В2В ( business-to-business) бізнес для бізнесу



Дата конвертації17.06.2016
Розмір445 b.



Електронна комерція (ЕК) - це різновид комерційної діяльності, у якій взаємодія між її учасниками на усіх або деяких її етапах здійснюється електронним способом. Інакше кажучи, електронна комерція припускає взаємодію між партнерами з використанням інформаційних технологій (у першу чергу мережевих), що істотно підвищує гнучкість, ефективність і масштабність бізнес-процесів. Важливо відзначити, що електронна комерція містить у собі не тільки операції, пов'язані з купівлею-продажем товарів і послуг, але й операції, спрямовані на підтримку здобутку прибутків, – створення попиту на товари й послуги, після продажну підтримку клієнтів тощо.

  • Електронна комерція (ЕК) - це різновид комерційної діяльності, у якій взаємодія між її учасниками на усіх або деяких її етапах здійснюється електронним способом. Інакше кажучи, електронна комерція припускає взаємодію між партнерами з використанням інформаційних технологій (у першу чергу мережевих), що істотно підвищує гнучкість, ефективність і масштабність бізнес-процесів. Важливо відзначити, що електронна комерція містить у собі не тільки операції, пов'язані з купівлею-продажем товарів і послуг, але й операції, спрямовані на підтримку здобутку прибутків, – створення попиту на товари й послуги, після продажну підтримку клієнтів тощо.

  • Електронна комерція, тобто технологія підтримки зовнішніх бізнес-контактів, – це одна із двох базових складових електронного бізнесу. Друга складова – це комплексна автоматизація внутрішньої діяльності компанії.



Залежно від характеру взаємодії між партнерами можна виділити основні види систем ЕК:

  • Залежно від характеру взаємодії між партнерами можна виділити основні види систем ЕК:

  • В2В ( business-to-business) — бізнес для бізнесу;

  • В2С ( business-to-consumer) — бізнес, орієнтований на кінцевого фізичного споживача;

  • С2С ( consumer-to-consumer) — бізнес, що забезпечує взаємодію між великою кількістю фізичних споживачів;

  • С2В ( consumer-to-business) — системи обробки цінових заявок, по яких споживачі хотіли б придбати товари й послуги;

  • В2А ( business-to-administration) — бізнес, що оперує угодами між приватними компаніями й урядовими організаціями (адміністрацією);

  • С2А ( consumer-to-administration) — бізнес, побудований на організації взаємин фізичних осіб і державних служб.



Принцип роботи системи ЕК можна показати на рис. 1. Розглянемо докладніше дану схему:

  • Принцип роботи системи ЕК можна показати на рис. 1. Розглянемо докладніше дану схему:

  • Покупець надає інформацію про необхідний товар (найменування товарів, кількість, побажання про оплату й доставку, а також персональні дані) у відділ по роботі із клієнтами.

  • Відділ по роботі із клієнтами робить запит об наявність товарів на складі.

  • Склад підтверджує наявність товарів відділу по роботі із клієнтами.

  • Відділ по роботі із клієнтами передає дані замовлення в бухгалтерію.

  • У випадку відсутності товарів на складі, бухгалтерія здійснює замовлення товарів у постачальника.

  • Постачальник завозить товар на склад.

  • Бухгалтерія передає рахунок на оплату у відділ по роботі із клієнтами.

  • Відділ по роботі із клієнтами повідомляє покупця про передачу замовлення в обробку з повною вартістю замовлення.

  • Покупець здійснює оплату вартості замовлення через відділ прийому платежів.

  • Відділ прийому платежів інформує бухгалтерію про оплату замовлення.

  • Бухгалтерія передає документацію про замовлення(рахунок, рахунок-фактура, накладна) у відділ комплектації товарів.

  • Відділ комплектації товарів отримує необхідні товари на складі й упаковують замовлення в єдине ціле.

  • Відділ комплектації товарів передає укомплектоване замовлення відділу доставки.

  • Відділ доставки доставляє товар і документацію покупцю.





Новим видом банківських послуг є інтернет-банкінг (internet banking), тобто віддалене керування банківським рахунком через Інтернет.

  • Новим видом банківських послуг є інтернет-банкінг (internet banking), тобто віддалене керування банківським рахунком через Інтернет.

  • Можна виділити наступні достоїнства інтернет-банкінга для користувачів:

  • можливість здійснювати практично всі банківські транзакції;

  • можливість здійснювати операції без фізичної присутності в офісі банку й контакту з його співробітниками;

  • більш вигідні умови для клієнтів, зокрема більш високі процентні ставки й додаткові послуги.

  • Привабливість цього виду послуг для банків пояснюється наступними причинами:

  • можливістю залучення клієнтів без урахування територіального фактору;

  • зниженням витрат за рахунок скорочення штату співробітників, економії на підтримку мережі філій;

  • можливістю надання принципово нових послуг;

  • можливістю оперативно реагувати на коливання ринку, зміни умов роботи та структури банку.



Для забезпечення надійної роботи платіжна система повинна бути захищеною. Розвиток систем електронного бізнесу неможливо без вирішення наступних задач захисту інформації:

  • Для забезпечення надійної роботи платіжна система повинна бути захищеною. Розвиток систем електронного бізнесу неможливо без вирішення наступних задач захисту інформації:

  • аутентифікації учасників інформаційної взаємодії;

  • забезпечення конфіденційності й цілісності комерційної інформації при її передачі по каналах зв'язку;

  • забезпечення неможливості відмовлення від факту одержання якого-небудь повідомлення;

  • Вирішення зазначених задач неможливо без застосування сучасних криптографічних технологій.

  • При розгляді питань, пов'язаних з інформаційною безпекою електронного бізнесу, можна виділити два основних аспекти цієї проблеми;

  • забезпечення інформаційної безпеки електронної комерції, у першу чергу захист інформації в електронних платіжних системах;

  • захист інформації в комп'ютерних системах і мережах.



Ключовим питанням, пов'язаним із впровадженням і надійним функціонуванням системи ЕК, є забезпечення грошових розрахунків в електронному вигляді між постачальником і споживачем. Для цієї мети можуть бути використані різні електронні платіжні системи, які являють собою електронні аналоги традиційних платіжних систем з використанням готівки, чеків, кредитних карт, банківських переказів. Принципова відмінність електронного платежу від традиційного полягає в тім, що весь процес від початку й до кінця відбувається в електронній (цифровий) формі, без шелесту купюр або підпису ручкою на чекі.

  • Ключовим питанням, пов'язаним із впровадженням і надійним функціонуванням системи ЕК, є забезпечення грошових розрахунків в електронному вигляді між постачальником і споживачем. Для цієї мети можуть бути використані різні електронні платіжні системи, які являють собою електронні аналоги традиційних платіжних систем з використанням готівки, чеків, кредитних карт, банківських переказів. Принципова відмінність електронного платежу від традиційного полягає в тім, що весь процес від початку й до кінця відбувається в електронній (цифровий) формі, без шелесту купюр або підпису ручкою на чекі.



Перший з них тісно пов'язаний з використанням банківського рахунку. Це системи розрахунків за допомогою традиційних і віртуальних платіжних карт, електронних чеків і переказів.

  • Перший з них тісно пов'язаний з використанням банківського рахунку. Це системи розрахунків за допомогою традиційних і віртуальних платіжних карт, електронних чеків і переказів.

  • Другий клас – це відокремлені від рахунку цифрові аналоги готівки й предоплатних карт (прототипом предоплатних карт у традиційній комерції є транспортні проїзні квитки). У цьому випадку банківський рахунок споживача може взагалі відсутнім. Поява платіжних систем цього класу пов'язана в тому числі із проблемою електронних мікроплатежів, які неможливо виконати за допомогою традиційних інструментів: пластикових карт і чеків.



Основними учасниками системи є:

  • Основними учасниками системи є:

  • банки, об'єднані договірними зобов'язаннями;

  • підприємства торгівлі й сервісу, що утворять мережу точок обслуговування клієнтів;

  • процессінгові центри;

  • власники платіжних засобів.

  • Крім них до складу системи входять організації – постачальники комунікаційних послуг і центри технічного обслуговування.





Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка