Тема: Розвиток мови на уроках фізичної культури



Дата конвертації02.06.2016
Розмір444 b.


Тема: Розвиток мови на уроках фізичної культури

  • Автор: учитель фізичної культури, вищої категорії Маріупольської спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату

  • І – ІІІ ступенів № 21 Донецької обласної ради Краус Олена Геннадіївна


Головна мета навчального предмету фiзична культура — зміцнення здоров'я, фізичний розвиток і корекція його порушень; формування основ здорового способу життя; оволодіння руховими навичками прикладного характеру; розвиток рухових якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості, координації рухів), а також розвиток навичок мовленнєвого спілкування під час занять. Недолiк мовного забезпечення у дiтей з вадами слуху,приводить до бiльш низького мовленєвого спiлкування, порiвнюючи з чуючими,ефекту навчально-педагогiчного процесу фiзичного виховання i повiльнiй динамiцi становлення рухових умiнь i навичок.

  • Головна мета навчального предмету фiзична культура — зміцнення здоров'я, фізичний розвиток і корекція його порушень; формування основ здорового способу життя; оволодіння руховими навичками прикладного характеру; розвиток рухових якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості, координації рухів), а також розвиток навичок мовленнєвого спілкування під час занять. Недолiк мовного забезпечення у дiтей з вадами слуху,приводить до бiльш низького мовленєвого спiлкування, порiвнюючи з чуючими,ефекту навчально-педагогiчного процесу фiзичного виховання i повiльнiй динамiцi становлення рухових умiнь i навичок.



Мовний недолiк викликає труднощi у сприйманнi iнформацiї,яка несе описання рухових дiй,вмiнь,необхiдних для наступної рухової дiяльностi.При цьому скорочуються можливостi корекцiйної дiї педагога при створеннi уяви про даний вид фiзичних вправ.Всi цi мовленєвi особливостi проявляються у дiтей з недолiками слуху: вони отримують скорочений об ‘єм iнформацiї,яку одержують в процесi навчання. На уроках фізичної культури з слабочуючими учнями проводиться робота з розвитку здатності розуміння і відтворення усної мови з формування словникового запасу. Мовленнєвий матеріал включає словник і спеціальні фрази. Словник вводиться під час пояснення і заучування вправ, а спеціальні фрази засвоюються на кожному уроці. У навчально-педагогічному процесі значне місце займають наочні компоненти. Використання комбінованих повідомлень (словесно – научні) може служити додатковим засобом засвоєння необхідних для рухової діяльності понять.



  • народні рухливі ігри з

  • віршованими текстами дидактичні ігри

  • рухливі ігри



Розвитку активного словникового запасу;

  • Розвитку активного словникового запасу;

  • Корекції звуковимови та збагаченню словникового запасу;

  • Розвитку емоційно – вольової сфери;

  • Координації рухів;

  • Розвиток властивих учням фізичних якостей: силі, швидкості, витривалості, гнучкості, координації рухів ;

  • Слухового сприйняття і використання його у формуванні та корекції мовленнєвих навичок;

  • Нормалізації мовного дихання;

  • Правильній вимові звуків у складах, словах, фразах.





Усна мова в фiзичному вихованнi являється не єдиним носiєм iнформацii.Усна мова виступає як один iз компонентiв по своїм iнформацiйним засобам повiдомлення. Вагомими є рiзноманiтнi,в таких повiдомленнях,наочнi компоненти. Систематичне використання мовного матерiалу,пов’язаного з практикою уроку фiзичної культури,не тiльки сприяє збагаченню учнiв лексикою i фразеологiєю, але i бiльш швидкому I мiцному засвоєнню фiзичних вправ.Таким чином,вади слуху, недостатнiй мовний розвиток приводить дiтей з недолiками слуху до низького рiвня навчально-педагогiчного процесу з фiзичного виховання, до збiльшення термiнiв навчання в спецiальнiй школi.

  • Усна мова в фiзичному вихованнi являється не єдиним носiєм iнформацii.Усна мова виступає як один iз компонентiв по своїм iнформацiйним засобам повiдомлення. Вагомими є рiзноманiтнi,в таких повiдомленнях,наочнi компоненти. Систематичне використання мовного матерiалу,пов’язаного з практикою уроку фiзичної культури,не тiльки сприяє збагаченню учнiв лексикою i фразеологiєю, але i бiльш швидкому I мiцному засвоєнню фiзичних вправ.Таким чином,вади слуху, недостатнiй мовний розвиток приводить дiтей з недолiками слуху до низького рiвня навчально-педагогiчного процесу з фiзичного виховання, до збiльшення термiнiв навчання в спецiальнiй школi.

  • В зв’ язку з цим роль усного мовлення в фiзичному вихованнi учнiв з вадами слуху займає ведуче мiсце.



Засоби розвитку мовленнєвих умінь на заняттях з фiзичної культури:

  • Засоби розвитку мовленнєвих умінь на заняттях з фiзичної культури:

  • Картки

  • Наочність ( в тому числі ІКТ)

  • Ігри з віршованим текстом






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка