувального та дослідницького центру НУО (Alan Fowler, International NGO Training and Research Centre) дійшов невтішних висновків, що не більше 15–20% з них можуть вважатися такими, що контролюють дії влади та захищають інші суспільні інтереси. Решта 80–85% створюються для інших цілей.



1. BRINGO (Briefcase NGO) – «кишенькова НУО» – створюється політиками, комерційними або мафіозними структурами виключно для написання певних пропозицій органам влади. Нічого іншого ці НУО не роблять.

  • 1. BRINGO (Briefcase NGO) – «кишенькова НУО» – створюється політиками, комерційними або мафіозними структурами виключно для написання певних пропозицій органам влади. Нічого іншого ці НУО не роблять.

  • 2. CONGO (Commercial NGO) – «комерційна НУО» – створюється підприємцями для зменшення податків, отримання обладнання, допомоги для пошуку і підписання контрактів та лобіювання інтересів фірми в органах влади.



3. GRINGO (Government NGO) – «провладна» НУО – створюється державними органами для імітації та управління громадською діяльністю. За даними Фаулера, таких НУО в країнах Африки – левова більшість.

  • 3. GRINGO (Government NGO) – «провладна» НУО – створюється державними органами для імітації та управління громадською діяльністю. За даними Фаулера, таких НУО в країнах Африки – левова більшість.

  • 4. MANGO (Mafia NGO) – «мафіозна НУО» – створюється криміналітетом для відмивання грошей, покращання іміджу «авторитетів», тиску на владу і прикриття злочинної діяльності. Як стверджує Фаулер, такі НУО процвітають в Східній та Центральній Європі та колишньому СРСР.



5. MONGO (My own NGO) – «моя власна НУО» – створюється виключно для самовираження певної особи.

  • 5. MONGO (My own NGO) – «моя власна НУО» – створюється виключно для самовираження певної особи.

  • 6. PANGO (Party NGO) – «партійна НУО». Ця форма особливо популярна в Центральній Азії та Індокитаї. Вона дозволяє політичним партіям проводити пропаганду і лобіювати свої інтереси на різних рівнях влади.

  • 7. QUANGO (Quasi NGO) – «квазі-НУО» – створюються державою для імітації опозиційної діяльності та демонстрації її міжнародному співтовариству.



Професійний і кількісний і якісний склад ГР

  • Професійний і кількісний і якісний склад ГР

  • Використання ГР депутатами задля заповнення графи: “участь у громадській діяльності”

  • Відсутність єдиної системи взаємодії з громадськістю, ГР з комунальними ЗМІ

  • Відсутність єдиної системи надання інформації і проектів НПА

  • Фахові члени ГР не є співвиконавцями регіональних програм

  • Намір розмежування громадськості від ГР ( і взаємодії з ГР і громадськістю)

  • Відсутність залучення і стимулювання бізнесу до фінансової підтримки ГР і ІГС

  • Фінансування ГР

  • Недостатній контроль за виконанням Постанови КМУ 996



Для ефективної і незалежної роботи ГР в

  • Для ефективної і незалежної роботи ГР в

  • умовах будь-якої форми взаємодії

  • необхідно :

  • Керівникам ОВВ відповідально підходити до кадрових призначень (відповідальні за взаємодію з громадськістю) і контролю,

  • бажання співпрацювати, паритетність,

  • мати професійну владу і професійну громадськість ( з фахових питань)

  • при прийнятті рішень і оцінюванні роботи органів влади враховувати звіти , звернення і зауваження ГР і ІГС

  • Інакше будь-який випадок може все зруйнувати вмить



Заболотна Наталія Олександрівна

  • Заболотна Наталія Олександрівна

  • 098 042 95 95

  • Zabol-zabol@mail.ru

  • www. захист.zp.uа




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка