Тема оцінка вартості прав на технологію мета І база оцінки вартості оів



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


ТЕМА 5. ОЦІНКА ВАРТОСТІ ПРАВ НА ТЕХНОЛОГІЮ

  • Мета і база оцінки вартості ОІВ.

  • Основні підходи до оцінки прав на об’єкти інтелектуальної власності.

  • Визначення ставки дисконту.

  • Методика визначення вартості прав на окремі ОІВ.

  • Оцінка предмету ліцензії.


Мета і база оцінки вартості ОІВ

  • Оцінка вартості прав на ОІВ здійснюється з метою визначення:

  • частки ОІВ у інвестиційно-інноваційних проектах;

  • економічного ефекту від використання ОІВ у власному виробництві;

  • розміру винагороди авторам ОІВ, які є працівниками підприємства, де використовується ОІВ;

  • ціни ліцензій, предметом якої є ОІВ;

  • обсягів збитків внаслідок порушення виняткових прав власника ОІВ.



Рекомендації щодо застосування підходів до оцінки ОІВ



Взаємозв’язок підходів до оцінки ОІВ і методів оцінки



Метод первісних витрат

  • де КС – коефіцієнт морального старіння ОІВ на дату оцінки;

  • КtІ – коефіцієнт індексації, що враховує зміну індексів цін в році t в певних галузях виробництва (визначається за обліковою ставкою банку або за галузевими індексами цін);

  • KtНС – коефіцієнт приведення щорічних сум до одного розрахункового року;

  • tn – початковий рік розрахункового періоду;

  • tk – завершальний рік розрахункового періоду;

  • Зt – сумарні витрати на створення ОІВ, що розраховуються як сума витрат на НДіДКР в році t, витрат на створення дослідного зразка, витрат на правову охорону в році t.



Метод прямої капіталізації прибутків

  • де Сt – прибуток, генерований ОІВ у період t;

  • REt – норма капіталізації у період t.



Метод надлишкового прибутку

  • де PV – розрахункова вартість прав на ОІВ;

  • tрозрахунковий період;

  • Vt – обсяг виробленої з використанням ОІВ продукції у періоді t, од.;

  • Z1t та C1t – відповідно ціна продажу і собівартість продукції, виробленої із застосуванням ОІВ у році t;

  • Z2t та C2t - відповідно ціна продажу і собівартість аналогічної продукції в період t, виробленої до впровадження ОІВ;

  • – коефіцієнт дисконтування.



Метод дисконтування грошових потоків

  • де PV – теперішня вартість прав на ОІВ;

  • t – розрахунковий період;

  • Сt – чистий прибуток у періоді t;

  • DF – коефіцієнт дисконтування.



Метод звільнення від роялті

  • де PVЗР – теперішня ціна ліцензії, грн.;

  • t – періоди (роки);

  • Vt – обсяги випуску продукції по ліцензії у році t, од.;

  • Zt – ціна продажу ліцензійної продукції у році t, грн;

  • Rt – ставка роялті у році t, %;

  • і – ставка дисконтування;



Вартість прав на винахід, корисну модель

  • де PVрозрахункова вартість ОІВ;

  • Зt – сума витрат на створення ОІВ;

  • К1 – коефіцієнт старіння ОІВ (К1=1, якщо винахід новий);

  • Кр – реальний строк служби винаходу;

  • Кн – номінальний строк служби ОІВ (термін дії патенту);

  • К2t – коефіцієнт індексації, який враховує зміну вартості грошей в часі;

  • К3t – коефіцієнт дисконтування в періоді t;

  • іt – ставка дисконту.



Вартість прав на промисловий зразок

  • де Сt – чистий прибуток, одержуваний в періоді t від того об’єкта техніки, який використовується;

  • К – частка прибутку (доходу), одержуваного від того об’єкту техніки, в якому використовується промисловий зразок.



Коефіцієнт оригінальності промислового зразка



Коефіцієнт складності вирішення дизайнерської задачі



Коефіцієнт обсягів випуску



Вартість комп’ютерної програми



Вартість прав на торговельну марку

  • де PV – вартість прав на товарний знак;

  • С – витрати, пов’язані зі створенням товарного знаку;

  • К1коефіцієнт, що враховує термін використання знака після початку масштабної рекламної кампанії;

  • К2 - коефіцієнт, що враховує тривалість роботи фірми на ринку;

  • К3 – коефіцієнт, що залежить від обсягів продаж товару;

  • К4 = 1,4 (враховує всі інші обставини і є постійною величиною).



Значення коефіцієнтів К1 і К2



Значення коефіцієнта К3



Вартість „ноу-хау”

  • де Сt – чистий прибуток, одержуваний в періоді t від використання „ноу-хау”.



Ціна ліцензії (платежі у формі роялті)



Стандартні ставки роялті за галузями промисловості



Ціна ліцензії (паушальний платіж)

  • де PV – теперішня вартість ліцензії;

  • Ct – прогнозовані грошові потоки, генеровані предметом ліцензії у період t;

  • t – розрахунковий термін дії ліцензії (періоди);

  • Rt – ставка роялті у періоді t;

  • де іt – ставка дисконту у періоді t.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка