Учасники процесу оцінювання Учитель Учні



Дата конвертації28.06.2016
Розмір445 b.


Оцінювання навчальних досягнень учнів 1 – 2 класів


Якщо хочете поліпшити школу, навчіть учителів оцінювати учнів. Якщо хочете використати повний потенціал учнів, навчіть їх оцінювати себе. Р. Стінггез



Учасники процесу оцінювання



Ми помиляємося лише двічі: коли оцінюємо себе і коли оцінюємо інших. Л. Балцан



Компетентнісний підхід

  • передбачає особистісно-діяльнісний вимір результатів навчання кожного учня, що підвищує його зацікавленість і відповідальність



Компетентнісний підхід

  • спирається на поняття:

  • компетенції

  • компетентності



Освітня компетенція

  • сукупність взаємозв’язаних

  • смислових орієнтацій

  • знань

  • умінь

  • навичок

  • досвіду діяльності учня



Компетенція -

  • це суспільна норма, вимога, яка сама по собі не є характеристикою індивіда

  • нею вона стає у процесі засвоєння і рефлексії учня, перетворюючись у компетентність



Компетентність -

  • складне особистісне утворення

  • інтегрує відповідно до вимог певної діяльності знання, уміння, навички, особистий досвід її виконання, ставлення до процесу і результату

  • вона створює передумови для активних самостійних дій



Компетентність



Види компетентностей

  • ключові

  • міжпредметні

  • предметні



Ключові компетентності

  • уміння вчитися

  • соціально-трудова

  • загальнокультурна

  • інформаційно-комунікативна

  • здоров’язбережувальна

  • соціальна



Ключові компетентності

  • наскрізні інтегровані утворенням

  • формуються засобами всіх предметів, у взаємозв’язку урочної і позаурочної роботи, у взаємодії з соціумом



Міжпредметні компетентності

  • формуються у взаємозв’язку змісту і методик предметів однієї чи різних освітніх галузей.



Предметні компетентності

  • забезпечуються засобами одного предмета, їх зміст і структура чітко відповідають певним елементам навчального змісту.



Предметні компетентності



Результати навчально-пізнавальної діяльності оцінюють за рівнями засвоєння знань



Рівні засвоєння знань

  • І рівень – знання-ознайомлення (розпізнавання)

  • ІІ рівень – репродуктивне знання (алгоритмічне відтворення)

  • ІІІ рівень - продуктивне знання (застосування, вибір дії)

  • ІV рівень – творчий рівень (використання, пошук дії)

  • Беспалько В.



Рівні предметної навченості

  • І рівень – розпізнавання

  • ІІ рівень – репродуктивна, алгоритмічна дія

  • ІІІ рівень – продуктивна евристична дія

  • ІV рівень – продуктивна творча дія

  • Максимова В.



Зміст контролю

  • виявлення

  • вимірювання

  • оцінювання навчальних досягнень учнів



Об’єкти контролю

  • предметні компетентності:

  • знання про предмети і явища навколишнього світу, взаємозв’язки і відношення між ними

  • вміння та навички застосовувати засвоєні знання

  • досвід творчої діяльності

  • ціннісні ставлення



Оцінка – найбільше досягнення людини у спонуканні до дії. Е. Фром



Основні функції контролю і оцінювання

  • мотиваційна

  • діагностувальна

  • коригувальна

  • прогностична

  • навчально-перевірювальна

  • розвивальна

  • виховна



Контроль та оцінювання

  • Систематичність

  • Об’єктивність



Види контролю

  • поточний

  • періодичний

  • тематичний

  • семестровий

  • річний

  • державна підсумкова атестація



вибір видів контролю (перевірки й оцінювання)

  • вибір видів контролю (перевірки й оцінювання)

  • зміст

  • послідовність

  • взаємозалежність

  • час проведення

  • визначаються специфікою навчальних предметів



Методи перевірки

  • способи взаємопов’язаної діяльності вчителя і учнів, спрямовані на виявлення та вимірювання змісту і рівня навчальних досягнень кожним учнем і класом в цілому



Методи перевірки

  • усна

  • письмова

  • практична

  • тестові завдання



Форми перевірки

  • індивідуальна

  • групова

  • в парах

  • фронтальна

  • у 3-4 класах доцільно включати у процес перевірки завдання на вибір



Оцінювання

  • процес встановлення рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета порівняно з вимогами чинних програм



Оцінювання



Оцінка виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними (словесними) показниками, або в балах, тобто кількісними показниками.

  • Оцінка виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними (словесними) показниками, або в балах, тобто кількісними показниками.



Критерії оцінювання

  • реальні, точно обрані ознаки, величини, які виступають вимірниками досягнень учнів відповідно до певних об’єктів оцінювання



Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів:

  • якість знань (предметних, про способи діяльності): міцність, повнота, глибина, узагальненість, системність, дієвість

  • сформованість предметних умінь і навичок, способів навчальної діяльності (виконання за зразком, за аналогією, в нових ситуаціях)

  • володіння досвідом елементарної творчої діяльності (частково-пошуковий і пошуковий рівні)

  • володіння досвідом емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до самого себе



Для того, щоб уникати помилок, слід набувати досвіду. Для того, щоб набувати досвіду, слід робити помилки. Л. Дж. Пітер



Дякуємо за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка