Увага! Електронна пошта для наставників



Дата конвертації17.12.2016
Розмір445 b.


  • Увага!

  • Електронна пошта для наставників:

  • Логін:

  • nastavnyk2014-15@ukr.net

  • Пароль:151515

  • На електронну скриньку ми будемо направляти матеріали після кожного семінару (презентації, анкети, зразки планів тощо).


“Методика вивчення особистості студента і студентського колективу” Доповідає: К.пед.н., доцент кафедри педагогіки НУБіП України Маценко Л.М.



До методів вивчення особистості і колективу відносяться такі:

  • Соціометричний тест.

  • Педагогічне спостереження.

  • Опитування (бесіда, анкетування, інтерв’ю, тестування).

  • Педагогічний експеримент.

  • Метод експертних оцінок.

  • Метод колізій.

  • Метод завчасного знайомства зі студентами.

  • Метод аналізу результатів діяльності студентів.

  • Метод вивчення умов життя і виховання студентів.



«Анкета першокурсника» (виявлення організаторських, спортивних та мистецьких здібностей студента)

  • П.І.Б. ____________________________________________________________

  • Дата народження ___________________________________________________

  • Адреса теперішнього проживання ____________________________________

  • Номер контактного телефону _________________________________________

  • П.І.Б. батьків ______________________________________________________

  • __________________________________________________________________

  • Місце роботи батьків, посада _________________________________________

  • __________________________________________________________________

  • Домашня адреса батьків _____________________________________________

  • Контактні телефони батьків __________________________________________

  • Пільгова категорія __________________________________________________

  • Хобі (улюблені заняття) _____________________________________________

  • Виявлення організаторських здібностей студента

  • 1 питання:

  • Назва органу самоврядування, в роботі якого Ви брали участь у школі, технікумі тощоВаша посада в структурі самоврядування школи (ліцею, технікуму тощо)Участь у виїзних засіданнях самоврядування на різних організаційних рівнях (обласні та Всеукраїнські засідання)

  • 2. Як Ви ставитеся до студентського самоврядування:

  • позитивно, хочу приймати участь

  • не вважаю за доцільне свою участь у таких організаціях

  • поки що, не розумію суті діяльності студентського самоврядування

  • 3. Яку перспективу бачите для себе у студентському самоврядуванні НУБіП України:

  • член самоврядування гуртожитку

  • член органів студентського самоврядування на рівні університету

  • член самоврядування на факультеті

  • ……



Методика проведення соціометричного тесту

  • 1 етап – підготовча робота.

  • 1. Присутність студентів.

  • 2. Створення ситуації вибору.

  • 3. Конфіденційність.

  • 4. Список групи.

  • 5. Вибір критерію.

  • 6. Постановка непрямого запитання:

  • „З ким із студентів Вашої групи Ви б хотіли ... ”

  • 2 етап – проведення тесту.

  • Інструктаж.

  • 3 етап – обробка результатів.

  • Побудова соціограми.



Соціограма



Продовження обробки результатів

  • 2. Виділення категорій студентів:

  • 1. соціометричні „зірки” – 6 і більше виборів;

  • 2. ті, кому віддають перевагу – 4-5 виборів;

  • 3. прийнятні – 1-3 вибори;

  • 4. категорія – відторгнуті (аутсайдери) – 0 виборів.

  • 3. Встановлення кількості високостатусних і низькостатусних студентів



Продовження обробки результатів

  • 4. Визначення соціомертичного статусу студента за формулою:

  • m

  • P = -------------- ,

  • n - 1

  • де mкількість виборів, отриманих студентом,

  • n – кількість студентів у групі.

  • Соціометричний статус студента знаходиться в межах між нулем і одиницею.



Продовження обробки результатів

  • 5. Виділення мікрогруп з соціограми за правилом Паніотто.

  • 6. Спрямованість мікрогруп:

  • - позитивна;

  • - негативна;

  • - нейтральна.

  • 7. Лідируюча мікрогрупа.

  • Соціометричне дослідження бажано проводити двічі – у жовтні (листопаді) та у травні (червні).



Результати соцiометричного дослiдження (жовтень)



Результати повторного соцiометричного дослiдження (травень)



Порівняльна характеристика складу мікрогруп

  • Мікрогрупи у жовтні:

  • а) 1, 2, 13 - Лукаш О., Басанько О., Сiда О.,

  • б) 3, 4, 6, 12 - Лобаченко Т., Розенблiт Г., Коваленко Т., Чумак О.,

  • в) 7, 8, 13 - Оленченко О., Чуприна Ю., Сiда О.



Порівняння результатів досліджень, проведених в 1 та 2 семестрах



Гра «Титанік»

  • Ця гра – один з різновидів соціометричного методу, який дає можливість наставникові спостерігати за студентами своєї групи, які здійснюють соціометричні вибори при формуванні команд.



Перелік предметів:

  • Секстант

  • Туалетне дзеркальце

  • Каністра з 20-ма літрами прісної води

  • Москітна сітка

  • Аварійний запас продуктів, 1 ящик

  • Географічна карта

  • Надувна подушка

  • Каністра з пальним на 5 літрів

  • Радіоприймач

  • Засіб для відлякування акул

  • Світлонепроникаючий пластиковий лист

  • Ром, 1 літр

  • Нейлоновий шнур

  • Коробка шоколаду

  • Рибальські снасті





  • Ось і перша пара товарів на продаж:

  • Гарний будинок (1 кружечок)

  • або

  • Новий автомобіль (1 кружечок)

  • Наша наступна пара:

  • Повністю оплачена відпустка для вас

  • та одного з ваших друзів (2 кружечки)

  • або

  • Гарантія, що людина, яку ви кохаєте,

  • незабаром одружиться з вами (2 кружечки)



Питання для обговорення:

  • Чи жалкуєте ви з приводу якоїсь покупки?

  • Що засмутило вас під час гри?

  • Чи хотілося вам змінити деякі правила гри і чому?



Дослiдження морально-дiлових та зовнiшньо-емоцiйних якостей студентiв

  • Морально-дiловi:

  • порядність, чесність, відповідальність, пунктуальність, співпадання слова з ділом …

  • Зовнішньо-емоційні:

  • зовнішня привабливість, вміння одягатись, вміння спілкуватись …



  • Цi якостi потрібно оцiнити за 5-ти бальною шкалою.

  • Якості проявляються:

  • постiйно - 5 балів,

  • часто - 4 бали,

  • рiдко - 3 бали,

  • дуже рiдко - 2 бали,

  • нiколи - 1 бал.

  • У таблиці наведено середні оцінки.





Схема психолого-педагогічної характеристики студентського колективу

  • Соціально-демографічна характеристика студентської групи.

  • Структура міжособистісних взаємин в студентській групі. Мікрогрупи, їх спрямованість. Лідери, відторгнуті, ізольовані. Соціометричний статус студентів.

  • Психологічний клімат колективу. Конфлікти в колективі.

  • Рівень розвитку студентської групи як колективу. Згуртованість групи.

  • Успішність групи у навчанні.

  • Організованість групи. Актив групи. Зв’язок студентського колективу із університетським. Активність студентської групи.



Орiєнтовна схема психолого - педагогiчної характеристики студента

  • 1. Прiзвище, iм’я, по-батьковi, рiк народження. Ким, де i скiльки часу працював до вступу в НУБіП. Мiсце роботи батькiв, їх освiта. Склад сiм’ї, її матерiальний стан. Вiдношення батькiв до вибраної професії студента.

  • 2. Стан здоров’я, фізичний розвиток студента.

  • 3. Інтелектуальний розвиток, кругозір, широта та стiйкiсть iнтересiв.

  • ….

  • Загальні висновки:

  • 1) Основні позитивні сторони i недолiки студента, якi необхідно врахувати у педагогічному спiлкуваннi з ним.

  • 2) Визначення найважливiших психолого-педагогiчних задач, що стоять перед наставником студентської групи.

  • 3) Рекомендації щодо самовиховання студента.



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка