Узагальнення, систематизація вивченого про односкладні речення 8 клас Вчитель



Дата конвертації22.12.2016
Розмір445 b.


Узагальнення, систематизація вивченого про односкладні речення 8 клас


Слово наше рідне! Ти сьогодні зазвучало, Як початок, як начало... П.Тичина



Бліц-турнір “Односкладні речення”

  • Швидко придумати і задати питання однокласникам.

  • Швидко відповідати на поставлені запитання.



Диктант інформаційної дії

  • Завдання:

  • 1.Прослухати і переказати текст.

  • 2.Що найбільше запам'яталося? Чому?

  • 3.Підібрати заголовок до тексту – прислів'я(на наступному слайді).



Заголовок до тексту

  • Дав слово – держись, не дав – кріпись.

  • Умієш говорити – умій слухати.

  • Не хочеш почути поганих слів, не кажи їх сам.

  • Книжку читай, розуму набирай.

  • Що маєш казати – наперед обміркуй.

  • Коли чого добре не знаєш, то не говори.

  • Слово – не стріла, а ранить глибше.

  • Більше діла – менше слів.



Диктант-диспут



Пояснювальний диктант

  • Завдання:

  • 1.Пояснити розділові знаки в реченнях.

  • 2.Чи є в тексті односкладні речення?

  • 3.Якщо є, то який вид односкладних речень?



Творчий диктант

  • Завдання:

  • Дописати прислів'я. Визначити вид речення.

  • … не говори.

  • … навчить.

  • … замовкнути.

  • … ще більше.

  • … брехати.



Диктант з обґрунтуванням

  • Завдання:

  • 1.Записати речення в дві колонки: у першу – односкладні речення, у другу – двоскладні.

  • 2.Обґрунтувати свій вибір.

  • 3.Визначити вид речень.



Ауторелаксація



Диктант-гіпотеза

  • Завдання:

  • 1.Прослухати текст.

  • 2.Поміркувати,що мав на увазі письменник. Чи згодні ви з ним?

  • 3.Якщо так, поясніть, наведіть приклади прислів'їв на підтвердження своїх думок (наступний слайд).



Прислів'я на підтвердження думок до “Диктанту-гіпотези”

  • Дав слово – дотримуй його.

  • Дав слово – держись, не дав – кріпись.

  • Слово не горобець, вилетить – не впіймаєш.

  • Слово не стріла, а ранить глибше.

  • Слово старше за гроші.

  • Вола в'яжуть мотузками, а людину – словами.

  • Добре слово варте завдатку.



Диктант-алгоритм



Взаємоперевірний диктант

  • Завдання:

  • 1.Записати речення під диктовку вчителя.

  • 2.Перевірити написані речення у сусіда по парті за допомогою комп'ютера.

  • 3.Визначити види речень.



Взаємоперевірний диктант

  • 1.Багато написано про красу мови. 2.Життя без книг – це хата без вікна(Д.Павличко).3.Учись не до старості, а до смерті(Народна творчість).4.Не корю, не нарікаю, прикрих слів не говорю(П.Усенко). 5.З пісні слова не викинеш(Народна творчість).



Диктант-контроль

  • I рівень – підкреслити головні члени речення.

  • II рівень – виконати синтаксичний розбір речень.

  • III рівень – визначити вид речень.

  • IV рівень – записати своє речення (узагальнено-особове).



Норми оцінювання

  • “12” - -

  • “11” – 1 (негруба)

  • “10” – 1пом.

  • “9” – 2 пом.

  • “8” – 3 пом.

  • “7” – 4 пом.



Домашнє завдання

  • Написати твір “О рідне слово, що без тебе я”

  • або

  • Дати відповідь на запитання: “Чому більшість прислів'їв – це узагальнено-особові речення?”



Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка