Технологія виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду



Дата конвертації05.01.2017
Розмір445 b.


ТЕХНОЛОГІЯ ВИЯВЛЕННЯ, ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

  • ТЕХНОЛОГІЯ ВИЯВЛЕННЯ, ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ


Головним показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом утворюють педагогічний досвід.

  • Головним показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом утворюють педагогічний досвід.



Саме тому проблеми вивчення, моделювання, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду стають одними з найважливіших завдань для всіх педагогічних колективів.

  • Саме тому проблеми вивчення, моделювання, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду стають одними з найважливіших завдань для всіх педагогічних колективів.



Передовий педагогічний досвід – це оптимальна діяльність педагога, що є результатом творчого пошуку, несе в собі елементи новизни, спрямована на вирішення актуальних завдань навчання і виховання, забезпечує стійку ефективність навчально-виховного процесу як у межах існуючих форм роботи, так і на основі їх удосконалення.

  • Передовий педагогічний досвід – це оптимальна діяльність педагога, що є результатом творчого пошуку, несе в собі елементи новизни, спрямована на вирішення актуальних завдань навчання і виховання, забезпечує стійку ефективність навчально-виховного процесу як у межах існуючих форм роботи, так і на основі їх удосконалення.



виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду полягають у стимулюванні інноваційних процесів в управлінні навчальними закладами та сприянні розвитку управлінської та педагогічної майстерності, розвитку педагогічної науки

  • виявлення, вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду полягають у стимулюванні інноваційних процесів в управлінні навчальними закладами та сприянні розвитку управлінської та педагогічної майстерності, розвитку педагогічної науки





директор;

  • директор;

  • заступник директора;

  • методист, вихователь-методист;

  • у районних/міських управліннях/відділах освіти – методист, головний (провідний) спеціаліст;

  • в Інституті післядипломної педагогічної освіти – методист науково-методичного центру.



1-й – інформаційно-мотиваційний:

  • 1-й – інформаційно-мотиваційний:

  • - формулюється тема досвіду, обґрунтовується його актуальність;

  • - вибираються конкретні шляхи, засоби, методи досягнення високих результатів у процесі навчання та виховання учнів;

  • - формується робоча група для вивчення досвіду.

  • 2-й – підготовчий:

  • - проводиться попереднє знайомство з об'єктом досвіду;

  • - внаслідок попереднього вивчення документації визначаються основні ідеї передового досвіду, уточнюються методи його вивчення.

  • 3-й – основний:

  • - збирається емпіричний матеріал, вивчаються окремі ланки управлінської діяльності або навчально-виховного процесу, проводяться моніторингові дослідження, діагностика, контрольні заміри;

  • - матеріали класифікують на типовий і випадковий, після цього його систематизують та узагальнюють.

  • Протягом всього періоду вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду здійснюється його самоаналіз та самокорекція.

  • 4-й – заключний:

  • - систематизація та узагальнення досвіду визначення провідних ідеї досвіду;

  • - вироблення методичних рекомендацій щодо розв'язання досліджуваної проблеми;

  • - дається оцінка перспективності досвіду.



визначення об’єкта (носія)

  • визначення об’єкта (носія)

  • передового досвіду;

  • аналітичну оцінку

  • вихідних матеріалів;

  • систематизацію відомостей про передовий досвід та комплектування довідково-інформаційних матеріалів.



Узагальнення передового педагогічного досвіду складає один рік

  • Узагальнення передового педагогічного досвіду складає один рік

  • Методист НМЦ ІППО систематизує дібраний матеріал в аспекті проблеми ППД, здійснює опис, визначає форму узагальнення.

  • Підготовлені методистом НМЦ матеріали досвіду розглядаються та обговорюються на засіданні відповідної кафедри.



титульний лист;

  • титульний лист;

  • інформація про автора ППД з його фото;

  • рецензія науковця та методиста ІППОЧО;

  • витяг із протоколу засідання відповідної кафедри ІППОЧО про рекомендацію щодо затвердження досвіду Вченою радою ІППОЧО;

  • опис ППД і додатки (конспекти уроків, занять, виховних заходів; сценарії змагань, свят, концертів, розваг; фрагменти уроків, занять, виховних заходів, розваг, свят, концертів; дидактичний матеріал; список публікацій у періодичних виданнях; презентації, фото)



  • Приймається рішення про затвердження (незатвердження) та поширення ППД в освітніх закладах Буковини.



1. Переглянути літературу з даної проблеми; уточнити питання, які можуть бути розроблені на основі формування передового досвіду.

  • 1. Переглянути літературу з даної проблеми; уточнити питання, які можуть бути розроблені на основі формування передового досвіду.

  • 2. Зібрати відомості про вчителя; провести бесіду з адміністрацією школи, колегами, учнями, батьками.

  • 3. Відвідати серію уроків вчителя; з’ясуйте, яка науково-методична основа його роботи, методика організації уроків.

  • 4. Поспостерігати, який вплив має вчитель на учнів, як учні ставляться до вчителя і до предмету, що він викладає.

  • 5. Провести перевірку знань, умінь і навичок учнів, як вони володіють елементами наукової організації навчання.

  • 6. Провести аналіз рівня вихованості учнів.

  • 7. Проаналізувати спільно з вчителем його досвід роботи:

  • · основні педагогічні задачі, які він вирішує;

  • · наукова обґрунтованість досвіду;

  • · рівень новизни досвіду;

  • · можливість застосування досвіду в інших умовах.

  • 8. Допомогти вчителю скласти план опису системи роботи, систематизувати матеріали з досвіду роботи: конспекти уроків, сценарії позакласних заходів, методичні розробки, дидактичні картки тощо.

  • 9. Підготувати науково-методичний аналіз досвіду роботи; обговорити висновки і пропозиції на педагогічній раді у школі, методичній раді РМК/ММК.

  • 10. Визначити форми узагальнення і впровадження цього досвіду у школі, місті, районі.



Титульний лист.

  • Титульний лист.

  • Зміст досвіду.

  • Виписка з рішення Ради міського/районного методичного кабінета, управління /відділу освіти (чи педради школи).

  • Анотація досвіду керівника (методиста, заступника директора, вчителя).

  • Методи організаційно-педагогічної діяльності установи освіти (школа, методична служба) щодо поширення перспективного педагогічного досвіду.

  • Характеристика на автора досвіду (надається адміністрацією навчального закладу).

  • Опис досвіду.

  • Додаток до досвіду роботи.



районні школи передового педагогічного досвіду, авторські творчі майстерні;

  • районні школи передового педагогічного досвіду, авторські творчі майстерні;

  • виступи авторів передового педагогічного досвіду на обласних (міських) науково-практичних конференціях, семінарах, педагогічних читаннях, «круглих столах», методичних об’єднаннях, курсах підвищення кваліфікації, майстер-класах;

  • проведення відкритих педагогічних, методичних рад, методичних об’єднань, уроків, занять, виховних заходів, семінарів тощо;

  • публікації у фахових періодичних виданнях, веб-сайті ІППОЧО;

  • індивідуальна робота педагогів з матеріалами електронної бібліотеки ППД;

  • виставки та експозиції на Всеукраїнських, обласних, районних (міських) конференціях тощо.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка