Українська школа: реалії та стратегія модернізації Павло Полянський, Заступник Міністра освіти і науки України



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.


Українська школа: реалії та стратегія модернізації

  • Павло Полянський, Заступник Міністра освіти і науки України

  • 25 лютого 2010 року


Загальна середня освіта в Україні

  • Типи навчальних закладів:

  • середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів;

  • гімназія, ліцей, колегіум;

  • спеціалізована школа – ЗНЗ І-ІІІ ст. з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів:

  • вечірня (змінна) школа для громадян, які не мають можливості навчатися в школах з денною формою;

  • навчальні заклади для дітей з особливими потребами;

  • міжшкільний навчально-виробничий комбінат;

  • професійно-технічний навчальний заклад;

  • вищий навчальний заклад І-ІІ рівнів акредитації;

  • позашкільний навчально-виховний заклад.



Динаміка народжуваності в Україні у1991-2009 роках (в тисячах осіб)









Динаміка чисельності учнів загальноосвітніх навчальних закладів (в тисячах осіб)

  • Завдяки покращенню демографічної ситуації з 2011-2012 навчального року прогнозуємо початок збільшення учнівського контингенту.

  • 1 вересня 2009 року до школи вже прийшло на 20 тисяч першокласників більше, ніж у попередньому.



Освітні округи як запорука розвитку сільських шкіл

  • Освітній округ – об’єднання навчальних закладів системи дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти, що спрямовують свою діяльність на створення умов для здобуття громадянами якісної загальної середньої освіти. До округу можуть входити також органи управління освітою, установи культури, охорони здоров’я, фізичної культури і спорту.

  • Діяльність освітніх округів забезпечує:

  • створення єдиного освітнього простору в межах відповідної територіально адміністративної одиниці ;

  • можливість учням обрати індивідуальний освітній напрям;

  • реалізацію допрофільної підготовки та профільного навчання;

  • розвиток творчих здібностей, нахилів, обдарувань дітей, учнів;

  • впровадження сучасних освітніх технологій;

  • координацію навчально-виховного процесу суб’єктів округу;

  • створення належних умов для забезпечення навчально-виховного процесу;

  • сприяння фінансовій автономії шкіл.



Профільне навчання – чинник поліпшення якості та доступності освіти



Моніторингові дослідження якості освіти

  • Спільними зусиллями проведені моніторингові дослідження:

  • стану математичної освіти учнів початкової школи;

  • рівня сформованості в учнів 5-х та 11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів світоглядних і загальнокультурних уявлень про небесні тіла та Всесвіт;

  • вперше - участь у міжнародних порівняльних дослідженнях природничо-математичної освіти TIMSS-2007

  • Триває підготовка до участі:

  • у пілотних міжнародних моніторингових дослідженнях PIRLS -20011 (4-й клас) та TIMSS-2011 (4-й та 8- й класи);

  • у моніторинговому дослідженні якості географічної освіти учнів 9-х класів (березень 2010р.);

  • у дистанційному моніторинговому дослідженні виявлення рівня сформованості у випускників шкіл навичок використовувати інформаційно-комунікативні технології у практичній діяльності (квітень 2010 р.).



Інклюзія – сучасний напрям української освіти

  • Інклюзивна освіта:

  • визначає, що всі діти можуть навчатися;

  • заохочує освітні структури, системи та програми відповідати потребам усіх дітей;

  • є динамічним процесом, що розвивається.

  • Стратегічна мета:

  • Формування нової філософії державної політики щодо дітей з особливостями психофізичного розвитку;

  • Реалізація та поширення моделі інклюзивного навчання цих дітей у загальноосвітніх навчальних закладах;

  • Забезпечення нормативно-правової та навчально-методичної бази.



Суспільне значення інклюзивної освіти

  • Для всіх учнів:

  • Спільне навчання сприяє розвиткові емпатії, толерантності, об`єктивній оцінці власних можливостей, формуванню реалістичного світогляду.

  • Для батьків:

  • Послаблення напруженості, покращення емоційного стану, зменшення тривог і страхів, мобілізація сили на щоденне й перспективне досягнення успіху, по-новому структуруватиме світосприйняття цілої родини, близьких до неї людей.



Внесок проекту “Рівний доступ до якісної освіти в Україні“ у розвиток освітніх округів





Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка