Уроку я зможу: Після уроку я зможу: вирізняти складні прикметники зі словосполучень, речень, текстів; позначати орфограму Написання складних прикметників; обґрунтувати вибір написання



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



Після уроку я зможу:

  • Після уроку я зможу:

  • вирізняти складні прикметники зі словосполучень, речень, текстів;

  • позначати орфограму “Написання складних прикметників;

  • обґрунтувати вибір написання відповідним орфографічним правилом.



Які слова називаються складними?

  • Які слова називаються складними?

  • Яким способом утворюються складні слова?

  • Як пишуться складні прикметники?



утворені від складних іменників, які пишуться разом:

  • утворені від складних іменників, які пишуться разом:

  • лісостеповий  лісостеп,

  • трикутний  трикутник.



утворені від сполучення слів, у якому одне слово за значенням підпорядковується іншому:

  • утворені від сполучення слів, у якому одне слово за значенням підпорядковується іншому:

  • чотиригранний (від чотири грані),

  • синьоокий (від сині очі).



утворені від прислівника та іншої частини мови:

  • утворені від прислівника та іншої частини мови:

  • вищезгаданий,

  • свіжоспечений.



означають поєднання кольорів, смаків, відтінків кольорів:

  • означають поєднання кольорів, смаків, відтінків кольорів:

  • синьо-червоний,

  • гірко-кислий

  • яскраво-жовтий.



утворені від основ, що означають рівноправні поняття:

  • утворені від основ, що означають рівноправні поняття:

  • польсько-німецький,

  • мовно-літературний.



мають першу частину воєнно-, військово- або їх перша частина закінчується на -ико:

  • мають першу частину воєнно-, військово- або їх перша частина закінчується на -ико:

  • воєнно-стратегічний,

  • військово-морський,

  • історико-краєзнавчий.



є повторенням одного й того слова або споріднених слів:

  • є повторенням одного й того слова або споріднених слів:

  • синій-синій,

  • новий-преновий,

  • давній-предавній.



Утворіть складні прикметники від поданих слів.

  • Утворіть складні прикметники від поданих слів.

  • Як називається цей спосіб словотвору?

  • Яким правилом ви керувалися?





Прочитайте текст.

  • Прочитайте текст.

  • На місці крапок уставте складні прикметники (з довідки).

  • Чому автор використав для опису птаха складні прикметники, а не прості?







Розкрийте дужки.

  • Розкрийте дужки.

  • Слова запишіть у дві колонки.



Перевір себе

  • Перевір себе



1. Укажіть рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс:

  • 1. Укажіть рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс:



2. Укажіть рядок, у якому всі прикметники пишуться разом:

  • 2. Укажіть рядок, у якому всі прикметники пишуться разом:



Вихованець І.Р. Граматика української мови. – К., 1993. – 368с.

  • Вихованець І.Р. Граматика української мови. – К., 1993. – 368с.

  • Лісна О.О. Вивчаємо українську мову самостійно: Навчальний посібник – К., 1992. – 160с.

  • Новий довідник:Українська мова та література. – К.:ТОВ “Казка”, 2005. – 864с..

  • Українська мова та література. Комплексний довідник: 2-ге видання, зі змінами. / укладачі Марченко А.С., Марченко О.Д. та ін. – Харків: ФОП Співак В.Л. 2010. – 704с.

  • Чумак Т.І. Ігрові моменти на уроках мови. “Дивослово”, №7 2001р.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка