«учнівське самоврядування» багатогранне. Це: механізм



Дата конвертації26.12.2016
Розмір445 b.









Поняття «учнівське самоврядування» багатогранне. Це: механізм співпраці в єдиному (постійному чи тимчасовому) колективі дітей та дорослих (батьків, педагогів, наставників), спрямований на вирішення проблем і питань, що постають в учнівському колективі;

  • Поняття «учнівське самоврядування» багатогранне. Це: механізм співпраці в єдиному (постійному чи тимчасовому) колективі дітей та дорослих (батьків, педагогів, наставників), спрямований на вирішення проблем і питань, що постають в учнівському колективі;

  • Форма діяльності, через яку відбувається самореалізація та самовдосконалення особистості;

  • Засіб відкриття, розширення, вдосконалення організаторських та управлінських умінь та навичок; набуття практичних навичок використовувати і захищати свої права, приймати рішення і нести відповідальність за результати своєї діяльності;

  • Спосіб життєдіяльності колективу, який дає можливість кожному відчути себе і керівником, і виконавцем, який при правильному педагогічному підході виховує толерантність у членів колективу, відчуття господаря свого навчального закладу.



Учнівське самоврядування — форма організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.

  • Учнівське самоврядування — форма організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою їх залучення до організації спільної діяльності.

  • Учнівське самоврядування – це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.

  • .



Конституція України;

  • Конституція України;

  • Конвенція ООН про права дитини;

  • Закони України «Про освіту», «Про дитячі та молодіжні громадські організації»;

  • розпорядження й накази місцевих органів виконавчої влади та управління освіти;

  • статут навчального закладу.



створення учнівського самоврядування як системи, що забезпечує позитивну соціалізацію дітей та молоді, самореалізацію особистості до її інтересів та суспільних вимог;

  • створення учнівського самоврядування як системи, що забезпечує позитивну соціалізацію дітей та молоді, самореалізацію особистості до її інтересів та суспільних вимог;

  • забезпечення і захист прав та інтересів дітей;

  • забезпечення виконання дітьми своїх обов’язків;

  • створення умов для розвитку учнівських ініціатив;

  • навчання органів учнівського самоврядування активних форм роботи з однолітками;

  • навчання активу учнівського самоврядування основ організаційного менеджменту, ефективних технологій організації діяльності, соціального проектування, соціального партнерства;

  • спонукання учнівської молоді до протидії проявам аморальності, правопорушенням, бездуховності;

  • підготовка молоді до майбутньої участі в керівництві державними та суспільними справами, формування знань, умінь, навичок управлінської та виконавської майстерності.



  • зацікавленість педагогічного колективу та більшості учнів;

  • чіткий розподіл обов'язків між тими, хто здійснює керування органами самоврядування;

  • оптимальна структура з урахуванням специфіки навчального закладу;

  • чітка система роботи в масштабах школи.



законодавчі (зліт, збори, рада, конференція тощо) – обирають систему самоврядування та її органи; приймають програми життєдіяльності та закони колективного життя, дають оцінку роботі колективу, розглядають питання членства в колективі та інші важливі проблеми життя дитячого колективу;

  • законодавчі (зліт, збори, рада, конференція тощо) – обирають систему самоврядування та її органи; приймають програми життєдіяльності та закони колективного життя, дають оцінку роботі колективу, розглядають питання членства в колективі та інші важливі проблеми життя дитячого колективу;

  • виконавчі (уряд, міністерства, президія, комітет, комісія, штаб, команда, рада справи, ініціативна група тощо) – відповідають за реалізацію прийнятих програм та проектів, є школою громадянської активності, ініціативи, творчості;



гласності (прес-центр, агентство, центр громадської думки тощо) – інформують про стан вирішення проблем життєдіяльності колективу, його первинних груп (класів) окремих членів, висвітлюють успіхи й недоліки у роботі різних структур учнівського самоврядування, стимулюють і коригують роботу дитячого колективу;

  • гласності (прес-центр, агентство, центр громадської думки тощо) – інформують про стан вирішення проблем життєдіяльності колективу, його первинних груп (класів) окремих членів, висвітлюють успіхи й недоліки у роботі різних структур учнівського самоврядування, стимулюють і коригують роботу дитячого колективу;

  • органи правозахисту (комісія рівних, коло друзів, соціологічний центр та інше) – допомагають у вирішенні конфліктних ситуацій, стабілізують стосунки в колективі.



Педагогічні аспекти

  • Педагогічні аспекти

  • організації діяльності:

  • конкретна, доступна і цікава мета майбутньої справи;

  • застосування на практиці здобутих раніше знань і умінь, їх подальший розвиток;

  • чергування різних видів громадської діяльності учнівського колективу.



Дбаючи про розвиток самоврядування, педагог має навчити школярів знаходити об'єкти громадських справ, планувати, організовувати, оцінювати і контролювати роботу. Від здатності вчителя бути неформальним лідером колективу залежить творче зростання і педагогів, і дітей.

  • Дбаючи про розвиток самоврядування, педагог має навчити школярів знаходити об'єкти громадських справ, планувати, організовувати, оцінювати і контролювати роботу. Від здатності вчителя бути неформальним лідером колективу залежить творче зростання і педагогів, і дітей.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка