Тема №6 тема №6 “технічне обслуговування механізмів та систем двигунів. ”



Сторінка1/11
Дата конвертації26.12.2016
Розмір446 b.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


ТЕМА №6

  • ТЕМА №6

  • “ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ МЕХАНІЗМІВ ТА СИСТЕМ ДВИГУНІВ. ”


Ознайомити курсантів з операціями по технічному обслуговуванню кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів, систем охолодження, мащення і живлення та прищепити навички по щоденному технічному обслуговуванню механізмів та систем двигуна.

  • Ознайомити курсантів з операціями по технічному обслуговуванню кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів, систем охолодження, мащення і живлення та прищепити навички по щоденному технічному обслуговуванню механізмів та систем двигуна.



К.С. Шестопалов, С.Ф. Демиховский . Легковые автомобили. – М., 1985.

  • К.С. Шестопалов, С.Ф. Демиховский . Легковые автомобили. – М., 1985.

  • М.Ю. Основенко, В.П.Сахно. Автомобілі. – К.: НМК ВО КАДІ, 1992.

  • И.М. Юрковский, О.И. Юрковский. 300 возможных неисправностей легкового автомобиля. – К.: Техніка, 1999.

  • В.Ф. Кисликов, В.В. Лущик. Будова й експлуатація автомобілів. – К.: Либідь, 2009.

  • Навчально-методичний комплекс. “Будова й експлуатація автомобіля”розділ “Двигун” – К, КНУВС, 2007.



НЕСПРАВНОСТІ І ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ КРИВОШИПНО-ШАТУННОГО МЕХАНІЗМУ.

  • НЕСПРАВНОСТІ І ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ КРИВОШИПНО-ШАТУННОГО МЕХАНІЗМУ.





Основними несправностями кривошипно-шатунного механізму в процесі експлуатацій двигуна є зноси корінних і шатунних підшип-ників колінчатого вала, шийок вала, поршне-вих пальців і отворів для них у бобишках поршнів, циліндрів і гільз циліндрів, утворен-ня нагару на стінках камер згоряння і днищах поршнів, поломка і залягання поршневих кі-лець, ослаблення кріплення голівки блоку ци-ліндрів і двигуна в цілому.

  • Основними несправностями кривошипно-шатунного механізму в процесі експлуатацій двигуна є зноси корінних і шатунних підшип-ників колінчатого вала, шийок вала, поршне-вих пальців і отворів для них у бобишках поршнів, циліндрів і гільз циліндрів, утворен-ня нагару на стінках камер згоряння і днищах поршнів, поломка і залягання поршневих кі-лець, ослаблення кріплення голівки блоку ци-ліндрів і двигуна в цілому.



Зовнішніми ознаками перерахованих несправностей є: падіння компресій в циліндрах і потужності двигуна двигун погано тягне), поява сторонніх шумів і стукотів, підвищена витрата мастила і палива, димлення.

  • Зовнішніми ознаками перерахованих несправностей є: падіння компресій в циліндрах і потужності двигуна двигун погано тягне), поява сторонніх шумів і стукотів, підвищена витрата мастила і палива, димлення.

  • У результаті зносу сполучених деталей у двигуні виникають шуми і стукоти, по їхньому характері можна визначити місце і причину несправності.



Так, дзвінкий стукіт, що з'являється при роботі холодного двигуна і зменшу-ваний чи зникаючий після його прогріву, указує на знос поршнів і циліндрів. Та-кий же стукіт, що прослухується на всіх режимах роботи двигуна, свідчить про знос поршневих пальців і втулок верхніх голівок шатунів.

  • Так, дзвінкий стукіт, що з'являється при роботі холодного двигуна і зменшу-ваний чи зникаючий після його прогріву, указує на знос поршнів і циліндрів. Та-кий же стукіт, що прослухується на всіх режимах роботи двигуна, свідчить про знос поршневих пальців і втулок верхніх голівок шатунів.



Щоб визначити, у якому з чотирьох циліндрів відбувається стукіт деталей шатунно-поршневої групи, потрібно при працюючому двигуні по черзі знімати зі свічки провід високої напруги. При знят-ті проводові несправного циліндра сту-коти зникають, слабшають).

  • Щоб визначити, у якому з чотирьох циліндрів відбувається стукіт деталей шатунно-поршневої групи, потрібно при працюючому двигуні по черзі знімати зі свічки провід високої напруги. При знят-ті проводові несправного циліндра сту-коти зникають, слабшають).



Глухий стукіт, що підсилюється при різ-кому збільшенні частоти обертання колінчато-го вала, є ознакою зносу корінних чи шатун-них підшипників. Стукіт шатунних підшипників трохи меншої сили, чим корінних, він добре прослухується через стінку блоку циліндрів у двох зонах, що відповідають верхньому і ниж-ньому положенням поршнів, у тієї час як сту-кіт корінних підшипників прослухується в од-ному місці - унизу.

  • Глухий стукіт, що підсилюється при різ-кому збільшенні частоти обертання колінчато-го вала, є ознакою зносу корінних чи шатун-них підшипників. Стукіт шатунних підшипників трохи меншої сили, чим корінних, він добре прослухується через стінку блоку циліндрів у двох зонах, що відповідають верхньому і ниж-ньому положенням поршнів, у тієї час як сту-кіт корінних підшипників прослухується в од-ному місці - унизу.



Для прослуховування стукотів у двигуні застосовується спеціальний прилад - стетоскоп), слуховий стрижень якого притискається до місця передбачуваного стукоту, а через навушник прослухується звук.

  • Для прослуховування стукотів у двигуні застосовується спеціальний прилад - стетоскоп), слуховий стрижень якого притискається до місця передбачуваного стукоту, а через навушник прослухується звук.

  • Підвищений знос корінних і шатунних підшипників супроводжується зниженням тиску мастила в системі змащення. Сильні металеві стукоти, що супроводжуються значним зменшенням тиску оливи вказують на виплавлення вкладишів і шатунних підшипників.



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка