Та їх захист права споживачів, визнані законодавством



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ПРАВА СПОЖИВАЧІВ

ТА

ЇХ ЗАХИСТ


ПРАВА СПОЖИВАЧІВ, ВИЗНАНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ:



ОБОВ’ЯЗКИ СПОЖИВАЧА

СЛІД РОЗУМІТИ, що обов'язки споживача існують аж ніяк не для зменшення обсягу прав і свобод, а навпаки – для того, щоб забезпечити якісну реалізацію прав споживача. Тому необхідно усвідомлювати, що у виконанні цих обов'язків зацікавлений сам споживач.

ПРАВО НА ІНФОРМАЦІЮ ПРО ПРОДУКЦІЮ

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. 



Хто повинен зазначити ціну?

  • Хто повинен зазначити ціну?

Продавець (у випадку товару), виконавець (у випадку роботи чи послуги).

Вживання слова «РОЗПРОДАЖ»

  • якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;

  • якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;

  • якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.



ЗАХИСТ ПРАВА СПОЖИВАЧА НА ІНФОРМАЦІЮ

заподіяння шкоди життю, здоров'ю або майну споживача

- споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) вимоги, передбачені законом, а також вимагати відшкодування збитків, завданих природним об'єктам, що перебувають у його володінні на праві власності або на інших підставах, передбачених законом чи договором.

ЗАХИСТ ПРАВА СПОЖИВАЧА НА ІНФОРМАЦІЮ



ПРАВО СПОЖИВАЧІВ НА БЕЗПЕКУ ПРОДУКЦІЇ

  • Споживач має право на те, щоб продукція за звичайних умов її використання, зберігання і транспортування була безпечною для його життя, здоров'я, навколишнього середовища, а також не завдавала шкоди його майну.

  • Якщо використання продукції може завдати шкоди життю, здоров'ю, майну споживача, навколишньому середовищу, вимоги до такої продукції ОБОВ’ЯЗКОВО повинні міститись у нормативних документах та нормативно-правових актах.

  • Виробник повинен інформувати споживача про можливий ризик і про безпечне використання продукції.



ГАРАНТІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВА СПОЖИВАЧА НА НАЛЕЖНУ ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ

ОБОВ’ЯЗКИ ПРОДАВЦЯ (ВИРОБНИКА, ВИКОНАВЦЯ):
  • передати споживачеві продукцію належної якості, надати інформацію про цю продукцію

  • надати споживачу документи (на його вимогу), які підтверджують належну якість продукції



ПРАВА СПОЖИВАЧА У РАЗІ ПРИДБАННЯ ТОВАРУ НАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ

За яких умов можливо обміняти товар належної якості?
  • товар є непродовольчим

  • обмін тільки на аналогічний товар

  • товар не задовольнив споживача за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром

  • товар з інших причин не може бути використаний за призначенням

  • товар не використовувався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики

  • збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром



ПРАВА СПОЖИВАЧА У РАЗІ ПРИДБАННЯ ТОВАРУ НЕНАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ

Якщо протягом гарантійного строку споживач виявляє недоліки товару, він має право на:
  • пропорційне зменшення ціни

  • безоплатне усунення недоліків у розумний строк

  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо виявлені істотні недоліки стались з вини виробника, продавця, виконавця, або мала місце фальсифікація товару, споживач має право на:
  • розірвання договору і повернення грошей

  • вимагати заміни товару на такий же або аналогічний товар з числа наявних у продавця (виробника).



ВІДДІЛ РЕЄСТРАЦІЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ, СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА, ПРАВОВОЇ РОБОТИ І ПРАВОВОЇ ОСВІТИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ВІДДІЛ РЕЄСТРАЦІЇ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ, СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗАКОНОДАВСТВА, ПРАВОВОЇ РОБОТИ І ПРАВОВОЇ ОСВІТИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ



База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка