Термін «соціальна перцепція» був введений Дж. Брунером в 1947 р. Термін «соціальна перцепція» був введений Дж. Брунером в 1947 р



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.





Термін «соціальна перцепція» був введений Дж. Брунером в 1947 р.

  • Термін «соціальна перцепція» був введений Дж. Брунером в 1947 р.

  • Розумілась як соціальна

  • детермінація перцептивних

  • процесів.



Ідентифікація – буквально «ототожнення». Бачення внутрішнього стану партнера будується на основі спроби поставити себе на його місце.

  • Ідентифікація – буквально «ототожнення». Бачення внутрішнього стану партнера будується на основі спроби поставити себе на його місце.



сприйняття іншої людини є процес, у









Соціально-психологічна рефлексія – усвідомлення індивідом того, як він сприймається партнером по спілкуванню.

  • Соціально-психологічна рефлексія – усвідомлення індивідом того, як він сприймається партнером по спілкуванню.



Атрибуції – приписування людьми причин поведінки, зразків поведінки або якихось більш загальних характеристик.

  • Атрибуції – приписування людьми причин поведінки, зразків поведінки або якихось більш загальних характеристик.

  • Каузальна атрибуція – приписування причин.



Рефлексія — це механізм самопізнання у процесі спілкування, в основі якого лежить здатність людини уявляти, як її сприймає партнер по спілкуванню.  

  • Рефлексія — це механізм самопізнання у процесі спілкування, в основі якого лежить здатність людини уявляти, як її сприймає партнер по спілкуванню.  

  • Складний процес рефлексії включає, як мінімум, шість позицій, які показують взаємне відображення осіб, що вступили у спіл­кування: сама особистість, яка вона є в дійсності; як ця особистість сприймається партнером; як вона бачить сама себе і ставлення до цих трьох позицій іншого партнера.











Процес формування привабливості людини

  • Процес формування привабливості людини





Ступінь вираженості потреби створювати та підтримувати задовільні стосунки з іншими людьми

    • Ступінь вираженості потреби створювати та підтримувати задовільні стосунки з іншими людьми
    • Мотиви:


      • Дружба


Імідж — спрямоване формування враження про себе, спеціальним чином організоване і структуроване в контексті «Я», що має відсилання до більш загальної, престижної категорії людей.  

  • Імідж — спрямоване формування враження про себе, спеціальним чином організоване і структуроване в контексті «Я», що має відсилання до більш загальної, престижної категорії людей.  



   інграціація (ingratiation) — прикрашання, самовихваляння, прагнення зробити себе привабливим, особливо для тих, хто має високий статус;

  •    інграціація (ingratiation) — прикрашання, самовихваляння, прагнення зробити себе привабливим, особливо для тих, хто має високий статус;

  • 2)   самопідтримка (self-promotion) — прагнення справити враження, описуючи свої таланти і видатні знання;

  • 3)   «грітися в променях чужої слави» (basking in reflected glory) — вибудова свого образу через підкреслення тісного зв’яз­ку з успішними, знаменитими, видатними людьми;

  • 4)   врівноважування успіхів і помилок (self-handicapping) — створення перешкод і обґрунтування виправдань для поганих результатів і невдач.



Перша група якостей:  такі

  • Перша група якостей:  такі

  • природні якості,

  • як комунікабельність (здатність

  • легко сходитися з

  • людьми), 

  • емпатичність 

  • (здатність до

  • співпереживання), 

  • рефлексивність (здатність

  • зрозуміти іншу

  • людину),

  • красномовність (здатність впливати словом).



Друга група якостей: до них

  • Друга група якостей: до них

  • відносяться характеристики

  • особистості, що є наслідком її

  • освіти і виховання.

  • Це — моральні цінності,

  • психічне здоров’я, знання

  • набору людських технологій.

  • Такими технологіями є:

  • міжособистісне спілкування,

  • діловий спіч, попередження і

  • подолання конфліктних ситуацій

  • тощо.



Третя група

  • Третя група

  • якостей: до них

  • відноситься те, що

  • пов’язане з життєвим і

  • професійним досвідом

  • особистості.

  • Украй цінним є, коли цей

  • досвід допомагає людині

  • бути більш інтуїтивною у

  • ситуаціях спілкування.



Самопрезентація (self-presentation) – це керування враженням іншої людини про себе

  • Самопрезентація (self-presentation) – це керування враженням іншої людини про себе



Види самопрезентації (Р.Аркін, А.Шютц):

  • Види самопрезентації (Р.Аркін, А.Шютц):

    • Набута самопрезентація (мотивація досягнення).
    • Захисна самопрезентація (мотивація уникнення невдач).
  • Види самопрезентації:

    • Усна самопрезентація.
    • Письмова самопрезентація (наприклад, резюме).


Прагнення сподобатися (влада чарівності).

  • Прагнення сподобатися (влада чарівності).

  • Самореклама або самопросування людиною своєї компетентності (влада експерта).

  • Залякування (влада сили).

  • Пояснення прикладом (влада наставника).

  • Мольба (власть співчуття).



Неуважність до співбесідника.

  • Неуважність до співбесідника.

  • Відсутність власної мотивації.

  • Невпевненість в собі.

  • Страх осуду, критики

  • Страх провалу, неуспіху.

  • Відсутність чіткого розуміння, що необхідно донести

  • Страх втрати контролю.

  • Прагнення до постійних виправдовувань.

  • Сором»язливість.

  • Недостатнє володіння невербальними засобами передачі повідомлення.



Сестринський процес – спосіб мислення і дій стосовно основних об’єктів сестринської справи – людей, оточуючого середовища, здоров’я.

  • Сестринський процес – спосіб мислення і дій стосовно основних об’єктів сестринської справи – людей, оточуючого середовища, здоров’я.





Обстеження (збір інформації про стан здоров’я пацієнта);

  • Обстеження (збір інформації про стан здоров’я пацієнта);

  • сестринський діагноз (визначення існуючих і потенційних проблем пацієнта, які вимагають сестринського втручання);

  • складання плану (визначення програми дій);

  • дії, необхідні для здійснення плану;

  • оцінка (дослідження реакцій пацієнта на втручання сестри).




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка