Тема. Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання в початковій школі



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.


Тема. Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання в початковій школі


Інформаційно-комунікаційні технології навчання:

  • Технологія - це наука про способи роз’язання задач людства за допомогою технічних засобів.

  • Педагогічна технологія - це науково обҐрунтована педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначену послідовність дій, спроектованих на розв’язання проміжних цілей і наперед визначений кінцевий результат.



Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації. Комунікаційні - підвищення ролі комп’ютерних мереж у забезпеченні реалізації інформаційних процесів. Навчання - вказує на галузь застосування- освіта.



Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.



Об’єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі початкової школи є процес навчання молодших школярів в умовах сучасних загальноосвітніх навчальних закладів. Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання.



ІКТ слід використовувати для того щоб:



З точки зору дидактики ІКТ дозволяють:

  • Зробити навчання більш інтенсивнимі, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;

  • індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями стрийняття;

  • створювати сприятливу атмосферу для спілкування.



Недоліки впровадження ІКТ в початковій школі:

  • учні початкової школи не мають систематичного доступу до комп’ютерів для проведення шкільних занять з інших предметів;

  • обладнання кабінетів не пристосовано до занять молодших школярів;

  • учителі інформатики старших класів не мають спеціальної підготовки для роботи з учнями початкових класів;

  • учителі початкових класів слабо володіють засобами ІКТ, дидактичні цілі не досягаються.



Перед плануванням уроку з використання ІКТ :

  • Для чого я буду використовувати ІКТ?

  • Яка їх перевага перед іншими засобами?

  • Який позитивний результат використання ІКТ я отримаю (з точки зору вчителя, учня)?



Санітарно-гігієнічні вимоги до проведення занять з використанням ІКТ

  • Державні санітарні правила та норми «Середні загальноосвітні навчально-виховні учбові заклади. Устаткування, утримання середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів та організація навчально-виховного процесу»;

  • «Влаштування та обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах”



Тривалість застосування ТЗН



Протягом тижня кількість уроків із застосуванням ТЗН

  • Не повинна перевищувати 4 уроки.

  • Безперервна робота з екраном ПК повинна бути не більше 15 хв.; у 1му класі - не більше 10 хв.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка