У сучасному світі, що швидко розвивається, великої актуальності набуває питання гармонійного розвитку особистості



Дата конвертації05.01.2017
Розмір445 b.



У сучасному світі, що швидко розвивається, великої актуальності набуває питання гармонійного розвитку особистості

  • У сучасному світі, що швидко розвивається, великої актуальності набуває питання гармонійного розвитку особистості

  • Важливою є опора процесу виховання на провідні принципи гуманістичної педагогіки:

  • природовідповідності;

  • свободомислення;

  • любові та поваги до дитини;

  • взаємної відкритості педагога і дитини;

  • права вихованця на помилку;

  • саморозвитку особистості.



Створена Емілем Жак-Далькрозом педагогічна система стала реакцією на однобокий технічний інтелектуалізм музичного навчання того часу.

  • Створена Емілем Жак-Далькрозом педагогічна система стала реакцією на однобокий технічний інтелектуалізм музичного навчання того часу.

  • У цілому система музично-ритмічного виховання Еміля Жак- Далькроза передбачає:

  • ритмічну гімнастику;

  • сольфеджіо;

  • музично-пластичні імпровізації.



Швейцарський педагог вважав ритм провідним виховним чинником, часовим й акцентним елементом усіх засобів вираз­ності музичної мови. Саме синтез ритму з усіма іншими засобами виразності музичної мови, зі структурою і формою твору надає системі Еміля Жак-Далькроза цілісності і широти комплексного впливу на особистість.

  • Швейцарський педагог вважав ритм провідним виховним чинником, часовим й акцентним елементом усіх засобів вираз­ності музичної мови. Саме синтез ритму з усіма іншими засобами виразності музичної мови, зі структурою і формою твору надає системі Еміля Жак-Далькроза цілісності і широти комплексного впливу на особистість.

  • Часте використання однієї й тієї самої музики унеможливлює спонтанні, індивідуальні про­яви рухової активності, а відтак сприяє утворенню штампів рухових форм емоційного відгуку на знайому музику. Тому в основі його пе­дагогічної системи — саме імпровізація як метод осягнення музики та музичного виховання.



Система Карла Орфа базувалася на педагогічних концепціях Йоганна Песталоцці з його прагненням розвинути творче начало і самостійність мислення дітей, Йоганна Гердера, який вбачав у взаємозв'язку музики, слова і жесту новий шлях до художньої творчості, а також Белли Бартока, який наголошував на значенні фольклору, народних ладів і ритмів у дитячому музичному вихованні.

  • Система Карла Орфа базувалася на педагогічних концепціях Йоганна Песталоцці з його прагненням розвинути творче начало і самостійність мислення дітей, Йоганна Гердера, який вбачав у взаємозв'язку музики, слова і жесту новий шлях до художньої творчості, а також Белли Бартока, який наголошував на значенні фольклору, народних ладів і ритмів у дитячому музичному вихованні.



Карл Орф вважав, що завдання музичного вихо­вання не повинно обмежуватися лише розвитком слуху, відчуття ритму, навичок слухання музики, навчанням співу і грі на інструментах. Насамперед музичне виховання має сти­мулювати розвиток:

  • Карл Орф вважав, що завдання музичного вихо­вання не повинно обмежуватися лише розвитком слуху, відчуття ритму, навичок слухання музики, навчанням співу і грі на інструментах. Насамперед музичне виховання має сти­мулювати розвиток:

  • творчої фантазії;

  • уміння імпровізувати і творити у процесі індивідуального та колективного музикування.



Однією з головних ідей музично-педагогічної системи Карла Орфа є власна дитяча творчість, яка створює атмосферу радості, формує особистість, стимулює розвиток творчих здібностей дітей. З нею нерозривно пов'язана й інша ідея — закладання міцного фун­даменту музикальності, тобто розвитку музично-ритмічного від­чуття і музичного слуху, що дають змогу дітям переживати і розу­міти музику, вільно творити.

  • Однією з головних ідей музично-педагогічної системи Карла Орфа є власна дитяча творчість, яка створює атмосферу радості, формує особистість, стимулює розвиток творчих здібностей дітей. З нею нерозривно пов'язана й інша ідея — закладання міцного фун­даменту музикальності, тобто розвитку музично-ритмічного від­чуття і музичного слуху, що дають змогу дітям переживати і розу­міти музику, вільно творити.



Золтан Кодай вважав, що не існує немузикальних дітей, а немузикальні дорослі — це ті, чия музикаль­ність у дитинстві не була помічена й розвинена.

  • Золтан Кодай вважав, що не існує немузикальних дітей, а немузикальні дорослі — це ті, чия музикаль­ність у дитинстві не була помічена й розвинена.

  • Для музично-виховної концепції Золтана Кодая ха­рактерні:

  • опора на національну інтонаційно-ладову і метро- ритмічну основи;

  • розвиток співацько-хорових традицій європей­ської музичної педагогіки;

  • прагнення розширити музичну грамотність дітей;

  • орієнтація на масове музичне виховання.



Одним важливим завданням Золтан Кодай вва­жав навчання дітей музичної грамоти, розвиток уміння співу по но­тах і запису мелодії нотами зі слуху. Щоб полегшити і прискорити цей процес, на всіх етапах навчання він рекомендував використову­вати метод відносної (ладової) сольмізації, який передбачав:

  • Одним важливим завданням Золтан Кодай вва­жав навчання дітей музичної грамоти, розвиток уміння співу по но­тах і запису мелодії нотами зі слуху. Щоб полегшити і прискорити цей процес, на всіх етапах навчання він рекомендував використову­вати метод відносної (ладової) сольмізації, який передбачав:

  • буквені назви звуків;

  • умовні ритмічні малюнки;

  • ручні знаки, що позначають кожен звук.



Педагогічна система Марії Монтессорі базувалася на ідеях вільного виховання, тобто дитиноцентризму, в якому неприпусти­мим є будь-який авторитарний тиск на дитину, а домінує повага до її особистості.

  • Педагогічна система Марії Монтессорі базувалася на ідеях вільного виховання, тобто дитиноцентризму, в якому неприпусти­мим є будь-який авторитарний тиск на дитину, а домінує повага до її особистості.

  • Марія Монтессорі не була музикантом, проте вона чітко розуміла важливість музики для гармонійного виховання дитини. Тому велике значення надавала розвитку музичного слуху як пере­думові формування мовлення дитини.



З базових сенсорних матеріалів у методиці Марії Мон­тессорі є дзвіночки. А окрім дзвіноч­ків, діти за її методом мають грати на металофоні.

  • З базових сенсорних матеріалів у методиці Марії Мон­тессорі є дзвіночки. А окрім дзвіноч­ків, діти за її методом мають грати на металофоні.

  • Для розвитку вміння розпізнавати відтінки шуму — сприй­мання і диференціації різних шумів, а також розвитку дрібної мото­рики, слухової пам'яті, використовувала шумо­ві коробочки, наповнені сипучими речовинами: від піску до гальки та камінців різних розмірів.



Створив унікальну сис­тему раннього музичного виховання, яка отримала визнання у багатьох країнах світу.

  • Створив унікальну сис­тему раннього музичного виховання, яка отримала визнання у багатьох країнах світу.

  • Головною метою му­зичного виховання вважав не виховання професійних музикантів, а максимальний і різнобічний розвиток усіх потенційних можливостей, дарованих ди­тині природою.

  • Був переконаний, потенціал кожної дитини необмежений.

  • Музичний талант розвивається на основі слу­хання та виконання музики.



Методика музичного виховання спрямована на формування таланту, на поступовий і одночасно ін­тенсивний розвиток музикальності, тобто комплексу спеціальний музичних здібностей. Серед них, зокрема:

  • Методика музичного виховання спрямована на формування таланту, на поступовий і одночасно ін­тенсивний розвиток музикальності, тобто комплексу спеціальний музичних здібностей. Серед них, зокрема:

  • емоційна чутливість до музики;

  • музичний слух;

  • відчуття ритму;

  • музична пам'ять;

  • уява.



Отже, сучасний педагог під час музичного виховання дітей має не просто використовувати вже складені прийоми і методи, вдалий світо­вий досвід, а й намагатися свідомо і грамотно синтезувати кращі ідеї та створювати свою власну методику. Адже найліпший педагог — той, що уміє творити!

  • Отже, сучасний педагог під час музичного виховання дітей має не просто використовувати вже складені прийоми і методи, вдалий світо­вий досвід, а й намагатися свідомо і грамотно синтезувати кращі ідеї та створювати свою власну методику. Адже найліпший педагог — той, що уміє творити!



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка