Сучасні підходи до аналізу уроку Системний аналіз уроку



Дата конвертації03.06.2016
Розмір444 b.
ТипУрок


Сучасні підходи до аналізу уроку

  • Системний аналіз уроку


Основні ознаки уроку як форми організації навчальної діяльності

  • Урок – динамічна варіативна форма організації навчальних занять на основі взаємодії вчителя і учнів, при якій зберігаються часові рамки, постійний склад учнів і певна дидактична організація, яка включає зміст, форми, методи і засоби навчання та систематично застосовується для вирішення завдань навчання, виховання і розвитку учнів у процесі навчання



Вимоги до уроку (за В. Оніщуком)

  • Виховні – реалізація виховних функцій навчання (моральне, етичне, трудове тощо)

  • Дидактичні – реалізація принципів навчання (мета, зміст, форми роботи та зворотній зв’язок)

  • Психологічні – врахування психологічних особливостей розвитку (можливості, засоби стимулювання, корекційно-розвивальні аспекти тощо)

  • Валеологічні – забезпечення на уроці умов, що не шкодять здоров’ю учнів (провітрювання, освітлення, розмір парт та ін., а також профілактика гіподинамії розумової перевтоми тощо)

  • Організаційні – різні форми залучення до опрацювання інформації (уроки з інтерактивними техніками, проектування, уроки з нестандартними формами організації навчально-виховної діяльності (урок-подорож, урок-екскурсія тощо)

  • Дотримання правил безпеки роботи – регламентується вимогами до обладнання кабінету та відповідними інструкціями з безпеки життєдіяльності



Основні типи аналізу уроків

  • Повний (комплексний) – вивчити якісь ефективності уроку

  • Аспектний - вивчити рівень засвоєння учнями програми, результати встановити рівень викладання

  • Короткий – проводиться з метою загальної оцінки роботи, науково-методичного рівня



Кожен тип аналізу може мати наступні види:

  • Дидактичний – передбачає аналіз уроку за основними дидактичними категоріями

  • Психологічний – вивчення психологічного клімату, стосунків, взаємодії тощо

  • Виховний – вивчення виховного впливу на учнів

  • Методичний – вивчення структурних елементів уроку

  • Організаційний – вивчення прийомів організації занять



Алгоритм вивчення системи уроків

  • Підготовка вчителя до вивчення теми (тематичне планування, дидактичний матеріал)

  • Психологічний режим

  • Зміст навчання (відповідність вимогам програми)

  • Реалізація дидактичниих принципів навчання

  • Методи і прийоми роботи вчителя і учнів

  • Елементи наукової організації

  • Обладнання уроків

  • Система домашніх завдань

  • Санітарно-гігієнічні вимоги

  • Дотримання єдиних вимог до учнів

  • Насиченість уроку, темп…

  • Ступінь оволодіння матеріалом учнями

  • Система письмових робіт

  • Організація позакласної роботи, використання різних джерел інформації



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Чому займенник має таку назву? Яка його роль у мовленні?
downloads -> Кривоколінського навчально-виховного комплексу
downloads -> Інтелектуальна готовність
downloads -> Українська мова
downloads -> Тема. Що таке Батьківщина
downloads -> Мета: висвітлити життєвий і творчий шлях Р. М. Рільке, розкрити образ України у світі філософських та естетичних пошуків митця; визначити провідні мотиви лірики поета; Мета
downloads -> Урок-презентація на тему:"Голодомор 1932-1933 років. 80 років з часу трагедії"


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка