Урок Сучасний якісний урок



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Сучасний урок

  • Сучасний якісний урок –

  • це урок добре підготовлений, ретельно розрахований відповідно до поставленої мети й наявних можливостей


Урок – основна форма організації навчання

  • Урочна система дозволяє правильно нормувати працю й відпочинок учнів, забезпечувати керівну роль педагога в навчальному процесі і строге виконання кожним учнем своїх учбових обов'язків. Все це дає можливість внести організаційну чіткість в роботу школи



Вимоги до сучасного уроку

  • побудова уроку на основі закономірностей навчально - виховного процесу;

  • оптимальне поєднання і реалізація на уроці всіх дидактичних принципів і правил;

  • забезпечення умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їхніх інтересів, нахилів і потреб;

  • встановлення міжпредметних зв'язків» усвідомлених учнями;

  • зв'язок з раніше засвоєними знаннями й уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів;

  • стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості;

  • логічність і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності;

  • формування уміння вчитися, потреби поповнення своїх знань;

  • зв'язок з життям, особистим досвідом учнів:

  • формування практично-необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення та діяльності;

  • діагностика, прогнозування, проектування і планування

  • кожного уроку.



Триєдина мета уроку:

  • Навчити

  • Розвинути

  • Виховати



До дидактичних (освітніх) вимог належать:

  • чітке визначення освітніх завдань кожного уроку;

  • раціональне визначення змісту уроку з урахуванням - соціальних і особистісних потреб;

  • впровадження новітніх технологій пізнавальної діяльності;

  • раціональне поєднання різноманітних форм і методів навчання;

  • творчий підхід до побудови структури уроку;

  • поєднання різних форм колективної діяльності з самостійною діяльністю учнів;

  • забезпечення оперативного зворотного зв'язку, дієвого контролю і управління.



До розвиваючих вимог належать:

  • формування і розвиток в учнів позитивних мотивів навчально - пізнавальної діяльності, творчої ініціативи й активності;

  • вивчення й урахування рівня розвитку та психічних властивостей учнів, проектування "зони найближчого розвитку";

  • стимулювання нових якісних змін у інтелектуальному, емоційному, соціальному розвитку учнів.



Виховні вимоги до уроку включають:

  • визначання виховних можливостей навчального матеріалу, діяльності на уроці;

  • постановку і формування виховних завдань, зумовлених цілями і змістом навчальної роботи;

  • формування ь учнів життєво необхідних якостей: старанності, відповідальності, охайності, самостійності, працездатності, уважності, чесності та ін.;

  • формування світоглядної, моральної, правової, політичної, художньо - естетичної, економічної, екологічної культури;

  • співробітництво і партнерство з учнями, зацікавленість у їхніх успіхах.



Основними типами уроків, які проводяться в школі (на основі дидактичної мети) є такі:

  • уроки засвоєння нових знань;

  • уроки формування умінь і навичок;

  • уроки застосування знань, умінь і навичок;

  • уроки узагальнення і систематизації знань;

  • уроки перевірки, оцінки і корекції знань, умінь і навичок;

  • комбіновані (змішані) уроки



Структура уроку

  • Під поняттям "структура уроку" розуміють побудову уроку: елементи або етапи будови уроку, їх послідовність, взаємозв'язки між ними.

  • Характер елементів структури визначається тими завданнями, які слід вирішувати на уроках певного типу, щоб найбільш раціональним шляхом досягти тих чи інших дидактичних завдань.



Майже в усіх типах уроків наявні такі структурні елементи:

  • вступна частина,

  • перевірка домашнього завдання,

  • вивчення нового матеріалу,

  • закріплення нового матеріалу,

  • повідомлення домашнього завдання,

  • закінчення уроку.



Структуру комбінованого (змішаного) уроку, який має класичну чотириетапну структуру:

  • повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація учіння учнів;

  • перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, умінь і навичок;

  • відтворення і корекція опорних знань учнів;

  • сприймання і осмислення, узагальнення і систематизація учнями нових знань;

  • підсумки уроку, повідомлення домашнього завдання.



Нестандартні уроки

  • “На небезпечну тенденцію зниження інтересу учнів до занять, яка появилась у нашій школі ще в середині 70-х років, масова практика відреагувала нестандартними уроками, головною метою яких є пробудження й утримання інтересу школярів до навчальної праці.”



Найпоширенішими типами нестандартних уроків є:

  • уроки - прес-конференції,

  • уроки - аукціони,

  • уроки - ділові ігри,

  • уроки - занурення,

  • уроки типу KBK,

  • уроки - консультації,

  • комп'ютерні уроки,

  • театралізовані уроки,

  • уроки з груповими формами роботи,

  • уроки взаємного навчання,

  • уроки творчості, які ведуть учні,

  • уроки-заліки,



Класифікація нестандартних уроків за педагогічними технологіями

  • 1. Інформаційно-комунікативні технології: 2. Ігрові технології

  • 3. Дослідницькі технології

  • 4. Інтерактивні технології

  • 5. Психотренінг



Інформаційно-комунікативні технології:



2. Ігрові технології:

  • Змагання

  • Ділові, рольові ігри

  • Драматизація



Змагання

  • KBK,

  • турнір,

  • аукціон,

  • вікторина,

  • конкурс,

  • інтелектуальний хокей,

  • "Щасливий випадок"



Ділові, рольові ігри

  • Імпровізація, імітація,

  • "Суд",

  • захист дисертації,

  • "Слідство ведуть знавці",

  • "Поле чудес",

  • ерудит,

  • ланцюжок,

  • бізнес-гра



Драматизація

  • Драматична гра,

  • пантоміма,

  • драматична розповідь,

  • ляльковий театр



3. Дослідницькі технології

  • Діалог,

  • усний журнал,

  • роздуми,

  • диспути,

  • прес-конференції,

  • репортаж,

  • урок-протиріччя,

  • урок-парадокс,



4. Інтерактивні технології

  • Кооперативне навчання

  • Колективно -групове навчання

  • Ситуативне моделювання

  • Опрацювання дискусійних питань



Кооперативне навчання

  • Робота в парах,

  • змінювані трійки,

  • 2-4 разом,

  • карусель,

  • малі групи,

  • акваріум



Колективно -групове навчання

  • Мікрофон,

  • незакінчені речення,

  • мозковий штурм,

  • "Навчаючи - вчуся",

  • мозаїка,

  • вирішення проблем,

  • дерево рішень



Ситуативне моделювання

  • Імітаційні ігри,

  • "Суд",

  • громадські слухання,

  • рольова гра



Опрацювання дискусійних питань

  • метод прес,

  • займи позицію,

  • зміни позицію,

  • континуум,

  • дискусія,

  • дебати,

  • ток-шоу,

  • оцінювальна дискусія



5. Психотренінг

  • тренінг уваги,уяви, пам'яті,

  • "Пізнай себе",

  • "Пізнай свої здібності",

  • "Твоя воля",

  • "Твій характер",

  • "Сам себе виховую",

  • сугестопедагогічний урок



Переваги нестандартних уроків

  • підвищується інтерес учнів до навчання, їх активність в пізнанні і творчості, самостійність пошуків знань, переживання успіху досягнень, ініціативність, можливість індивідуального підходу до учнів, використання інноваційних та інформаційних педагогічних технологій, розвиток культури спілкування, взаємовідповідальності і т.д.



Складності і недоліки використання нестандартних уроків :

  • затрати більшого часу на підготовку і проведення таких уроків;

  • не всі учні в рівній мірі активні;

  • організаційні труднощі (дисципліна, правила поведінки);

  • ускладнюється система оцінювання, аналізу результатів навчання;

  • забезпечення науково-методичної і матеріально-технічної бази навчання;

  • знаходження певного місця таких уроків в навчально-виховному процесі тощо.



Основні принципи створення мультимедійних відеоматеріалів з шкільного демонстраційного експерименту

  • ілюстративність (надають педагогу можливість ілюструвати урок, але не розкриваючи зміст теми замість учителя);

  • фрагментарність (надають можливість дозовано викладати матеріал, залежно від швидкості сприйняття учнями);

  • методична інваріантність (відеофрагменти можна використовувати на розсуд учителя на різних етапах уроку, переслідуючи різні методичні цілі);

  • лаконічність (викладення більшої кількості інформації за короткий час, але ефективніше; таким чином заощаджується дорогоцінний час уроку);

  • евристичність (подання нового матеріалу настільки зрозуміло, щоб нові знання виявились доступними для свідомого засвоєння учнем).



Засоби мультимедійних систем , які є найбільш ефективними:

  • комп’ютерні тренажери;

  • автоматизовані навчальні системи;

  • навчальні фільми;

  • мультимедія-презентації;

  • відеодемонстрації.



Педагог - новатор В.О. Сухомлинський казав:

  • … до хорошого уроку треба готуватися все життя …

  • Без передбачення й наукового розрахунку педагогіка схожа на знахарство, а вчитель, який не хоче або не вміє розраховувати, - на неграмотну няньку.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка