Тема 5 “Сучасний досвід підготовки менеджерів для міжнародного бізнесу”



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.


ТЕМА 5

  • “Сучасний досвід підготовки менеджерів для міжнародного бізнесу”


ПЛАН

  • 1. Сучасні методи навчання для міжнародного бізнесу

    • Кейс-метод Гарвардської школи бізнесу
    • Метод досліджень Чиказької школи бізнесу
    • Навчання за допомогою практикуючих менеджерів у Кейптаунському університеті (Південно-Африканська Республіка)
    • Японський підхід до навчання
  • 2. Підготовка менеджерів у різних країнах

    • Підготовка менеджерів у США
    • Бізнес-школи в Європі


1. СУЧАСНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ДЛЯ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ

  • Узагальнення досвіду навчання маркетингу і менеджменту у провідних школах бізнесу світу дає змогу вирізнити такі альтернативні підходи до навчання маркетингу, менеджменту, фінансів та ін.



кейс-метод Гарвардської школи бізнесу;

  • кейс-метод Гарвардської школи бізнесу;

  • метод досліджень Чиказької школи бізнесу;

  • навчання за допомогою практикуючих менеджерів у Кейптаунському університеті (Південно-Африканська Республіка);

  • японський підхід до навчання.



1.1. Кейс-метод Гарвардської школи бізнесу

  • Кейс-метод було започатковано у Гарвардській школі бізнесу доктором Копеландом ще в 1921 р., хоч активно він почав використовуватись у післявоєнний період.

  • Цей метод приніс всесвітню славу Гарвардській школі бізнесу, яка останні 26 років 6 разів посідала перші місця в 13 проведених журналом “Бізнес-уїк” обстеженнях.

  • Він дає можливість через колективну творчу дискусію на прикладі конкретної абсолютно правдивої ситуації, що містить у собі оригінальний практичний досвід, виробити у слухачів цілком конкретні практичні навички.



Переваги кейс-методу:

  • -наближеність до життя в бізнесі;

  • -двоетапне обговорення (мікрогрупа і програма в цілому);

  • -співпраця слухачів і формування навичок роботи в групі;

  • -співпраця слухачів із викладачами;

  • -можливість перевірити пропозиції реальною практикою;

  • -розмаїття підходів;

  • -висока мотивація навчання;

  • -формування навичок прийняття рішень.



Недоліки кейс-методу:

  • -високі витрати на підготовку кейсів (до 2 тис. дол. на 1 кейс);

  • -потреба у висококваліфікованих дослідниках для підготовки нових кейсів;

  • -старіння кейсів;

  • -складна методика проведення занять і потреба тренінгу викладачів;

  • -спеціальні аудиторії (амфітеатр, модернізована система дощок, технічні засоби та ін.);

  • -відсутність індивідуального підходу.



1.2.Метод досліджень Чиказької школи бізнесу

  • Метод досліджень Чиказької школи бізнесу, другої за віком, заснованої у 1898 р., грунтується на самостійних дослідженнях слухачами публікацій і діяльності корпорацій з певних питань, наступному обговоренні отриманих висновків і результатів і внесенні пропозицій щодо прийняття відповідних рішень у компаніях.

  • Слухачам надається право не тільки самостійно обирати тему дослідження, а й наукового керівника, план опанування дисциплін у межах встановленої логіки навчання. Виконавши низку досліджень літератури і корпорацій з різних дисциплін, слухачі набувають навичок не лише консалтингової діяльності, а й вміння співпрацювати з різними працівниками компанії.



Переваги:

  • -високий рівень фундаментальної підготовки;

  • -гнучкість програм і змісту навчання;

  • -конкуренція серед слухачів, викладачів, до яких записується певна кількість слухачів;

  • -формування надійних практичних навичок аналізу, обгрунтування концепції, прийняття рішень, які спрямовані в майбутнє;

  • -співпраця з компаніями та обгрунтування для них комплексних пропозицій;

  • -розвиток самостійності слухачів, відповідальність за результати, вміння працювати у складі тимчасових проектних груп.



Проблеми:

  • -необхідність створення великого банку публікацій, що можуть бути предметом дослідження з конкретних дисциплін;

  • -високі вимоги до викладачів, які мають поєднувати у своїй діяльності педагогічну діяльність, дослідження, консалтинг і вміння організувати колективну роботу;

  • -надмірна індивідуалізація навчання, що утруднює групову роботу серед студентів і призводить до різного рівня кваліфікації;

  • -складність започаткування і підтримання взаємовигідних стосунків із компаніями.



1.3. Навчання за допомогою практикуючих менеджерів у Кейптаунському університеті (Південно-Африканська Республіка)

  • Підхід Кейптаунського університету полягає в тому, щоб залучати до викладання не окремих тем, а цілих курсів менеджерів-практиків, які мають певний хист до педагогічної роботи і досвід викладацької діяльності.

  • У Південній Африці дуже мало викладачів, здатних викладати дисципліни з урахуванням сучасних тенденцій розвитку бізнесу. Тому інтеграція теорії і практики тут здійснюється шляхом активного і продуманого суміщення викладацької роботи на засадах залучення управлінського персоналу провідних компаній, які закінчили, як правило, провідні школи бізнесу США і мають ступінь магістра ділової адміністрації.



Переваги:

  • -практична спрямованість навчання: вивчається те, що корисно і стосується справи;

  • -добрі знання слухачами сучасних проблем і реального досвіду бізнесу, інструментів менеджменту;

  • -економія витрат на утримання викладачів;

  • -проведення значної кількості занять безпосередньо в компаніях;

  • -дієві зв'язки навчальних закладів із компаніями.



Недоліки:

  • -труднощі формування команди викладачів;

  • -різний рівень викладання дисциплін, різна методика, що потребує від слухачів пристосування до викладачів;

  • -порушення логіки опанування навчального плану і розкладу через зайнятість викладачів;

  • -недостатній рівень фундаментальної підготовки слухачів.



1.4.Японський підхід до навчання

  • Японський підхід до навчання менеджменту і маркетингу грунтується переважно на підготовці фахівців у навчальних центрах в середині компаній, орієнтуючись насамперед на власний досвід фірми.

  • Однак викладачі для таких центрів готуються переважно централізовано в Токійському інституті менеджменту.



Переваги:

  • -чітка орієнтація навчання на практику роботи у конкретній компанії;

  • -висока мотивація навчання;

  • -відсутність бар'єрів між навчанням і практикою;

  • -висока віддача від навчання, оскільки підготовка здійснюється під певні посади;

  • -сприятливі матеріально-технічні й фінансові умови для навчання.



Недоліки:

  • -недостатня фундаментальна підготовка, завищення ролі прикладних дисциплін;

  • -вузький світогляд навчання, труднощі застосування отриманих знань і навичок в інших компаніях, а також на вищому рівні менеджменту;

  • -висока вартість навчання в розрахунку на одного слухача.

  • Як спосіб розв'язання проблем японські компанії практикують підготовку менеджерів у провідних школах бізнесу США, а останнім часом і Західної Європи, а також їхніх відділень (філій) у Тихоокеанському регіоні.



2. ПІДГОТОВКА МЕНЕДЖЕРІВ У РІЗНИХ КРАЇНАХ

  • 2.1. Підготовка менеджерів у США.

  • Першими ступінь МВА одержали випускники бізнес школи Дортлеутского коледжу штату Нью-Хэмпшир у 1901 р. Кваліфікація МВА швидко одержала визнання серед студентів і роботодавців. Це зв'язано з тим, що дисципліни минулого, що викладалися, тісно зв'язані з потребами виробництва і ринку.



Програми МВА – основні для шкіл бізнесу, особливо провідних. Вони відрізняються високою інтенсивністю навчання і гарантують високу якість фахівців.

  • Програми МВА – основні для шкіл бізнесу, особливо провідних. Вони відрізняються високою інтенсивністю навчання і гарантують високу якість фахівців.

  • За випускниками першої десятки найбільш престижних шкіл бізнесу йде дійсне полювання. Гарвардська школа бізнесу вже багато років займає перше місце. Її постійний суперник – Стэнфордская школа бізнесу.

  • Провідні місця займають також Уортонська школа в Пенсільванії, Слоуновская школа в Массачусетском технологічному інституті, школа бізнесу Мічіганського університету



2.2. Бізнес-школи в Європі

  • Перші бізнес-школи в Європі були відкриті у Великобританії в Лондоні і Манчестері у 1967 р.

  • Пізніше бізнес-школи з'явилися в континентальній Європі. В даний час у ведучій європейській асоціації EFMD (Європейський фонд розвитку менеджменту) зареєстровано близько 300 повноцінних центрів навчання менеджерів.



При виборі бізнес-школи варто звернути увагу на її спрямованість і спеціалізацію. У деяких бізнесах-школах, наприклад у INSEAD, IMD чи в Оксфорді можна одержати ступінь МВА по програмі «full time» усього за рік.

  • При виборі бізнес-школи варто звернути увагу на її спрямованість і спеціалізацію. У деяких бізнесах-школах, наприклад у INSEAD, IMD чи в Оксфорді можна одержати ступінь МВА по програмі «full time» усього за рік.

  • Лондонська бізнес-школа (LBS) спеціалізується на фінансах і консалтингу, школа IMD – на підприємництві, сильна сторона школи Rotterdam – електронна комерція, а іспанської IESE – ділова етика.

  • При виборі школи варто враховувати знання іноземних мов, тому що в школі НІС у Парижі й у ESADE у Барселоні викладання ведеться на англійській, французькій і іспанській мовах.



Одним з показників надійності школи є її участь у AACSB – міжнародної організації, що займається питаннями бізнес-освіти.

  • Одним з показників надійності школи є її участь у AACSB – міжнародної організації, що займається питаннями бізнес-освіти.

  • У Північній Америці, у Великобританії і континентальній Європі акредитацією програм МВА займається АМВА (The Association of MBAs - Асоціація навчальних закладів, що привласнюють ступінь МВА). У цій організації пройшли акредитацію програми МВА 60 навчальних закладів.

  • Акредитацію бізнесів-шкіл, здійснює EQUIS (European Quality Improvement System - Європейська система поліпшення якості). В даний час тільки 47 бізнес-шкіл мають Марку Європейської Якості EQUIS.

  • Ще менше бізнес шкіл, що пройшли акредитацію в EQUIS і, одночасно, що має програми МВА, що пройшли акредитацію в АМВА. Таких всього 22 бізнес-школи.



Каталог: downloads -> usk -> lec
downloads -> Українська мова
downloads -> Тема. Що таке Батьківщина
downloads -> Мета: висвітлити життєвий і творчий шлях Р. М. Рільке, розкрити образ України у світі філософських та естетичних пошуків митця; визначити провідні мотиви лірики поета; Мета
downloads -> Урок-презентація на тему:"Голодомор 1932-1933 років. 80 років з часу трагедії"
lec -> Тема 1 людський та соціальний капітал
lec -> Тема Резюме та його види план поняття резюме, його основні блоки
lec -> Тема 2 Види інвестицій в людський капітал та їх ефективність
lec -> Тема Тайм – менеджмент
lec -> Тема 8 Успішна співбесіда з працедавцем
lec -> Тема 3 Лідерство І лідери в організації: теорія І практика


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка