Урок (традиційно)



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



  • Урок (традиційно) – це форма організації діяльності постійного складу викладачів та учнів у конкретний період часу, що систематично використовується для вирішення задач навчання, виховання та розвитку учнів.





  • Що таке сучасний урок?

  • Що надає сучасності року?

  • Чим сьогоднішній урок відрізняється від вчорашнього?



Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.

  • Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.



Три постулати закладені в основі нової технології уроку.

  • Три постулати закладені в основі нової технології уроку.

  • Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня».

  • Другий: «Урок є частиною життя дитини».

  • Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».







Цілеспрямованість уроку.

  • Цілеспрямованість уроку.

  • Раціоналізація й диференціація інформаційного наповнення уроку: науковість та структурування змісту.

  • Обґрунтований вибір засобів, методів і прийомів, орієнтованих на навчання, що розвиває особистість.

  • Оптимальне сполучення репродуктивних і продуктивних методів навчання (проблемний, частково-пошукові, дослідницький);

  • Діалогічність методів, орієнтація їх на самостійність і активність учнів у процесі навчання.

  • Розмаїтість форм організації навчальної діяльності учнів.

  • Варіативний підхід до формування структури уроку. Реалізація на уроці в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів і правил з них що випливають.



Пріоритет особистості учня

  • Пріоритет особистості учня

  • Триєдина мета уроку (освітні, виховні і розвиваючі завдання уроку)

  • Урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів

  • Орієнтація на процес навчання

  • Емоційно-актуальний фон навчання

  • Педагогічний такт

  • Пізнавальна самостійність учнів



Раціональне використання часу

  • Раціональне використання часу

  • Єдність словесних, наукових і практичних методів навчання

  • Використання активних методів навчання

  • Зв’язок з раніше вивченим матеріалом і досвідом, набутим учнем

  • Формування умінь учнів самостійно здобувати знання й застосовувати їх практично

  • Індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу

  • Використання сценарних варіантів уроку



  • Створення умов для успішного навчання учнів

  • Чітке формулювання освітніх завдань і складових елементів

  • Максимальна самостійність учнів у навчанні

  • Реалізація на уроках всіх дидактичних принципів

  • Організоване закінчення уроку

  • Здійснення міжпредметних зв’язків



  • Урахування психологічних особливостей кожного учня

  • Нормальний психологічний стан і позитивний емоційний настрій викладача та учнів

  • Вимогливість і доброзичливість викладача до учнів

  • Педагогічна етика і психологічний такт



  • Температурний режим

  • Освітлення класного приміщення

  • Провітрювання

  • Відповідність навчальних меблів

  • Чергування видів навчальної роботи

  • Запобігання перевантаженню, стомлюваності учнів



  • Розвиток умінь творчого характеру

  • Розвиток мови, мислення, пам'яті, сенсорної сфери, рухової сфери, розвиток пізнавального інтересу й допитливості. 

  • Формування й розвиток загально-навчальних умінь і навичок

  • Вивчення й оцінювання рівня розвитку й психологічних особливостей учнів, проектування «зони найближчого розвитку».







Пасивна – учень виступає в ролі об’єкта навчання (слухає, записує, дивиться)

  • Пасивна – учень виступає в ролі об’єкта навчання (слухає, записує, дивиться)



Активна – учень виступає суб’єктом навчання (самостійна робота, творчі завдання)

  • Активна – учень виступає суб’єктом навчання (самостійна робота, творчі завдання)



Інтерактивна – активна взаємодія всіх учнів і вчителя (проблемне навчання, моделювання життєвих ситуацій, рольова гра)

  • Інтерактивна – активна взаємодія всіх учнів і вчителя (проблемне навчання, моделювання життєвих ситуацій, рольова гра)



технологія традиційного навчання ;

  • технологія традиційного навчання ;

  • технологія проблемного навчання ; 

  • ігрові технології ; 

  • технологія особистісно-зорієнтованого навчання ; 

  • технологія розвивального навчання; 

  • технологія колективного способу навчання ;



технологія розвитку критичного мислення ; 

  • технологія розвитку критичного мислення ; 

  • технологія програмового навчання

  • технологія інтерактивного навчання ;

  • проектна технологія ; 

  • технологія модульного навчання ;

  • інформаційна технологія; 

  • технологія колективного творчого навчання.

















акваріум” (вдосконалення вміння дискутувати, аргументувати свою думку)

  • акваріум” (вдосконалення вміння дискутувати, аргументувати свою думку)

  • “коло ідей” (розв’язання дискусійного питання в групах із записом ідей на дошці);

  • “мозковий штурм”(проблема, завдання, судження, запис ідей на дошці, обговорення, дискусія, вибір найкращої ідеї);

  • метод “ПРЕС” (суперечливі запитання з чіткою аргументацією своєї позиції – обґрунтування – висновок);

  • “мікрофон”(оперативне залучення учнів до діяльності);

  • “навчаючи – учусь” (учні передають один одному конкретну інформацію, розповідають про те, що дізнались)



“ажурна пилка” (групова робота в домашніх та експертних групах);

  • “ажурна пилка” (групова робота в домашніх та експертних групах);

  • ток-шоу (тема дискусії, висловлювання окремих учнів із теми, придумування запитань);

  • дискусія (колективне обговорення спірного питання за правилами);

  • “займи позицію” (дискусія “за” чи “проти”, з правилами, аргументацією);

  • міні-дебати (позитивних і негативних явищ);

  • рольові ігри, імітації, драматичні ігри.









Будь-який урок - має величезний потенціал для вирішення нових завдань. Беззаперечним є одне: він повинен бути життєвим.

  • Будь-який урок - має величезний потенціал для вирішення нових завдань. Беззаперечним є одне: він повинен бути життєвим.

  • Хоть выйди ты не в белый свет,

  • А в поле за околицей, —

  • Пока идешь за кем-то вслед,

  • Дорога не запомнится.

  • Зато, куда б ты ни попал

  • И по какой распутице,

  • Дорога та, что сам искал,

  • Вовек не позабудется.

  • (Н.Рыленков)




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка