В системі органів виконавчої влади



Дата конвертації09.06.2016
Розмір500 b.



  • в системі органів виконавчої влади:

  • на центральному рівні головним органом загальної компетенції з галузевою спеціалізацією є МОЗ, що реалізує державну політику та здійснює державне управління у галузі охорони здоров’я;









Останнім часом все частіше звертають увагу на факти впровадження так званої стратегії саморегулювання, яка передбачає наявність делегованих державою повноважень, що дозволяють певним фізичним чи юридичним особам встановлювати норми професійної поведінки для своїх працівників. Зазначена система може мати як приватну, так і державну форму, тобто з або без зобов’язань перед державою.

  • Останнім часом все частіше звертають увагу на факти впровадження так званої стратегії саморегулювання, яка передбачає наявність делегованих державою повноважень, що дозволяють певним фізичним чи юридичним особам встановлювати норми професійної поведінки для своїх працівників. Зазначена система може мати як приватну, так і державну форму, тобто з або без зобов’язань перед державою.

  • Найбільш придатною формою є державне делегування повноважень у сфері охорони здоров’я професійним організаціям, коли професіонали-медики або фармацевтичні працівники фактично здійснюють контроль системи охорони здоров’я за допомогою кодексів професійної етики, які дозволяють запобігти як надмірному, так і недостатньому обсягу надання медичних послуг





  • форма реалізації державної економічної політики, що як гармонізатор економічних інтересів передбачає механізм саморегулюючої організації. Це сфера переважно приватноправового регулювання, проте держава стимулює створення суб’єктами господарювання саморегулюючих організацій з делегуванням їм окремих регуляторних повноважень, що зазвичай входять до компетенції відповідних органів державної виконавчої влади



Зазначене не заперечує можливості делегування окремих регуляторних повноважень, що входять до компетенції органів державної виконавчої влади, також створеним громадянами та колективами таких організацій, як професійні громадські об’єднання. Це, за аналогією права відповідає вимогам ст. 5 ГК в частині регламентування того, що правовий господарський порядок в Україні формується на основі оптимального поєднання ринкового саморегулювання економічних відносин суб’єктів господарювання та державного регулювання макроекономічних процесів, враховуючи конституційну вимогу відповідальності держави перед людиною за свою діяльність.

  • Зазначене не заперечує можливості делегування окремих регуляторних повноважень, що входять до компетенції органів державної виконавчої влади, також створеним громадянами та колективами таких організацій, як професійні громадські об’єднання. Це, за аналогією права відповідає вимогам ст. 5 ГК в частині регламентування того, що правовий господарський порядок в Україні формується на основі оптимального поєднання ринкового саморегулювання економічних відносин суб’єктів господарювання та державного регулювання макроекономічних процесів, враховуючи конституційну вимогу відповідальності держави перед людиною за свою діяльність.



наявність чітко сформульованої на правовому рівні державної економічної політики в даному секторі ринку, що передбачає можливість впровадження саморегулюючих інституцій;

  • наявність чітко сформульованої на правовому рівні державної економічної політики в даному секторі ринку, що передбачає можливість впровадження саморегулюючих інституцій;

  • наявність волі суб’єктів господарювання об’єднатися в подібні організації і добровільно підкорятися примусовим засобам саморегулювання, що інколи є власне засобами державного регулювання, які застосовуються не органами державної влади, а делеговані ними саморегулюючій організації;

  • наявність реальної передачі або делегування повноважень щодо застосування регуляторних засобів від компетентних уповноважених органів таким саморегулюючим організаціям, а також визначення оптимальної конфігурації таких повноважень;

  • необхідною теоретичною та практичною передумовою впровадження саморегулюючих організацій є визначення співвідношення категорій «професійна діяльність» та «підприємницька й господарська діяльність», що дасть можливість чітко з’ясувати питання про види саморегулюючих організацій, обсяг їх правосуб’єктності та господарської компетенції, правову природу відносин зі своїми членами та державою



серед суб’єктів приватного права можна відокремити такий тип саморегулюючих організацій, як громадські професійні організації, яким можуть бути делеговані відповідні механізми реалізації публічних інтересів, у вигляді акредитації закладів охорони здоров’я та атестації спеціалістів у сфері охорони здоров’я, що потребує підготовки проекту Закону України «Про професійне медичне та фармацевтичне самоврядування».

  • серед суб’єктів приватного права можна відокремити такий тип саморегулюючих організацій, як громадські професійні організації, яким можуть бути делеговані відповідні механізми реалізації публічних інтересів, у вигляді акредитації закладів охорони здоров’я та атестації спеціалістів у сфері охорони здоров’я, що потребує підготовки проекту Закону України «Про професійне медичне та фармацевтичне самоврядування».





Дякую за увагу

  • Дякую за увагу




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка