Світові тенденції



Дата конвертації05.01.2017
Розмір445 b.


Світові тенденції

  • Світові тенденції

  • у математичній та

  • природничій освіті

  • (TIMSS)




ТIMSS – абревіатура від Trends in International Mathematics and Science Study (світові тенденції у математичній та природничій освіті).

  • ТIMSS – абревіатура від Trends in International Mathematics and Science Study (світові тенденції у математичній та природничій освіті).

  • Проводить – Міжнародна асоціація вимірювань навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA)), яка заснована у 1959 році.

  • Секретаріат IEA знаходиться в Амстердамі (Голландія).

  • Центр обробки – Гамбург (Німеччина).

  • Керівництво проектом здійснює IEA, адміністрування – Міжнародний дослідницький центр у Бостонському коледжі (США).



Роки проведення - кожні чотири роки, починаючи з 1995 (1999,2003,2007,2011,..).

  • Роки проведення - кожні чотири роки, починаючи з 1995 (1999,2003,2007,2011,..).

  • Брали участь:

  • 1995 р. – 41 країна;

  • 1999 р. – 38 країн;

  • 2003 р. – 50 країн;

  • 2007 р. – 60 країн (40 країн будуть мати дані за 12 років проведення даного моніторингового дослідження).



Головна причина успіху – спільна експертна робота країн-учасниць проекту в галузі змісту навчальних програм, педагогічних вимірювань, методів навчання, бажання цих країн працювати разом для вдосконалення математичної й природознавчої освіти.

  • Головна причина успіху – спільна експертна робота країн-учасниць проекту в галузі змісту навчальних програм, педагогічних вимірювань, методів навчання, бажання цих країн працювати разом для вдосконалення математичної й природознавчої освіти.



  • Засади ТIMSS – оцінювання навчальних досягнень учнів 4-х та 8-х класів з математики й природознавства.





з математики та природознавства (предметний і когнітивний виміри у 4-х та 8-х класах);

  • з математики та природознавства (предметний і когнітивний виміри у 4-х та 8-х класах);

  • контекст освіти;

  • опис структури досліджень.



  • Національний,

  • суспільний та

  • освітній контексти

  • Шкільний та

  • вчительський

  • аспекти

  • Учнівські

  • результати

  • та думки



Дане дослідження допомагає країнам-учасницям проводити моніторинг і оцінювати якість своєї математичної та природничої освіти у різних класах.

  • Дане дослідження допомагає країнам-учасницям проводити моніторинг і оцінювати якість своєї математичної та природничої освіти у різних класах.

  • А також:

  • отримувати вичерпну інформацію стосовно того, які математичні та природничі поняття і процеси учні вивчили в 4-х та 8-х класах;

  • вимірювати, як змінюються із часом навчальні досягнення учнів 4-х та 8-х класів;

  • ідентифікувати аспекти зростання математичних і природничих знань та умінь 8-го класу порівняно з учнями 4-го класу;



проводити моніторинг відносної ефективності викладання та навчання, використовуючи той факт, що учні 4-х класів через чотири роки оцінюються як учні 8-х класів;

  • проводити моніторинг відносної ефективності викладання та навчання, використовуючи той факт, що учні 4-х класів через чотири роки оцінюються як учні 8-х класів;

  • розуміти контексти, в яких учні навчаються найуспішніше (ТIMSS порівнює ключові положення в навчальних програмах, методах викладання та навчально-методичних ресурсах і обирає такі, які приводять до найвищого рівня учнівських досягнень);

  • використовувати ТIMSS для вирішення питань внутрішньої освітньої політики.



з вибором однієї правильної відповіді;

      • з вибором однієї правильної відповіді;
      • розв’язування задач;
      • відповідь на питання з умінням конструювати власну відповідь.
  • Увага приділяється аналітичним та дослідницьким здібностям учнів та їх умінням розв’язувати задачі.



Основний підхід у викладанні математики: учнів треба навчати так, щоб вони не тільки усвідомлювали, що математика є величезним досягненням людства, а й могли зрозуміти та оцінити її внутрішню природу.

  • Основний підхід у викладанні математики: учнів треба навчати так, щоб вони не тільки усвідомлювали, що математика є величезним досягненням людства, а й могли зрозуміти та оцінити її внутрішню природу.

  • Ефективність кожного як громадянина суспільства та успіх кожного громадянина на ринку праці надзвичайно зростає завдяки знанню математики і вмінню її використовувати.

  • Кількість професій, які потребують високого рівня майстерності у використанні математики або математичних методів міркувань бурхливо зростає.













Основний підхід у викладанні: для сучасної людини, яка має приймати рішення, що стосується її та світу навколо неї, знання природничих наук є імперативом.

  • Основний підхід у викладанні: для сучасної людини, яка має приймати рішення, що стосується її та світу навколо неї, знання природничих наук є імперативом.





1.Пригадування/впізнання

  • 1.Пригадування/впізнання

  • Висловити або визначити точні положення про факти, співвідношення й поняття; встановити характеристики чи властивості особливих організмів, матеріалів, а також процесів.

  • 2.Визначення

  • Надати або вибрати визначення наукових термінів; розпізнати та застосувати наукові поняття, символи, абревіатури, скорочення та системи обчислення у відповідних контекстах.

  • 3.Опис

  • Описувати організми, фізичні матеріали та наукові процеси, що демонструють знання їхніх властивостей, структури, функцій та взаємозв’язків.

  • 4.Ілюстрація за допомогою прикладів

  • Ілюструвати або пояснювати викладення фактів та концепцій відповідними прикладами; вибрати чи надати особливі приклади для ілюстрації фактів та концепцій.

  • 5.Застосування інструментів та процедур

  • Показати можливість користуватися науковим апаратом, обладнанням, інструментами, процедурами, пристроями для вимірювання й системами обчислення.



1.Порівняння/протиставлення/класифікація

  • 1.Порівняння/протиставлення/класифікація

  • Знайти або описати подібності та розбіжності між групами організмів, матеріалами або процесами; розмежувати, класифікувати або впорядкувати індивідуальні об’єкти, матеріали, організми та процеси, засновуючись на певних характеристиках або властивостях.

  • 2.Застосування моделей

  • Використати діаграми або моделі для демонстрації розуміння наукових понять, структури, відношень, процесів, біолого-фізичних систем та циклів (наприклад, харчовий ланцюжок, електричне коло, водний кругообіг, сонячна система, структура атома).

  • 3.Пов’язування знань

  • Пов’язувати знання, які сприяють розумінню біолого-фізичних понять, із властивостями, поведінкою та використанням об’єктів, організмів і матеріалів, що спостерігаються або припускаються.



  • 4.Тлумачення інформації

  • Тлумачити відповідну текстову, фабулярну або графічну інформацію у світлі наукових понять і принципів.

  • 5.Пояснення

  • Надати або вибрати пояснення для явища, що спостерігається, або природного явища та показати розуміння поняття, що лежить в основі принципу, закономірності або теорії.

  • 6.Знаходження рішень

  • Встановити або використати наукові відношення, рівняння та формули для розв’язування завдань.



1.Аналіз/розв’язання проблем

  • 1.Аналіз/розв’язання проблем

  • Проводити аналіз проблем із метою визначення відповідних відношень, понять і кроків розв’язування проблем.

  • 2.Інтеграція

  • Запропонувати розв’язання проблеми, що вимагає обміркування багатьох різноманітних чинників або пов’язаних понять; встановити аналогії чи зв’язки між поняттями різних галузей; показати розуміння єдиних понять і тем, що належать до різних природознавчих вимірів; залучати математичні поняття й процедури до розв’язання природознавчих проблем.

  • 3.Гіпотеза/припущення

  • Поєднувати знання наукових понять з інформацією, заснованою на досвіді чи спостереженні, для того щоб поставити запитання, відповідь на які може бути отримана з наукового дослідження; формулювати гіпотези як припущення, котрі можна перевірити за допомогою знань, отриманих зі спостережень та/або аналізу наукової інформації та концептуального розуміння; прогнозувати наслідки змін у біолого-фізичних умовах у світлі доказів і наукового розуміння.



4.Проект/план

  • 4.Проект/план

  • Провести проектування або планування дослідження, доречного при відповіді на наукові запитання або при перевірці гіпотези; описати чи встановити характерні особливості якісно спланованих досліджень із метою встановлення розбіжностей та контролю причинно-наслідкових зв’язків; дістатися рішення про параметри чи процедури, що застосовувалися при проведення дослідження.

  • 5.Висновки

  • Виявити моделі в даних, описати та підбити підсумки тенденцій, основуючись на цих даних, а також робити інтерполяції або екстерполяції з даних чи з наданої інформації; створити правомірні припущення на основі доказів та (або) розуміння наукових понять; дійти висновків, відповідних питанням або гіпотезам. Та продемонструвати розуміння причини й наслідків.



6.Узагальнення

  • 6.Узагальнення

  • Зробити загальні висновки, що виходять за межі експерименту чи поставлених умов, та застосувати ці висновки до нових ситуацій; визначити загальні формули для вираження фізичних співвідношень.

  • 7.Оцінка

  • Зважити переваги та недоліки для прийняття рішення стосовно альтернативних процесів, матеріалів та джерел; обміркувати наукові та соціальні чинники для оцінки впливу науки та технологій, стратегії розв’язування проблем та висновки.

  • 8.Пояснення

  • Використати наукові поняття для пояснення мотивації і вирішення проблем.



Мета: надати пояснення науковим явищам, які допоможуть зрозуміти основні принципи, що керують світом природи.

  • Мета: надати пояснення науковим явищам, які допоможуть зрозуміти основні принципи, що керують світом природи.

  • Головні аспекти НД

  • Формулювання запитань і гіпотез.

  • Планування досліджень.

  • Представлення даних.

  • Аналіз і тлумачення даних.

  • Отримання висновків і створення пояснень.



навчальна програма;

  • навчальна програма;

  • школи;

  • учителі та їх підготовка;

  • навчальна діяльність та її характеристики;

  • учні.





№ 1

  • № 1

  • Подивіться на ряд чисел.

  • 100, 1, 99, 2, 98, __, __,__

  • Які три числа потрібно вписати у квадратики?

  • А) 3, 97, 4

  • Б) 4, 97, 5

  • В) 97, 3, 96

  • Г) 97, 4, 96



Відповідь на завдання № 1

  • Відповідь на завдання № 1

  • Подивіться на ряд чисел.

  • 100, 1, 99, 2, 98, __, __,__

  • Які три числа потрібно вписати у квадратики?

  • А) 3, 97, 4

  • Б) 4, 97, 5

  • В) 97, 3, 96

  • Г) 97, 4, 96



№ 2

  • № 2

  • Яка з цих фігур має найбільшу площу?

  • А)

  • Б)

  • В)

  • Г)



Відповідь на завдання № 2

  • Відповідь на завдання № 2

  • Яка з цих фігур має найбільшу площу?

  • А)

  • Б)

  • В)

  • Г)



№1

  • №1

  • Сильний магніт розділить змішані:

  • А) шматочки прозорого і зеленого скла;

  • Б) паперові і пластикові чашечки;

  • В) залізні і алюмінієві цвяхи;

  • Г) пісок і сіль.



Відповідь на завдання № 1

  • Відповідь на завдання № 1

  • Сильний магніт розділить змішані:

  • А) шматочки прозорого і зеленого скла;

  • Б) паперові і пластикові чашечки;

  • В) залізні і алюмінієві цвяхи;

  • Г) пісок і сіль.



№2

  • №2

  • Що із перерахованого потрібно, щоб виникла райдуга?

  • А) Туман і хмари

  • Б) Дощ і сніг

  • В) Хмари і лід

  • Г) Сонячне світло і дощ



Відповідь на завдання № 1

  • Відповідь на завдання № 1

  • Що із перерахованого потрібно, щоб виникла райдуга?

  • А) Туман і хмари

  • Б) Дощ і сніг

  • В) Хмари і лід

  • Г) Сонячне світло і дощ



№1

  • №1

  • У бензобак машини вміщується 45 л бензину. Витрата бензину становить 8,5 л на кожні 100 км шляху. У дорогу вирушили з повним баком і проїхали 350 км. Обчисліть, скільки літрів бензину залишилось у баці після закінчення поїздки.

  • А) 15,25 л

  • Б) 16,25 л

  • В) 24,75 л

  • Г) 29,75 л



Відповідь на завдання № 1

  • Відповідь на завдання № 1

  • У бензобак машини вміщується 45 л бензину. Витрата бензину становить 8,5 л на кожні 100 км шляху. У дорогу вирушили з повним баком і проїхали 350 км. Обчисліть, скільки літрів бензину залишилось у баці після закінчення поїздки.

  • А) 15,25 л

  • Б) 16,25 л

  • В) 24,75 л

  • Г) 29,75 л



  • № 2

  • Запишіть будь-який дріб, менший за 4/9.



Відповідь на завдання № 2

  • Відповідь на завдання № 2

  • Дріб, у якого чисельник менше 4, а знаменник = 9, включаючи 3/9=1/3 або 1/3.

  • Дріб, у якого чисельник =4, а знаменник більше 9, включаючи 4/10=2/5 або 2/5.

  • 3/8…



Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?

  • Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?

  • А) Ноги (лапи)

  • Б) Очі

  • В) Нервова система

  • Г) Шкіра



Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?

  • Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?

  • Відповідь

  • А) Ноги (лапи)

  • Б) Очі

  • В) Нервова система

  • Г) Шкіра



Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?

  • Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?

  • А) Від людини в кімнаті відбивається недостатня кількість світла.

  • Б) Проміння світла не може двічі проходити через вікно.

  • В) Світло з вулиці не проходить через вікна.

  • Г) Сонячне світло не має такої інтенсивності, як світло з інших джерел.



Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?

  • Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?

  • Відповідь

  • А) Від людини в кімнаті відбивається недостатня кількість світла.

  • Б) Проміння світла не може двічі проходити через вікно.

  • В) Світло з вулиці не проходить через вікна.

  • Г) Сонячне світло не має такої інтенсивності, як світло з інших джерел.



  • Кисень, водень і вода – речовини.

  • Які з цих речовин є простими речовинами?

  • А) Кисень, водень і вода

  • Б) Тільки кисень і водень

  • В) Тільки кисень

  • Г) Тільки вода



Кисень, водень і вода – речовини.

  • Кисень, водень і вода – речовини.

  • Які з цих речовин є простими речовинами?

  • Відповідь

  • А) Кисень, водень і вода

  • Б) Тільки кисень і водень

  • В) Тільки кисень

  • Г) Тільки вода



На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.

  • На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.



На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.

  • На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.

  • Відповідь

  • Місяць має перебувати повністю в тіні.



робота з підготовки учнів до участі у дослідженні TIMSS повинна проводитись учителями з відповідних предметів планомірно, систематично, відповідно до засад вимірювання даного моніторингового дослідження

  • робота з підготовки учнів до участі у дослідженні TIMSS повинна проводитись учителями з відповідних предметів планомірно, систематично, відповідно до засад вимірювання даного моніторингового дослідження






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка