Татаринов М. В., завідувач Центру методичної роботи з керівними кадрами комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»



Дата конвертації12.06.2016
Розмір445 b.


Татаринов М.В., завідувач Центру методичної роботи з керівними кадрами комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»

  • Татаринов М.В., завідувач Центру методичної роботи з керівними кадрами комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти»


Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, затверджена Указом Президента України від 25 червня 2013 № 344/2013

  • Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, затверджена Указом Президента України від 25 червня 2013 № 344/2013



Компетентнісний підхід та особистісна орієнтація, урахування світового досвіду та принципів сталого розвитку.

  • Компетентнісний підхід та особистісна орієнтація, урахування світового досвіду та принципів сталого розвитку.

  • Забезпечення системного підвищення якості освіти на інноваційній основі, сучасного психолого-педагогічного та науково-методичного супроводження навчально-виховного процесу.

  • Удосконалення системи… підвищення кваліфікації педагогічних…кадрів системи освіти, підвищення їх управлінської культури.



План роботи загальноосвітнього навчального закладу на навчальний рік.

  • План роботи загальноосвітнього навчального закладу на навчальний рік.

  • План роботи методичної ради.

  • Плани роботи предметних методичних обʼєднань.

  • План роботи (засідань) ради загальноосвітнього навчального закладу.



Місія навчального закладу (дивитися Концепцію).



Управління якістю освіти.

  • Управління якістю освіти.

  • Оцінювання якості освіти.

  • План роботи загальноосвітнього навчального закладу.



Галузева Концепція розвитку неперервної педагогічної освіти, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 14.08.2013 № 1176

  • Галузева Концепція розвитку неперервної педагогічної освіти, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 14.08.2013 № 1176



Забезпечення розвитку педагогів і вдосконалення їх професійної діяльності.

  • Забезпечення розвитку педагогів і вдосконалення їх професійної діяльності.

  • Забезпечення якості освіти на всіх рівнях відповідно до світових та європейських стандартів.

  • Формування методологічної культури керівних, …педагогічних кадрів.



Глибоке опанування методиками викладання навчальних предметів із використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій та методик проведення позакласної роботи.

  • Глибоке опанування методиками викладання навчальних предметів із використанням можливостей інформаційно-комунікаційних технологій та методик проведення позакласної роботи.



ПРОЕКТ. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ОСВІТИ УКРАЇНИ НА ПЕРІОД 2015–2025 РОКІВ.

  • ПРОЕКТ. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ОСВІТИ УКРАЇНИ НА ПЕРІОД 2015–2025 РОКІВ.



Визначена адміністрацією спільно з педагогічним колективом місія розвитку загальноосвітнього навчального закладу.

  • Визначена адміністрацією спільно з педагогічним колективом місія розвитку загальноосвітнього навчального закладу.

  • Єдина педагогічна тема, над реалізацією якої працює педагогічний колектив у 2014/2015 навчальному році. До неї визначені завдання.

  • Єдина методична тема загальноосвітнього навчального закладу.

  • Конкретні та чіткі завдання до її реалізації.



Проведення якісного аналізу навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік.

  • Проведення якісного аналізу навчально-виховного процесу за минулий навчальний рік.

  • Робота над усуненням і недопущенням типових й системних методичних помилок.

  • Якісна робота предметних методичних обʼєднань.

  • Нормативне врегулювання методичної діяльності.



Обрати лише властиві для Вашого загальноосвітнього навчального закладу види, форми організаційно-методичної роботи з педагогічним колективом!

  • Обрати лише властиві для Вашого загальноосвітнього навчального закладу види, форми організаційно-методичної роботи з педагогічним колективом!



Зміст початкової загальної освіти, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.

  • Зміст початкової загальної освіти, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.



12 компетентностей.

  • 12 компетентностей.

  • Загальна характеристика інваріантної та варіативної складових змісту початкової загальної освіти;

  • Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів .



Діяльнісний підхід.

  • Діяльнісний підхід.

  • Навчальна програма.

  • Особистісно зорієнтований підхід.

  • Компетентнісний підхід.

  • 12 компетентностей.



Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222:

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222:

  • Критерії оцінювання з навчальних предметів усіх галузей Державного стандарту…



При оцінювання навчальних досягнень учнів 5-х і 6-х класів застосовується принцип «дитиноцентризм».

  • При оцінювання навчальних досягнень учнів 5-х і 6-х класів застосовується принцип «дитиноцентризм».

  • Не використовувати методику виставлення поточних балів оцінювання навчальних досягнень учнів з метою карання учнів!



Виключно стимулюючий характер поточного оцінювання навчальних досягнень учнів (лист Міністерства освіти і науки України від 09.10.2000 № 1/9-420)!

  • Виключно стимулюючий характер поточного оцінювання навчальних досягнень учнів (лист Міністерства освіти і науки України від 09.10.2000 № 1/9-420)!



Залишається чинним лист Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5–11 класах».

  • Залишається чинним лист Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5–11 класах».



Нормативно-правове забезпечення (програма, Держстандарт, інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України).

  • Нормативно-правове забезпечення (програма, Держстандарт, інструктивно-методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України).

  • Організаційний етап.

  • Психолого-педагогічний супровід.

  • Змістовий етап (тип; форми; методи; мета; очікувані результати, що робили та чого досягли, оцінювання, домашнє завдання).

  • Рівень проведення. Рекомендації.



Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.12.2012 № 1423, зареєстрований в міністерстві юстиції України 3 січня 2013 за № 44/22576):

  • Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.12.2012 № 1423, зареєстрований в міністерстві юстиції України 3 січня 2013 за № 44/22576):

  • 6 розділів;

  • паспорт кабінету _____________;

  • перелік медикаментів, перев'язувальних засобів і приладдя для надання першої долікарської допомоги.



Інструктивно-методичні матеріали з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 1/9-497):

  • Інструктивно-методичні матеріали з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 1/9-497):

  • Перелік нормативно-правових документів (11).

  • Основні вимоги безпеки.

  • Відповідальність та обов'язки (завідувача, вчителя, лаборанта).

  • Проведення інструктажів.

  • Зразок журналу інструктажів.



Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі» згідно з додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів».

  • Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі» згідно з додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів».



Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 12.03.2001 № 1/9-98 щодо орієнтовного переліку наказів та про циклограму систематичного контролю за станом навчально-виховного процесу

  • Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 12.03.2001 № 1/9-98 щодо орієнтовного переліку наказів та про циклограму систематичного контролю за станом навчально-виховного процесу



Стаття 36 Закону України «Про загальну середню освіту» - про основні завдання органів управління освітою;

  • Стаття 36 Закону України «Про загальну середню освіту» - про основні завдання органів управління освітою;

  • Стаття 38 Закону України «Про загальну середню освіту» - про основні завдання органів управління освітою;

  • Стаття 95 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 № 778 та + посадові обовʼязки.



Пункт 1.5 розділу «Загальні положення» ДСанПіН, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу;

  • Пункт 1.5 розділу «Загальні положення» ДСанПіН, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу;



Історіографія проблеми КАД і управління ЗНЗ та НВП

  • Історіографія проблеми КАД і управління ЗНЗ та НВП

  • 1. Загальні основи управління і КАД у ЗНЗ:

  • Березняк Є. С., Дарманський М. М.,

  • Єльникова Г. В., Кобзарь Б. С.,

  • Островерхова Н. М., Пікельна В. С.,

  • Хрикова Є. М.

  • 2. Методологічні основи управління і КАД:

  • Бугайов О. І., Кондаков М. І.,

  • Конаржевський Ю. А., Поташник М. М., Сухомлинська О. В., Шамова Т. І.



  • 3. Удосконалення управління і КАД ЗНЗ:

  • Бондар В. І., Звєрєва Т. І., Орлова О. А., Єрмола А. М.

  • 4. Управління та контроль ЗНЗ різних типів:

  • Бугайов О. І., Кобзарь Б. С., Ямбург Є. О.

  • 5. Управління розвитком школи (ЗНЗ):

  • Григораш В. В., Лазарєв В. С.,

  • Моісеєв О. М., Поташник М. М.,

  • Третьяков П. І.



  • 6. Технологія експертизи управління освітнім процесом і здійснення ефективної КАД:

  • Єрмола А. М., Москалець Л. Г.,

  • Суджик О. Р., Василенко О. М.

  • 7. Управління якістю освіти через КАД:

  • Поташник М. М.



8. Психологічні основи управління:

  • 8. Психологічні основи управління:

  • Шакуров Р. Х.

  • 9.Упраління як системний підхід (соціально-педагогічна система):

  • Григораш В. В., Єльникова Г. В.,

  • Кондаков М. І., Конаржевський Ю. А., Пікельна В. С., Поташник М. М., Шамова Т. І.



Контрольна діяльність.

  • Контрольна діяльність.

  • 1. Чіткі пріоритети.

  • 2. Визначений обсяг.

  • 3. Критерії контролю.

  • 4. Розбіжності між бажаним, запланованим, очікуваним і можливим, реально здійсненим.

  • 5. Коригування складеного раніше плану та навіть самої мети (корекційна діяльність).

  • 6. Вплив контролю на якісні зміни процесу (НВП).



Форми педагогічного контролю

  • Форми педагогічного контролю

  • За метою

  • Коригуючий

  • Регулюючий

  • За змістом

  • Тематичний

  • Проблемний

  • Фронтальний

  • Одночасний

  • Позаплановий



За обʼєктом

  • За обʼєктом

  • Персональний

  • Предметний

  • Класно-предметний

  • Предметно-груповий

  • Класно-груповий

  • Загальношкільний



За обсягом

  • За обсягом

  • Повний

  • Короткий

  • Комплексний

  • Аспектний



  • За інтенсивністю

  • Цілісний (комплексно-цільовий)

  • Епізодичний

  • Вибірковий



Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі» згідно з додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів».

  • Здійснюється відповідно до «Орієнтованої програми здійснення внутрішкільного контролю в загальноосвітньому навчальному закладі» згідно з додатком 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2013 № 1/9-533 «Про методичні рекомендації для проведення державної атестації та внутрішкільного контролю навчальних закладів».



Виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок (читай – компетентностей) учнів.

  • Виконання навчальних планів і програм, якість знань, умінь і навичок (читай – компетентностей) учнів.

  • Дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти.



Пункт 6 – дотримання вимог Державних стандартів у календарному плануванні вчителів.

  • Пункт 6 – дотримання вимог Державних стандартів у календарному плануванні вчителів.

  • Пункт 79 – поурочні плани вчителів.



Пункт 52 – рівень навчальних досягнень учнів за результатами виконання навчальних програм.

  • Пункт 52 – рівень навчальних досягнень учнів за результатами виконання навчальних програм.

  • Пункт 55 – виконання перспективного плану вивчення стану викладання предметів.

  • Пункт 68 – оцінювання педагогічними працівниками навчальних досягнень учнів.



Пункт 38 – дотримання вимог з ведення вчителями записів у класних журналах.

  • Пункт 38 – дотримання вимог з ведення вчителями записів у класних журналах.



Пункт 85 – вивчення роботи молодих і новопризначених педагогічних працівників.

  • Пункт 85 – вивчення роботи молодих і новопризначених педагогічних працівників.



Пункт 87 – результативність методичної роботи.

  • Пункт 87 – результативність методичної роботи.



Центр методичної роботи з керівними кадрами Харківської академії неперервної освіти

  • Центр методичної роботи з керівними кадрами Харківської академії неперервної освіти

  • Контактний телефон: 731 46 93

  • kerivni_kadry@ukr.net








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка