Труднощі планування і організації складних видів діяльності



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.





труднощі планування і організації складних видів діяльності

  • труднощі планування і організації складних видів діяльності

  • слабка психоемоційна стійкість при невдачах

  • низька самооцінка

  • впертість

  • нечесність

  • запальність

  • агресивність

  • невпевненість в собі

  • проблеми в комунікації



Пренатальна патологія

  • Пренатальна патологія

  • токсикози

  • загострення хронічних захворювань у матері

  • інфекційні захворювання

  • травми в області живота

  • імунологічна несумісність резус-фактору

  • спроби перервати вагітність

  • вживання алкоголю та куріння

  • Ускладнення при пологах

  • стимуляція родової діяльності

  • неправильне розміщення плоду

  • асфіксія

  • внутрішні крововиливи

  • передчасні, швидкі або затяжні роди

  • Психосоціальні причини

  • неадекватний стиль виховання в сім”ї

  • психотравми

  • небажана дитина

  • Харчовий фактор

  • високий вміст вуглеводів у продуктах харчування призводить до погіршення показників уваги



Раннє дитинство – незрілість рухових і психічних функцій

  • Раннє дитинство – незрілість рухових і психічних функцій

  • Підлітковий вік – порушення адаптивних механізмів, що може стати причиною правопорушень

  • Доросле життя – суєтливі, нетерпеливі, непослідовні, імпульсивні, запальні, їм важко зосередитись на предметі діяльності, часто міняється настрій



1-й підйом прояву синдрому відмічається у 5-10 років і приходиться на період підготовки до школи і початок навчання

  • 1-й підйом прояву синдрому відмічається у 5-10 років і приходиться на період підготовки до школи і початок навчання

  • Вік 5,5-7 і 9-10 років – критичні періоди для формування систем мозку, які відповідають за мислительну діяльність, увагу, пам'ять

  • Д.А. Фарбер відмічає, що до 7 років відбувається зміна стадій інтелектуального розвитку, формуються умови для становлення абстрактного мислення та довільної регуляції діяльності

  • 2-й підйом прояву синдрому в 12-15 років співпадає періодом статевого дозрівання



Заперечення авторитетів

  • Заперечення авторитетів

  • Незріла і безвідповідальна поведінка

  • Порушення сімейних і суспільних правил

  • Не можуть підтримувати певну поведінкову реакцію упродовж тривалого часу

  • Характерна деструктивна, опозиційна з викликом, а інколи й руйнівна поведінка

  • Через нерозуміння зі сторони оточуючих формується агресивна модель захисної поведінки, яка важко корегується



Циклічність

  • Циклічність

  • Дитина може продуктивно працювати 5-15 хв., потім 3-7 хв. мозок відпочиває, накопичує енергію для наступного циклу. В цей момент дитина відволікається і не реагує на вчителя. Розумова діяльність відновлюється, і дитина готова до роботи упродовж 5-15 хв.



із домінуючим порушенням уваги – СДУГ - У

  • із домінуючим порушенням уваги – СДУГ - У

  • * із домінуючою гіперактивністю –

  • імпульсивністю – СДУГ – ГІ

  • * комбінований тип – СДУГ – К



Нездатний (на) приділяти увагу деталям або робить помилки через неуважність

  • Нездатний (на) приділяти увагу деталям або робить помилки через неуважність

  • Має труднощі з утримуванням уваги

  • Здається, що не слухає

  • Із важкістю виконує вказівки до кінця

  • Має труднощі з організацією

  • Уникає або не любить завдань, які вимагають зосередження, розумових зусиль.

  • Губить речі

  • Легко відволікається

  • Забудькуватий у побутовій діяльності



  • Неспокійні рухи руками та ногами або вигинається на стільці

  • Важко утримується у положенні сидячи

  • Бігає навколо або часто вилазить кудись наверх

  • Важко залучити до діяльності

  • Поводить себе наче «моторчик»

  • Забагато говорить

  • Видає відповіді ще не дослухавши запитання

  • Складнощі з очікуванням або чергуванням

  • Втручається або заважає іншим



Поєднує в собі ознаки обох вищезгаданих типів (неуважність та гіперактивність / імпульсивність)

  • Поєднує в собі ознаки обох вищезгаданих типів (неуважність та гіперактивність / імпульсивність)

  • Ознаки СДУГ

  • * Ступінь важкості: певні поведінка має виникати частіше. ніж у інших дітей того ж рівня розвитку

  • * Ранній початок: деякі симптоми мають проявитися до віку 7 років

  • * Тривалість: симптоми мають проявлятися протягом 6 місяців до проведення оцінювання

  • * Вплив: симптоми мають негативний вплив на навчання та спілкування дитини

  • * Ситуації: симптоми мають проявлятися у різноманітних ситуаціях

  • Діагноз ГРДУ є багатогранним та ґрунтується на збиранні даних щодо поведінки, медичних аспектів та навчання



Не існує єдиного тесту для діагностики СДУГ

  • Не існує єдиного тесту для діагностики СДУГ

  • Необхідна всебічна оцінка для виключення інших причин та визначення наявності або відсутності інших поєднаних станів: деструктивна (агресивна) поведінка, розлади настрою, тривожні розлади, тики і синдром Туретта, труднощі у навчанні

  • * Компоненти всебічного оцінювання:

  • - оцінка навчального, соціального та емоційного функціонування дитини

  • - опитування батьків, вчителів та дитини (коли доцільно)

  • - опитувальними щодо визначення ознак СДУГ та виключення інших розладів

  • Фахівці, які можуть діагностувати СДУГ:

  • - клінічні психологи

  • - неврологи

  • - психіатри

  • - педіатри



Причини звернення до практичного психолога

  • Причини звернення до практичного психолога

  • Особливості стану дитини до моменту звернення

  • З якою частотою і інтенсивністю проявляються симптоми

  • Наскільки давно існують дані симптоми

  • Чи є в батьків своє пояснення

  • Чи звертались до інших спеціалістів

  • Хто направив до психолога

  • З якими очікуваннями прийшли батьки

  • В яких умовах живе дитина і яка ситуація в сім’ї

  • Біографія дитини з моменту вагітності мами

  • Економічне і соціальне положення

  • Внутрішні відносини в сім’ї

  • Який досвід є у батьків з власного дитинства

  • Хто крім батьків бере участь у вихованні дитини



Корекційні заходи повинні мати комплексний характер (проводитись за участю фахівців):

  • Корекційні заходи повинні мати комплексний характер (проводитись за участю фахівців):

  • - невролога

  • - психолога

  • - педагогів

  • - батьків

  • Невролог веде спостереження за дитиною, ставить діагноз, проводить відповідне лікування

  • Пояснює батькам причини гіперактивності

  • Розробляє індивідуальну програму допомоги дитині



Психолог проводить просвітницьку роботу з учителями

  • Психолог проводить просвітницьку роботу з учителями

  • Разом з педагогами розробляє стратегію і тактику взаємодії з гіперактивним школярем

  • Розробляє індивідуальну програму розвитку дитини

  • Разом з батьками і педагогами проводить психологічну корекцію пізнавальної, емоційно-вольової сфери і поведінки дитини



Батьки активно спостерігають

  • Батьки активно спостерігають

  • за ефективністю проведеного лікування

  • власного застосування рекомендацій психолога

  • повідомляють про їх результати лікарю, психологу, педагогам

  • Головне завдання батьків – забезпечення загального емоційно нейтрального фону розвитку і навчання дитини



Учитель, беручи до уваги рекомендації фахівців, здійснює процес навчання і виховання школяра, враховуючи його індивідуальні особливості розвитку і поведінки, сімейні обставини

  • Учитель, беручи до уваги рекомендації фахівців, здійснює процес навчання і виховання школяра, враховуючи його індивідуальні особливості розвитку і поведінки, сімейні обставини

  • Ігнорувати (по можливості) зухвалі вчинки дитини і заохочувати гарну поведінку

  • Вибрати для дитини оптимальне місце в класі: на початку класу, подалі від усього, що може відволікати (наприклад, від вікон)

  • Визначити сильні сторони особистості дитини і добре розвинені у неї вищі психічні функції і навички, для того, щоб спиратися на них

  • Підвищувати у дитини самооцінку

  • Дозовані зауваження робити на тлі загального схвалення



Діагноз, чітке формулювання проблеми

  • Діагноз, чітке формулювання проблеми

  • Прогноз, визначення завдань корекції

  • Підбір методик і технік, визначення форми роботи (індивідуальна, групова)

  • Відбір дітей в групу, консультування батьків

  • Організація умов, підготовка матеріалів для роботи

  • Визначення періоду, який психолог буде працювати з дитиною та частоту зустрічей

  • Розробка програми та корекційних занять

  • Реалізація програми, внесення змін у ході роботи

  • Повторна діагностика, оцінка ефективності

  • Укладання рекомендацій щодо виховання й навчання дітей, спрямованих на закріплення результатів корекційної роботи



Фізична реабілітація

  • Фізична реабілітація

  • Навчання навичок саморегуляції

  • Розвиток комунікативних навичок

  • Корекція негативних емоцій

  • Розвиток дефіцитних функцій в системі синдрому



Спочатку добираються такі вправи та ігри, що сприяють розвитку тільки однієї функції (наприклад, уваги). Форма роботи - індивідуальна

  • Спочатку добираються такі вправи та ігри, що сприяють розвитку тільки однієї функції (наприклад, уваги). Форма роботи - індивідуальна

  • Одержавши в процесі занять позитивні результати, можна переходити до тренування двох функцій (наприклад, дефіциту уваги і контролю поведінки)

  • Наступний етап – залучення дитини до роботи в парі, малих групах і тільки після досягнення позитивних результатів переходити до колективних вправ, ігор, занять



Направлена на розвиток тілесних відчуттів, вироблення координації рухів, їх погодження, розвиток уміння розслаблювати скелетну і дихальну мускулатуру

  • Направлена на розвиток тілесних відчуттів, вироблення координації рухів, їх погодження, розвиток уміння розслаблювати скелетну і дихальну мускулатуру

  • Рекомендовані фізичні вправи аеробного характеру, котрі покращують діяльність сердечно-судинної і дихальної системи, збільшується витривалість

  • Уникати ігор із сильно вираженим емоційним компонентом

  • Корисними будуть такі види спорту, як біг підтюпцем, плавання, лижі, легка атлетика

  • Ритмування правої півкулі – заняття ритмікою, хореографією, лижами, тенісом, верховою їздою

  • Активізація стволів головного мозку – плавання, пірнання, стрибки на батуті, дихальна гімнастика

  • Розвиток міжпівкульної взаємодії – східні єдиноборства, кінезіологічні вправи, в'язання



Починати краще із навіювання того, що розслаблення і відпочинок - це не покарання, а задоволення

  • Починати краще із навіювання того, що розслаблення і відпочинок - це не покарання, а задоволення

  • Завдання дорослого на цьому етапі добитися того, щоб діти почували себе спокійно, відчули внутрішній комфорт і задоволення

  • Ефективно використовувати медитативні казки, котрі дозволяють у доступній формі дітям досягнути ефекту релаксації



Розширювати поведінковий репертуар. У цьому повинно допомогти рольове програвання проблемних ситуацій

  • Розширювати поведінковий репертуар. У цьому повинно допомогти рольове програвання проблемних ситуацій

  • Розвиток комунікативних навичок тісно пов'язаний із навчанням навичок саморегуляції і корекції негативних емоцій

  • Використовувати такі ігри, як дитячий дартс з м’ячиком на липучці, «Щит гніву» (допомагають зняти агресивність безпосередньо в дії, що забороняється дитині в повсякденному житті)

  • Заведіть з дитиною особливий словник

  • Щоб всі ці слова дійсно стали вживатися дітьми в звичній мові, необхідно проводити систематичну роботу (“освіжати в пам'яті” – гра “слово-крок”)

  • Задавайте питання на визначення слів; обговорюйте з дітьми героїв фільмів і книг, аналізувати їх вчинки, мотиви, вирішуючи, про які риси вдачі вони свідчать






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка