ТIMSS – абревіатура від Trends in InternationalMathematics and Science Study (світові тенденції у математичній та природничій освіті).
ТIMSS – абревіатура від Trends in InternationalMathematics and Science Study (світові тенденції у математичній та природничій освіті).
Проводить – Міжнародна асоціація вимірювань навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA)), яка заснована у 1959 році.
Секретаріат IEA знаходиться в Амстердамі (Голландія).
Центр обробки – Гамбург (Німеччина).
Керівництво проектом здійснює IEA, адміністрування – Міжнародний дослідницький центр у Бостонському коледжі (США).
Роки проведення - кожні чотири роки, починаючи з 1995 (1999,2003,2007,2011,..).
Роки проведення - кожні чотири роки, починаючи з 1995 (1999,2003,2007,2011,..).
Брали участь:
1995 р. – 41 країна;
1999 р. – 38 країн;
2003 р. – 50 країн;
2007 р. – 60 країн (40 країн будуть мати дані за 12 років проведення даного моніторингового дослідження).
Головна причина успіху – спільна експертна робота країн-учасниць проекту в галузі змісту навчальних програм, педагогічних вимірювань, методів навчання, бажання цих країн працювати разом для вдосконалення математичної й природознавчої освіти.
Головна причина успіху – спільна експертна робота країн-учасниць проекту в галузі змісту навчальних програм, педагогічних вимірювань, методів навчання, бажання цих країн працювати разом для вдосконалення математичної й природознавчої освіти.
Засади ТIMSS – оцінювання навчальних досягнень учнів 4-х та 8-х класів з математики й природознавства.
з математики та природознавства (предметний і когнітивний виміри у 4-х та 8-х класах);
з математики та природознавства (предметний і когнітивний виміри у 4-х та 8-х класах);
контекст освіти;
опис структури досліджень.
Національний,
суспільний та
освітній контексти
Шкільний та
вчительський
аспекти
Учнівські
результати
та думки
Дане дослідження допомагає країнам-учасницям проводити моніторинг і оцінювати якість своєї математичної та природничої освіти у різних класах.
Дане дослідження допомагає країнам-учасницям проводити моніторинг і оцінювати якість своєї математичної та природничої освіти у різних класах.
А також:
отримувати вичерпну інформацію стосовно того, які математичні та природничі поняття і процеси учні вивчили в 4-х та 8-х класах;
вимірювати, як змінюються із часом навчальні досягнення учнів 4-х та 8-х класів;
ідентифікувати аспекти зростання математичних і природничих знань та умінь 8-го класу порівняно з учнями 4-го класу;
проводити моніторинг відносної ефективності викладання та навчання, використовуючи той факт, що учні 4-х класів через чотири роки оцінюються як учні 8-х класів;
проводити моніторинг відносної ефективності викладання та навчання, використовуючи той факт, що учні 4-х класів через чотири роки оцінюються як учні 8-х класів;
розуміти контексти, в яких учні навчаються найуспішніше (ТIMSS порівнює ключові положення в навчальних програмах, методах викладання та навчально-методичних ресурсах і обирає такі, які приводять до найвищого рівня учнівських досягнень);
використовувати ТIMSS для вирішення питань внутрішньої освітньої політики.
з вибором однієї правильної відповіді;
з вибором однієї правильної відповіді;
розв’язування задач;
відповідь на питання з умінням конструювати власну відповідь.
Увага приділяється аналітичним та дослідницьким здібностям учнів та їх умінням розв’язувати задачі.
Основний підхід у викладанні математики: учнів треба навчати так, щоб вони не тільки усвідомлювали, що математика є величезним досягненням людства, а й могли зрозуміти та оцінити її внутрішню природу.
Основний підхід у викладанні математики: учнів треба навчати так, щоб вони не тільки усвідомлювали, що математика є величезним досягненням людства, а й могли зрозуміти та оцінити її внутрішню природу.
Ефективність кожного як громадянина суспільства та успіх кожного громадянина на ринку праці надзвичайно зростає завдяки знанню математики і вмінню її використовувати.
Кількість професій, які потребують високого рівня майстерності у використанні математики або математичних методів міркувань бурхливо зростає.
Основний підхід у викладанні: для сучасної людини, яка має приймати рішення, що стосується її та світу навколо неї, знання природничих наук є імперативом.
Основний підхід у викладанні: для сучасної людини, яка має приймати рішення, що стосується її та світу навколо неї, знання природничих наук є імперативом.
1.Пригадування/впізнання
1.Пригадування/впізнання
Висловити або визначити точні положення про факти, співвідношення й поняття; встановити характеристики чи властивості особливих організмів, матеріалів, а також процесів.
2.Визначення
Надати або вибрати визначення наукових термінів; розпізнати та застосувати наукові поняття, символи, абревіатури, скорочення та системи обчислення у відповідних контекстах.
3.Опис
Описувати організми, фізичні матеріали та наукові процеси, що демонструють знання їхніх властивостей, структури, функцій та взаємозв’язків.
4.Ілюстрація за допомогою прикладів
Ілюструвати або пояснювати викладення фактів та концепцій відповідними прикладами; вибрати чи надати особливі приклади для ілюстрації фактів та концепцій.
5.Застосування інструментів та процедур
Показати можливість користуватися науковим апаратом, обладнанням, інструментами, процедурами, пристроями для вимірювання й системами обчислення.
1.Порівняння/протиставлення/класифікація
1.Порівняння/протиставлення/класифікація
Знайти або описати подібності та розбіжності між групами організмів, матеріалами або процесами; розмежувати, класифікувати або впорядкувати індивідуальні об’єкти, матеріали, організми та процеси, засновуючись на певних характеристиках або властивостях.
2.Застосування моделей
Використати діаграми або моделі для демонстрації розуміння наукових понять, структури, відношень, процесів, біолого-фізичних систем та циклів (наприклад, харчовий ланцюжок, електричне коло, водний кругообіг, сонячна система, структура атома).
3.Пов’язування знань
Пов’язувати знання, які сприяють розумінню біолого-фізичних понять, із властивостями, поведінкою та використанням об’єктів, організмів і матеріалів, що спостерігаються або припускаються.
4.Тлумачення інформації
Тлумачити відповідну текстову, фабулярну або графічну інформацію у світлі наукових понять і принципів.
5.Пояснення
Надати або вибрати пояснення для явища, що спостерігається, або природного явища та показати розуміння поняття, що лежить в основі принципу, закономірності або теорії.
6.Знаходження рішень
Встановити або використати наукові відношення, рівняння та формули для розв’язування завдань.
1.Аналіз/розв’язання проблем
1.Аналіз/розв’язання проблем
Проводити аналіз проблем із метою визначення відповідних відношень, понять і кроків розв’язування проблем.
2.Інтеграція
Запропонувати розв’язання проблеми, що вимагає обміркування багатьох різноманітних чинників або пов’язаних понять; встановити аналогії чи зв’язки між поняттями різних галузей; показати розуміння єдиних понять і тем, що належать до різних природознавчих вимірів; залучати математичні поняття й процедури до розв’язання природознавчих проблем.
3.Гіпотеза/припущення
Поєднувати знання наукових понять з інформацією, заснованою на досвіді чи спостереженні, для того щоб поставити запитання, відповідь на які може бути отримана з наукового дослідження; формулювати гіпотези як припущення, котрі можна перевірити за допомогою знань, отриманих зі спостережень та/або аналізу наукової інформації та концептуального розуміння; прогнозувати наслідки змін у біолого-фізичних умовах у світлі доказів і наукового розуміння.
4.Проект/план
4.Проект/план
Провести проектування або планування дослідження, доречного при відповіді на наукові запитання або при перевірці гіпотези; описати чи встановити характерні особливості якісно спланованих досліджень із метою встановлення розбіжностей та контролю причинно-наслідкових зв’язків; дістатися рішення про параметри чи процедури, що застосовувалися при проведення дослідження.
5.Висновки
Виявити моделі в даних, описати та підбити підсумки тенденцій, основуючись на цих даних, а також робити інтерполяції або екстерполяції з даних чи з наданої інформації; створити правомірні припущення на основі доказів та (або) розуміння наукових понять; дійти висновків, відповідних питанням або гіпотезам. Та продемонструвати розуміння причини й наслідків.
6.Узагальнення
6.Узагальнення
Зробити загальні висновки, що виходять за межі експерименту чи поставлених умов, та застосувати ці висновки до нових ситуацій; визначити загальні формули для вираження фізичних співвідношень.
7.Оцінка
Зважити переваги та недоліки для прийняття рішення стосовно альтернативних процесів, матеріалів та джерел; обміркувати наукові та соціальні чинники для оцінки впливу науки та технологій, стратегії розв’язування проблем та висновки.
8.Пояснення
Використати наукові поняття для пояснення мотивації і вирішення проблем.
Мета: надати пояснення науковим явищам, які допоможуть зрозуміти основні принципи, що керують світом природи.
Мета: надати пояснення науковим явищам, які допоможуть зрозуміти основні принципи, що керують світом природи.
Головні аспекти НД
Формулювання запитань і гіпотез.
Планування досліджень.
Представлення даних.
Аналіз і тлумачення даних.
Отримання висновків і створення пояснень.
навчальна програма;
навчальна програма;
школи;
учителі та їх підготовка;
навчальна діяльність та її характеристики;
учні.
№ 1
№ 1
Подивіться на ряд чисел.
100, 1, 99, 2, 98, __, __,__
Які три числа потрібно вписати у квадратики?
А) 3, 97, 4
Б) 4, 97, 5
В) 97, 3, 96
Г) 97, 4, 96
Відповідь на завдання № 1
Відповідь на завдання № 1
Подивіться на ряд чисел.
100, 1, 99, 2, 98, __, __,__
Які три числа потрібно вписати у квадратики?
А) 3, 97, 4
Б) 4, 97, 5
В) 97, 3, 96
Г) 97, 4, 96
№ 2
№ 2
Яка з цих фігур має найбільшу площу?
А)
Б)
В)
Г)
Відповідь на завдання № 2
Відповідь на завдання № 2
Яка з цих фігур має найбільшу площу?
А)
Б)
В)
Г)
№1
№1
Сильний магніт розділить змішані:
А) шматочки прозорого і зеленого скла;
Б) паперові і пластикові чашечки;
В) залізні і алюмінієві цвяхи;
Г) пісок і сіль.
Відповідь на завдання № 1
Відповідь на завдання № 1
Сильний магніт розділить змішані:
А) шматочки прозорого і зеленого скла;
Б) паперові і пластикові чашечки;
В) залізні і алюмінієві цвяхи;
Г) пісок і сіль.
№2
№2
Що із перерахованого потрібно, щоб виникла райдуга?
А) Туман і хмари
Б) Дощ і сніг
В) Хмари і лід
Г) Сонячне світло і дощ
Відповідь на завдання № 1
Відповідь на завдання № 1
Що із перерахованого потрібно, щоб виникла райдуга?
А) Туман і хмари
Б) Дощ і сніг
В) Хмари і лід
Г) Сонячне світло і дощ
№1
№1
У бензобак машини вміщується 45 л бензину. Витрата бензину становить 8,5 л на кожні 100 км шляху. У дорогу вирушили з повним баком і проїхали 350 км. Обчисліть, скільки літрів бензину залишилось у баці після закінчення поїздки.
А) 15,25 л
Б) 16,25 л
В) 24,75 л
Г) 29,75 л
Відповідь на завдання № 1
Відповідь на завдання № 1
У бензобак машини вміщується 45 л бензину. Витрата бензину становить 8,5 л на кожні 100 км шляху. У дорогу вирушили з повним баком і проїхали 350 км. Обчисліть, скільки літрів бензину залишилось у баці після закінчення поїздки.
А) 15,25 л
Б) 16,25 л
В) 24,75 л
Г) 29,75 л
№ 2
Запишіть будь-який дріб, менший за 4/9.
Відповідь на завдання № 2
Відповідь на завдання № 2
Дріб, у якого чисельник менше 4, а знаменник = 9, включаючи 3/9=1/3 або 1/3.
Дріб, у якого чисельник =4, а знаменник більше 9, включаючи 4/10=2/5 або 2/5.
3/8…
Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?
Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?
А) Ноги (лапи)
Б) Очі
В) Нервова система
Г) Шкіра
Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?
Учень розподілив представників різних видів на дві групи, як показано в таблиці. Які характеристики видів він використав для створення цих груп?
Відповідь
А) Ноги (лапи)
Б) Очі
В) Нервова система
Г) Шкіра
Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?
Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?
А) Від людини в кімнаті відбивається недостатня кількість світла.
Б) Проміння світла не може двічі проходити через вікно.
В) Світло з вулиці не проходить через вікна.
Г) Сонячне світло не має такої інтенсивності, як світло з інших джерел.
Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?
Вдень в неосвітленій кімнаті людина, яка дивиться у вікно, може добре бачити перехожих на вулиці. Але перехожі не можуть бачити людину в цій кімнаті. Як це можна пояснити?
Відповідь
А) Від людини в кімнаті відбивається недостатня кількість світла.
Б) Проміння світла не може двічі проходити через вікно.
В) Світло з вулиці не проходить через вікна.
Г) Сонячне світло не має такої інтенсивності, як світло з інших джерел.
Кисень, водень і вода – речовини.
Які з цих речовин є простими речовинами?
А) Кисень, водень і вода
Б) Тільки кисень і водень
В) Тільки кисень
Г) Тільки вода
Кисень, водень і вода – речовини.
Кисень, водень і вода – речовини.
Які з цих речовин є простими речовинами?
Відповідь
А) Кисень, водень і вода
Б) Тільки кисень і водень
В) Тільки кисень
Г) Тільки вода
На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.
На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.
На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.
На наведеному нижче рисунку зобразіть розташування Місяця, при якому спостерігається сонячне затемнення.
Відповідь
Місяць має перебувати повністю в тіні.
робота з підготовки учнів до участі у дослідженні TIMSS повинна проводитись учителями з відповідних предметів планомірно, систематично, відповідно до засад вимірювання даного моніторингового дослідження
робота з підготовки учнів до участі у дослідженні TIMSS повинна проводитись учителями з відповідних предметів планомірно, систематично, відповідно до засад вимірювання даного моніторингового дослідження