Урок у початкових класах як організаційна форма навчання постійно зазнає багатьох змін у своїй побудові у зв´язку зі змінами вимог до якості освіти, що їх висувають у різні часи перед школою влада, суспільство і педагогічна наука Це зумовлено



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.





  • Урок у початкових класах як організаційна форма навчання постійно зазнає багатьох змін у своїй побудові у зв´язку зі змінами вимог до якості освіти, що їх висувають у різні часи перед школою влада, суспільство і педагогічна наука Це зумовлено тим, що урок є не лише організаційною формою, а й відрізком, клітинкою обмеженого в часі навчального процесу, характер якого залежить від його цілей, що мають на ньому розв´язуватися, змісту і методів навчання.

  • Якщо в цілях і змісті шкільної освіти відбуваються суттєві зміни, вони обов´язково впливають на дидактичні і методичні аспекти організації уроку, оцінювання його ефективності. Це зумовлене тим, що під час уроку вчитель застосовує всі основні категорії дидактики: мету навчання, форми, методи, технології, контроль, оцінювання.

  • На уроці, як у цілісному відрізку процесу навчання, взаємодіють всі його компоненти – цілі, дидактичні задачі, зміст, методи, матеріальне оснащення та інше. Ознаками сучасного уроку є взаємодія всіх компонентів і цілісність процесу навчання.





Ігровий метод зазвичай є складовим елементом уроку-казки, уроку мандрівки, уроку інсценізації, уроку-конкурсу.

  • Ігровий метод зазвичай є складовим елементом уроку-казки, уроку мандрівки, уроку інсценізації, уроку-конкурсу.





У такому вигляді зазначені типи уроків в початкових класах трапляються рідко. Як правило переважає поєднання різних цілей навчання, а отже, маємо справу з уроком змішаного типу, тобто, комбінованим, на якому розв´язується кілька дидактичних цілей, застосовуються різні способи організації навчання.

  • У такому вигляді зазначені типи уроків в початкових класах трапляються рідко. Як правило переважає поєднання різних цілей навчання, а отже, маємо справу з уроком змішаного типу, тобто, комбінованим, на якому розв´язується кілька дидактичних цілей, застосовуються різні способи організації навчання.

  • Перед вами перелік поширених назв уроків, які відбивають провідні способи організації навчальної діяльності учнів.







  • Вкраплення таких уроків у канву звичної для учнів урочної діяльності посилює мотивацію учіння, активізує різні форми сприймання і мислення, співробітництво учителя з учнями і учнів між собою. Їх проведення – гарна нагода як вчителю, так і учням краще розкрити, виявити особисті якості.

  • Для цих уроків перш за все потрібно визначити мету взаємозв´язку навчальних, виховних і розвивальних завдань, передбачити відповідні форми і методи роботи, демонстраційний матеріал, технічні засоби. Якщо проаналізувати структуру навчальної діяльності учнів на таких уроках, то вона відображає відому психологічну і дидактичну сутність процесу пізнання: учні сприймають, аналізують, усвідомлюють, застосовують. Нові назви таких уроків лише відображають нові форми навчальної взаємодії, а дидактична сутність уроку полягає чи у засвоєнні нового, чи у розширенні, збагаченні, узагальненні, застосуванні відомого.

  • Стосовно назви « компетентнісний урок». Вчителі вже достатньо поінформовані про те, що оновлення змісту і методики шкільної, а отже, і початкової освіти, перебудовується на засадах компетентнісного підходу.Цей підхід є найважливішим засобом реалізації особистісно зорієнтованого навчання, адже компетентності і компетенції мають бути особистнісним надбанням кожного учня. Тому правильно вважати компетентнісний підхід теоретичною і методичною основою проведення сучасного уроку з усіх предметів, що орієнтує вчителя на результативно- діяльнісну освіту.





Одним із підтипів уроків є їх проведення на основі інтеграції. Для цього у системі початкової освіти є об´єктивні передумови:

  • Одним із підтипів уроків є їх проведення на основі інтеграції. Для цього у системі початкової освіти є об´єктивні передумови:

  • один вчитель веде кілька предметів;

  • за віковими особливостями пізнавального розвитку молодші школярі тяжіють до цілісного сприймання світу;

  • у змісті навчальних програм закладено передумови для міжпредметних зв´язків;

  • формування ключових компетентностей грунтується на інтеграції змістового і процесуального компонентів навчальної діяльності.







Отже, оновлення теоретичних засад змісту початкової освіти, розширення джерел інформації, відкритість зарубіжного досвіду стимулюють активний рух в теорії і практиці удосконалення уроку.

  • Отже, оновлення теоретичних засад змісту початкової освіти, розширення джерел інформації, відкритість зарубіжного досвіду стимулюють активний рух в теорії і практиці удосконалення уроку.

  • Для сучасної початкової школи характерним є співіснування у педагогічному досвіді основних дидактичних типів і варіантів різних уроків, що засвідчує розвиток, значні резерви для удосконалення, осучаснення цієї давно відомої організаційної форми навчання.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка