Урок як формування компетентностей учнів



Дата конвертації08.06.2016
Розмір500 b.


Урок як формування компетентностей учнів


  • Дітей, їх особисту гідність і їх потреби треба так само шанувати, як і старших, і тільки поводячися з ними лагідно, щиро, розумно, як з рівними, входячи в їх спосіб думання, можна виховувати чесних, щирих, правдолюбних і справді вільних людей.

  • Іван Франко



Урок як форма організації навчання

  • Сучасні дидакти виділяють такі

  • групи форм навчання:

  • форми організації всієї системи навчання, навчально-виховного процесу;

  • форми організації навчальної діяльності учнів.

  • Форми навчання відповідно поділяються на

  • групи за такими ознаками:

  • кількістю учнів (індивідуальне, групове, фронтальне);

  • місцем навчання (шкільне, позашкільне, екстернат);

  • тривалістю (час регламентується педагогами, батьками, учнями).



Урок як форма організації навчання

  • Наприкінці XVI — на початку XVII ст. як індивідуальна, так і індивідуально-групова форми організації навчання вже не відповідали потребам суспільства. В братських школах України, Білорусії та деяких інших країн виникло групове навчання, яке і стало основою класно-урочної форми навчання, обґрунтованої та вдосконаленої

  • Я.А.Коменським



Елементи класно-урочної системи організації процесу навчання

  • Основною одиницею занять є урок.

  • Учні об'єднані в класи за віком та рівнем підготовки.

  • Існує постійний склад класу на весь період шкільного навчання.

  • Заняття обов'язкові для всіх.

  • Існує розклад занять, перерв, єдиний навчальний рік і канікули.

  • Робота всіх учнів у класі відбувається одночасно і по одній темі за єдиним для всіх учнів планом.

  • Навчальним процесом керує вчитель.



1. Дивуй. Найбуденніші й повсюдні явища, події, предмети можуть стати дивними, якщо на них подивитися з іншої точки зору.

  • 1. Дивуй. Найбуденніші й повсюдні явища, події, предмети можуть стати дивними, якщо на них подивитися з іншої точки зору.

  • Здивування – це початкова форма розвитку пізнавального інтересу.



У цьому прийомі викладач доповнює реальну ситуацію елементами фантастики.

  • У цьому прийомі викладач доповнює реальну ситуацію елементами фантастики.



На початку уроку викладач дає загадку (або маловідомий і дивний факт ), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.

  • На початку уроку викладач дає загадку (або маловідомий і дивний факт ), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.



Цей метод залучає власний досвід учнів, має високий рівень зацікавленості, проводиться фронтально. Його доцільно використовувати під час мотивації вивчення теоретичного матеріалу.

  • Цей метод залучає власний досвід учнів, має високий рівень зацікавленості, проводиться фронтально. Його доцільно використовувати під час мотивації вивчення теоретичного матеріалу.



Викладач вивішує на дошці 4 – 5 картин, фотографій, які містять ознаки основного поняття, або явища. Об’єднавши учнів у групи, він пропонує їх представникам через деякий час назвати ознаки поняття, що зображені на картинах, після завершення роботи в групах представники називають одну ознаку. Викладач записує їх на дошці.

  • Викладач вивішує на дошці 4 – 5 картин, фотографій, які містять ознаки основного поняття, або явища. Об’єднавши учнів у групи, він пропонує їх представникам через деякий час назвати ознаки поняття, що зображені на картинах, після завершення роботи в групах представники називають одну ознаку. Викладач записує їх на дошці.



Для активізації роботи й зацікавленості учнів на початку уроку викладач роздає газети, журнали або сторінки цих видань, де розміщено інформацію, що стосується теми уроку. Викладач просить звернути увагу на конкретну інформацію, наголошуючи на важливості її повсякденного використання.

  • Для активізації роботи й зацікавленості учнів на початку уроку викладач роздає газети, журнали або сторінки цих видань, де розміщено інформацію, що стосується теми уроку. Викладач просить звернути увагу на конкретну інформацію, наголошуючи на важливості її повсякденного використання.



Цей прийом полягає у колективній творчій роботі з роз’яснення певної складної проблеми. Всіх учнів об’єднує спільна робота над пошуком істини.

  • Цей прийом полягає у колективній творчій роботі з роз’яснення певної складної проблеми. Всіх учнів об’єднує спільна робота над пошуком істини.



Метод полягає у тому, що учні отримують робочу картку, на якій записана певна проблема і ряд альтернативних пропозицій щодо її розв’язання.

  • Метод полягає у тому, що учні отримують робочу картку, на якій записана певна проблема і ряд альтернативних пропозицій щодо її розв’язання.



Можна запропонувати такі варіанти роботи з кросвордом:

  • Можна запропонувати такі варіанти роботи з кросвордом:

  • Розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки.

  • Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді.

  • Заповнюючи кросворд, визначити, яке ключове слово виділено і пояснити його значення.

  • Створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.



Інтерактивна модель навчання

  • Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact», де «inter» — взаємний і «асt;» — діяти. Таким чином, інтерактивний — здатний до взаємодії, діалогу.

  • Інтерактивне навчання — це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету — створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.



Організація інтерактивного навчання передбачає:



Вправа на реалізацію домовленнєвого й мовленнєвого спілкування











Методичні прийоми роботи з текстом

  • «Без  учебника  преподавание теряет точность и определенность. 









«Піраміда навчання»



Дослідження психологів

  • читаючи очима, може запам'ятати 10% інформації,

  • слухаючи — 26% ,

  • розглядаючи — 30% ,

  • слухаючи і розглядаючи — 50%,

  • обговорюючи — 70%,

  • особистий досвід — 80%,

  • спільна діяльність з обговоренням — 90% ,

  • навчання інших — 95%



Використання наочності під час уроку збільшує запам'ятовування матеріалу від 14 до 38%. Експеримент, проведений американськими дослідниками, показав, що використання візуальних засобів під час вивчення слів на 200 % поліпшує результати. Крім того, така презентація матеріалу забирає на 40 % менше часу, вона підсилює усну подачу матеріалу.

  • Використання наочності під час уроку збільшує запам'ятовування матеріалу від 14 до 38%. Експеримент, проведений американськими дослідниками, показав, що використання візуальних засобів під час вивчення слів на 200 % поліпшує результати. Крім того, така презентація матеріалу забирає на 40 % менше часу, вона підсилює усну подачу матеріалу.

  • Наочність варта не тільки сотень слів, а й утричі ефективніша за одні лише слова



ТЕСТ “Хто ти?”

  • З даних фігур виберіть ту, яка вам найбільше до вподоби



Результат:

  • Провідні риси – працелюбність, потреба доводити розпочату справу до кінця, наполегливість (квадрат)

  • Провідні риси – допитливість, цікавість, жвавий інтерес до всього, що відбувається, сміливість (прямокутник)

  • Найдоброзичливіша з п'яти фігур. Висока чутливість, здатність співчувати, емоційно відгукуватись (коло)

  • Символізує лідерство. Найхарактернішою особливістю є сила, енергія, нестримність (трикутник)

  • Символізує творчість. Зигзагам подобається створювати щось нове, оригінальне (зигзаг)



  • ГЕНІАЛЬНІ ВІДКРИТТЯ – ЦЕ 99% ПРАЦІ

  • ТА 1% ТАЛАНТУ

  • ТОМАС ЕДІСОН
















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка