Тема : наслідки другої світової війни для провідних країн західної європи дидактичні задачі уроку



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.


Тема : НАСЛІДКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ ДЛЯ ПРОВІДНИХ КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ


Дидактичні задачі уроку:

  • Дидактичні задачі уроку:

  • визначити наслідки Другої Світової війни для провідних країн Західної Європи ;

  • показати та охарактеризувати основні тенденції розвитку країн Західної Європи в післявоєнний період;

  • продовжити формування в учнів навичок аналітичного мислення, роботи з конкретними історичними фактами, історичною картою; роботи з засобами ІКТ (створення міні-презентацій) ;

  • виховувати почуття поваги до демократичних принципів сучасності



Очікувані результати для учнів:

  • Очікувані результати для учнів:

  • зможуть визначати та характеризувати наслідки Другої Світової війни для провідних країн Західної Європи;

  • визначати та характеризувати основні тенденції розвитку країн Західної Європи в післявоєнний період;

  • вільно володіти картою ( показувати території провідних країн Західної Європи);

  • створювати міні-презентації з запропонованих тем;

  • пояснювати та застосовувати поняття: « План Маршала»



Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

  • Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу



Обладнання:

  • Обладнання:

  • Таблиця « План Маршалла»;

  • Комп’ютер, телевізор, диск – презентація ;

  • Політична карта світу ;

  • Роздатковий матеріал

  • Поняття і терміни:

  • « План Маршала»



Структура уроку

  • Структура уроку

  • І. Організаційний момент…………………………………………………….2хв.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів…………………………...........7хв.

  • ІІІ. Мотивація навчальної діяльності…………………………...........2хв.

  • ІV. Вивчення нового матеріалу……………………………………..20-22хв.

  • План

  • 1. «План Маршала». Його роль у відбудові країн Західної Європи.

  • 2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:

  • а) Великобританія;

  • б) Франція

  • в) Італія

  • 3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.

  • V. Узагальнення та систематизація знань і вмінь…….………5-6 хв.

  • VІ. Підведення підсумків уроку…………………………………………..3хв.

  • VІІ. Домашнє завдання……………………………………………...........3 хв.



ХІД УРОКУ

  • ХІД УРОКУ

  • І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  • ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА УЯВЛЕНЬ УЧНІВ, ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НОВОЇ ТЕМИ.

  • Бесіда за запитаннями вчителя.

  • Учитель. Визначте дати Другої Світової війни.

  • Учень (орієнтована відповідь) 01.09.1939- 02.09.1945 рр.

  • Робота з політичноюкартою світу за питанням «США. Країни Європи після Другої Світової війни».

  • Учитель.

  • Які зміни відбулися в світі після Другої Світової війни?

  • Учні (орієнтована відповідь)



ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  • Учитель.(цитата)

  • «Без американської допомоги і керівництва Європа не зможе ні

  • зберегти свою незалежність, ні підтримати незалежність інших»

  • (Д.Адчесон)



ІV . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

  • ІV . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

  • Тема. Наслідки Другої Світової війни для провідних країн Західної Європи.

  • Дидактичні задачі уроку:

  • визначити наслідки Другої Світової війни для провідних країн Західної Європи ;

  • показати та охарактеризувати основні тенденції розвитку країн Західної Європи в післявоєнний період;

  • продовжити формування в учнів навичок аналітичного мислення, роботи з конкретними історичними фактами, історичною картою; роботи з засобами ІКТ (створення міні-презентацій) ;

  • виховувати почуття поваги до демократичних принципів сучасності



План уроку

  • План уроку

  • 1. «План Маршала». Його роль у відбудові країн Західної Європи.

  • 2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:

  • а) Великобританія;

  • б) Франція;

  • в) Італія.

  • 3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.



Бесіда з учнями про очікувані результати від вивчення нової теми за методом «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися» :

  • Бесіда з учнями про очікувані результати від вивчення нової теми за методом «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися» :

  • Учитель:

  • - називає тему і просить учнів подумати, що вони вже знають із цієї теми

  • - (учні можуть об’єднатися в парах і скласти список ідей);

  • - креслить таблицю на великому аркуші паперу або дошці





- просить учнів висловитись і назвати те, що

  • - просить учнів висловитись і назвати те, що

  • їм відомо з цієї теми(записує ідеї учнів у

  • колонку «Що знаємо?»);

  • - просить учнів проаналізувати вже відоме та

  • відзначити, де їхні знання є неповними;

  • - пропонує учням висловитись, які запитання

  • з цієї теми вони мають;

  • - записує запитання учнів до таблиці у

  • стовпчик «Про що хочемо дізнатися?»

  • (при необхідності він додає кілька своїх

  • запитань).



V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  • V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  • 1.План «Маршала»

  • «Якщо на Заході вважають помилкою нашу відмову, значить, ми зробили правильно» (Міністр закордонних справ СРСР В.Молотов).

  • «Завдання полягало в тім, щоб відкрити перед Росією двері, в які – Вашингтон був упевнений – вона не зайде» («Нью-Йорк таймс», 18 червня 1947).



Учитель:

  • Учитель:

  • Під час Другої світової війни економіка багатьох європейських країн, особливо Німеччини, була зруйнована, було знищено цілі міста з їх виробничими потужностями.

  • За цих умов 5 червня 1947 р. Державний Секретар США Дж. Маршалл виступив у Гарвардському університеті з програмою відновлення та розвитку Європи. Ця програма дістала назву «план Маршалла».

  • (робота з таблицею, роздатковим матеріалом, політичною картою світу)





Запитання до класу

  • Запитання до класу

  • 1. Назвіть позитивні і негативні наслідки прийняття країнами Західної Європи допомоги за планом Маршалла.

  • 2. Ознайомтеся з таблицею і скажіть, які умови надання допомоги за планом Маршалла були неприйнятні для країн Східної Європи і чому.

  • 3. Чиї інтереси задовольняв план Маршалла в першу чергу?





Закріплення

  • Закріплення

  • Учитель.

  • Складіть структурно-логічну схему «План Маршалла»

  • Самостійна робота учнів з відповідним розділом теми і документами, що надані (роздатковий матеріал)(Всесвітня історія: підручник для 11-го кл. загальноосвітн. навч. закл./Т.В.Ладиченко. – К.: Грамота, 2011.) – «План «Маршалла»та відбудова економіки» с.76 – 78).



Учитель.

  • Учитель.

  • Чиї інтереси, на вашу думку, задовольняв «план Маршалла» в першу чергу?

  • Висновок:

  • Орієнтована відповідь (за методом « Прес») :

  • - Я вважаю, що…

  • - Тому що…

  • - Наприклад…

  • - Таким чином…



2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:

  • 2. Наслідки Другої Світової війни для країн Західної Європи:

  • а) Великобританія;

  • б) Франція

  • в) Італія

  • Робота по створенню та захисту міні-презентацій ( робота учнів в групах використовуючи вправу «Карта ідей»).

  • (Учні створюють міні-презентації (3-4 слайди), спираючись на знання, отримані при опрацюванні матеріалу підручника з зазначеної теми)(Всесвітня історія: підручник для 11-го кл. загальноосвітн. навч. закл./Т.В.Ладиченко. – К.: Грамота, 2011.) – с. 54-55, 82- 83,89-90,101)(презентація робіт на ІКТ).



Очікувані відповіді. США



ФРАНЦІЯ



ВЕЛИКА БРИТАНІЯ



НІМЕЧЧИНА



3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.

  • 3. Інтеграційні процеси в Європі в другій половині ХХ ст.

  • Учитель.

  • Використовуючи матеріал підручника, скласти таблицю «Інтеграційні процеси в Європі» (робота учнів на дошці синхронно з групами, що створюють міні- презентації) (Всесвітня історія: підручник для 11-го кл. загальноосвітн. навч. закл./Т.В.Ладиченко. – К.: Грамота, 2011.) – с. 78-81).





VІ . УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  • VІ . УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  • ВЧИТЕЛЬ.

  • Для узагальнення та систематизації знань пропоную виконати наступні завдання:

  • Робота з політичною картою світу: показати країни, які

  • а) прийняли «план «Маршалла»

  • б) відмовилися від «плану «Маршалла»

  • Відповідь: а) Велика Британія, Франція, Італія, Португалія, Ірландія, Греція, Нідерланди, Ісландія, Бельгія, Люксембург,Швейцарія,Туреччина, Австрія, Данія, Швеція, Норвегія,

  • б) СРСР, Болгарія, Угорщина, Польща, Румунія,Чехословаччина, Фінляндія



2.«Історичний футбол» (взаємоперевірка):

  • 2.«Історичний футбол» (взаємоперевірка):

  • Орієнтована питання:

  • дата прийняття «плану «Маршалла» - (5 червня 1947 року(виступ в Гарвардському університеті), 2 квітня 1948 року Конгрес США прийняв закон № 472);

  • автор «плану «Маршалла»(начальник Генштабу США Дж. Маршалл)...



Висновок: За результатами повторення і узагальнення знань пропонується заповнити «Лист самооцінки».



VІІ . ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • VІІ . ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • УЧИТЕЛЬ .

  • На заключному етапі уроку учитель пропонує учням назвати відповіді, які вони знайшли на свої запитання, а потім – усі цікаві або важливі ідеї, які виявили; учитель записує це до таблиці в колонку «Про що дізналися?»



Очікувані відповіді:

  • Очікувані відповіді:

  • мету, зміст та наслідки « плану Маршалла»;

  • порівняли економічний та політичний розвиток країн Європи після Другої світової війни…



VІІІ . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • VІІІ . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • 1. Ознайомитися з відповідним параграфом підручника .

  • 2. Використовуючи матеріал підручника, скласти

  • ( закінчити роботу) таблицю «Інтеграційні процеси в Європі».

  • 3. Творчі завдання.

  • а) Підготувати мультимедійну презентацію за темою «Інтеграційні процеси в Європі».

  • б) Підготувати колаж за темою « Україна в ЄС: «за» та «проти».



Підготувала

  • Підготувала

  • МОРДВИНОВА

  • ТЕТЯНА ВОЛОДИМИРІВНА

  • вчитель історії Красноармійського

  • навчально – виховного комплексу

  • 2014н. р.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка