Україна потребує керівників-лідерів, спроможних вивести її з кризи і забезпечити ефективне функціонування сфери державного управління



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.



Україна потребує керівників-лідерів, спроможних вивести її з кризи і забезпечити ефективне функціонування сфери державного управління.

  • Україна потребує керівників-лідерів, спроможних вивести її з кризи і забезпечити ефективне функціонування сфери державного управління.

  • «Немає якогось єдиного чинника, що забезпечує ефективність організації. Але якщо необхідно обрати визначальний чинник, то це безумовно лідерство»

  • «Менеджери роблять речі правильно, лідери роблять правильні речі» (Уоренн Бенніс, американський психолог, провідний фахівець з питань лідерства)



Лідер

  • Лідер

  • це людина, яка ефективно

  • здійснює керівництво групою,

  • це особистість, яка,

  • поставивши перед собою ціль,

  • знаходить засоби і створює

  • колектив, який здатний її досягти.

  • Керівникце особа, наділена повноваженнями приймати управлінські рішення і здійснювати організацію їх виконання.

  • “Якщо колектив добровільно визнає винятковість свого керівника, неухильно буде слідувати за ним, вірити його компетентності, освіченості, людяності, високій моральності, тоді можна вважати, що досягнуте таке бажане злиття ролі керівника й лідера” (В.І. Кноррінг)



Лідером в органах державної влади та місцевого самоврядування може бути людина, яка втілює три основоположні якості:

  • Лідером в органах державної влади та місцевого самоврядування може бути людина, яка втілює три основоположні якості:

  • неординарний, вроджений потенціал, який проявляється як талант засновника і координатора;

  • глибокі знання і професіоналізм ;

  • безумовну перевагу в отриманні результатів в певному виді діяльності.



Лідерство

  • Лідерство

  • здатність людини управляти людьми із врахуванням їх нахилів і бажань; компонент діяльності менеджера, пов’язаний з цілеспрямованим впливом на поведінку окремих осіб або цілої робочої групи.

  • Керівництво полягає у праві особи давати офіційні доручення підлеглим і вимагати їх виконання.

  • Це право випливає з повноважень керівника, які визначають його компетенцію у межах формальної організації.

  • Діапазон керівництва залежить від статусу керівника.



Партнерство і повага

  • Партнерство і повага

  • Вивчення та впровадження передового досвіду і найкращих практик

  • Пристрасність і переконаність

  • Новаторство та далекоглядність

  • «Лідерство - це не титули, посади і не місця в організаційних схемах. Це - вплив на інших» (Джон Максфелл, міжнародний експерт з питань лідерства).

  • Розвиток лідерства на державній службі стосується керівників усіх рівнів, що займають посади на державній службі.







Феномен лідерства ґрунтується на авторитеті керівника.

  • Феномен лідерства ґрунтується на авторитеті керівника.

  • Розрізняють формальний, особистий і повний авторитет.

  • Формальний авторитет керівника випливає з його прав як посадової особи розпоряджатися підлеглими, цілеспрямовувати, мотивувати, контролювати їх працю та поведінку.





Типи лідерства:

  • Типи лідерства:

  • авторитарне та демократичне (критерій – стиль лідерства);

  • формальне і неформальне (критерій – статус лідера);

  • загальнонаціональне, регіональне та місцеве (критерій – масштаб діяльності);

  • партійне, державне (критерій – форма політичної участі).



Розрізняють також типи лідерів:

  • Розрізняють також типи лідерів:

    • інструментальний, що ґрунтується на ділових відносинах;
    • експресивний, що переважає в міжособистісних відносинах, згладжуючи конфлікти, напругу, підвищуючи ефективність роботи.


Лідер-начальник. Для даного типу властива наявність уміння досягати вищих рівнів влади ( голова обл-,райдержадміністрації, голова обласної, районної ради, міський, селищний, сільський голова, директор департаменту, начальник управління, відділу та ін.).

  • Лідер-начальник. Для даного типу властива наявність уміння досягати вищих рівнів влади ( голова обл-,райдержадміністрації, голова обласної, районної ради, міський, селищний, сільський голова, директор департаменту, начальник управління, відділу та ін.).

  • Лідер-ідеолог. Для цих людей головним є реалізація окремої ідеї. Вона може бути сформульована ними як власна, так і відповідно до потреб та сподівань громадян.

  • Лідер соціального напрямку. В основі лідерства цього типу також покладено високий рівень комунікаційних здібностей та емпатії. На відміну від ідеологів вони знають не тільки чого вони хочуть досягти, але і як це зробити.

  • Лідер-аналітик. Даний тип наділений аналітичним мисленням, вміє виявляти недоліки і знаходити засоби їх усунення, враховує досвід інших, виконає будь-яку справу, зазвичай сповнений ідей, у здійсненні яких цілеспрямований і наполегливий. Часом він нехтує думкою колективу, важко співпрацює з керівництвом.



Службова кар’єра керівника-лідера починається зі вступу на публічну службу. Відповідно до ст. 38 Конституції України громадяни України мають право рівного доступу до державної служби. Це право знайшло відображення і деталізацію у ст. 4 Закону України «Про державну службу» та ст. 5 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

  • Службова кар’єра керівника-лідера починається зі вступу на публічну службу. Відповідно до ст. 38 Конституції України громадяни України мають право рівного доступу до державної служби. Це право знайшло відображення і деталізацію у ст. 4 Закону України «Про державну службу» та ст. 5 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

  • Порядок вступу на керівні посади у сфері публічної служби залежить від: особливостей статусу органу публічної влади; категорій керівних державних посад і посад в органах місцевого самоврядування, та шляхів заміщення цих посад.

  • Керівні посади у сфері державної служби та служби в органах місцевого самоврядування можуть заміщуватися шляхом призначення, виборів або за конкурсом.



Ефективна комунікація

  • Ефективна комунікація

  • Управління людськими ресурсами

  • Орієнтація на результат

  • Аналітичне мислення



Відкритість до нових ідей

  • Відкритість до нових ідей

  • Доброчесність

  • Інноваційність

  • Соціальні навички (включаючи комунікаційні навички)

  • Ведення переговорів та розвиток мереж

  • Орієнтація на результат

  • Організаційні навички

  • Володіння знаннями (що включають знання на рівні ЄС та на рівні країн-членів)



Проблеми розвитку лідерства в органах державної влади та органах місцевого самоврядування України

  • Проблеми розвитку лідерства в органах державної влади та органах місцевого самоврядування України

  • пов’язані з відсутністю:

  • чіткого розподілу політичних і адміністративних посад;

  • відкритого конкурсного відбору державних службовців найвищої ланки;

  • управління кар’єрним ростом;

  • ротації;

  • безперервного професійного навчання;

  • єдиних критеріїв оцінювання та стимулювання.



Стратегією державної кадрової політики на 2012-2020 роки передбачено, що основними цілями реалізації державної кадрової політики є підготовка та професійний розвиток вищих керівних кадрів державної служби, здатних забезпечити ефективність державної політики у сфері державного управління та лідерство у проведенні адміністративної та економічної реформ.

  • Стратегією державної кадрової політики на 2012-2020 роки передбачено, що основними цілями реалізації державної кадрової політики є підготовка та професійний розвиток вищих керівних кадрів державної служби, здатних забезпечити ефективність державної політики у сфері державного управління та лідерство у проведенні адміністративної та економічної реформ.



1)  підвищення престижу публічної служби;

  • 1)  підвищення престижу публічної служби;

  • 2) активне здійснення адміністративної реформи, модернізація державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;

  • 3) створення системи високопрофесійного, наукового, аналітичного й практичного супроводу управлінських рішень та інноваційних технологій роботи з керівними кадрами;



4) професіоналізація публічної служби на основі створення загальноосвітнього комплексу, центром якого є загальнодержавна система підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації вищих керівних кадрів усіх рівнів, зокрема за Програмою розвитку лідерства на державній службі;

  • 4) професіоналізація публічної служби на основі створення загальноосвітнього комплексу, центром якого є загальнодержавна система підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації вищих керівних кадрів усіх рівнів, зокрема за Програмою розвитку лідерства на державній службі;

  • 5) створення системи оптимальних фінансово-економічних і матеріально-технічних основ кадрової політики, матеріальних, моральних, соціально-психологічних і творчих стимулів кар’єрного зростання вищих керівних кадрів у сфері публічної служби;



  • 6) запровадження системи державного та громадського контролю за діяльністю керівних кадрів у сфері публічної служби;

  • 7) посилення зв’язків органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства.



  • система управлінського консультування з державними структурами і громадськими організаціями під час відбору кандидатур в органи влади на вищі керівні посади;

  • відкриті конкурси на заміщення керівної вакантної посади і контракти;

  • щорічне оцінювання керівних кадрів (метод 360 градусів);

  • контроль (службовий і громадський) за діяльністю всіх керівників у сфері публічної служби.



  • тестування;

  • анкетування;

  • ротація;

  • випробувальний термін;

  • стажування;

  • навчання в системі резерву;

  • призначення на більш високу керівну посаду;

  • підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації;

  • самоосвіта і самотренінг на робочому місці;

  • моральне і матеріальне заохочення.



- є життєво важливим завданням, покликаним забезпечити добір таких керівних кадрів, які найкраще зможуть вирішувати покладені на них завдання, а тому має бути пріоритетним напрямом діяльності органів публічної влади.

  • - є життєво важливим завданням, покликаним забезпечити добір таких керівних кадрів, які найкраще зможуть вирішувати покладені на них завдання, а тому має бути пріоритетним напрямом діяльності органів публічної влади.

  • - Публічна служба є зацікавленою, аби на ній працювали справжні лідери, віддані своїй справі – служінню громадськості, спроможні відповідати на виклики часу та працювати у складних динамічних умовах.



Дякуємо за увагу!

  • Дякуємо за увагу!



Каталог: news -> doc -> 2015
doc -> Питання: Питання: scopus – коротке знайомство
doc -> Практики управління знаннями при наданні публічних послуг
2015 -> Розвиток лідерства необхідно розглядати в контексті визнання і підтримки державної служби та служби в органах місцевого самоврядування як конкурентоспроможного, привабливого місця праці, здатного привернути та утримати найкращі кадри
doc -> Запровадження інноваційних технологій оцінки сталості розвитку територій як шлях формування аналітичного підґрунтя розробки стратегій і програм
doc -> В. П. Рибачук Центp дослiджень науково-технiчного потенцiалу та iстоpiї науки iм. Г. М. Добpова
2015 -> Варто запозичити досвід англосаксонських країн


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка