Вершута Валентина Василівна, методист рмк з питань початкової освіти



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


Спільна робота дошкільного навчального закладу та початкової школи в інтересах дітей (проект)


Завдання

  • Пошук шляхів оновлення та вдосконалення системи дошкільної та початкової освіти;

  • Спрямування самостійної та самоосвітньої діяльності на розв'язання проблеми наступності й перспективності у навчанні та вихованні дошкільників та молодших школярів

  • Вдосконалення психічних, розвивально-виховних та дидактичних засад здійснення наступності і перспективності

  • Систематичний аналіз наявних труднощів в роботі вихователів ДНЗ та вчителів початкових класів



Педагоги та батьки шукають відповіді на запитання

  • Чи стане школа для дитини школою радості

  • Як зберегти фізичне і емоціональне благополуччя дитини

  • Як допомогти дитині пристосуватися до шкільного життя



Складові успішності на шляху садок-школа

  • Гармонійний фізичний

  • Психічний розвиток

  • Адаптація до соціальних змін Готовність до активної взаємодії з школою

  • Своєчасна розумна допомога дорослих



Рівень розвитку довільної сфери вихованців старших груп дошкільних навчальних закладів

  • ПЕРША СКЛАДОВА – психічної готовності до навчання в школі

  • ДОВІЛЬНІСТЬ УВАГИуміння дітей свідомо підкоряти свої дії правилу, орієнтуватися на задану систему вимог, уважно слухати і точно виконувати завдання



Мотиваційна готовність до навчання у першому класі загальноосвітньої школи вихованців старших груп ДНЗ

  • ДРУГА СКЛАДОВА шкільної зрілості

  • МОТИВАЦІЙНА ГОТОВНІСТЬце інтерес та бажання ходити до школи, готовність прийняти нову для дитини соціальну роль

  • Мотиваційна готовність зумовлюється пізнавальною спрямованістю дошкільника, яка розвивається на основі властивої людям допитливості, набуваючи характерних рис перших пізнавальних процесів: прагнення пізнавати нове, що несе в собі школа, бажання опановувати грамоту і читання



Рівень психічного розвитку вихованців старших груп ДНЗ

  • ТРЕТЯ СКЛАДОВА шкільної зрілості:

  • РІВЕНЬ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ – це закономірний перехід від одних психологічних новоутворень до інших. Це розвиток відчуття, сприйняття, запам”ятовування, мислення, уваги, спілкування, мовний розвиток, самостійність, саморегуляція



ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ (ШКІЛЬНА ЗРІЛІСТЬ)

  • як такий рівень морфологічного, функціонального, психічного та соціально-психологічного розвитку дитини, при якому вимоги систематичного навчання не будуть порушувати її здоров’я



ФІЗИЧНА ГОТОВНІСТЬ

  • відповідність віку росту, ваги, об’єму грудей, тонусу м’язів, пропорцій тіла, стану шкіри;

  • стан зорового та слухового аналізаторів;

  • загальний стан здоров’я;

  • стан ЦНС;

  • тонка моторика як готовність руки до точних та дрібних рухів



ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ:

  • пізнавальна активність;

  • розвиток пізнавальних психічних процесів (сприйняття, пам’ять, мислення, увага, уява);

  • загальна обізнаність;

  • сформованість пасивного та активного словникового запасу



ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ:

  • відносна саморегуляція;

  • відносна емоційна стійкість, зменшення імпульсивних реакцій;

  • відносна стійкість до стресу;

  • вміння ставити мету, приймати рішення;

  • вміння самостійно виконувати завдання за наочним прикладом



ОСОБИСТІСНА ГОТОВНІСТЬ:

  • сформованість якостей спілкування з однолітками та дорослими;

  • позитивна самооцінка;

  • нестійка особистісна тривожність



Вплив педагогічних кадрів на процес розвитку особистості дитини

  • Створення сприятливого розвивального середовища в дитячих колективах старших груп ДНЗ;

  • Спостереження за особливостями індивідуального розвитку дитини в ДНЗ:

  • Забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості;

  • Визначення психічної готовності дітей до школи;

  • Розробка програми щодо подальшого розвитку індивідуальності кожного учня;

  • Психолого-педагогічна допомога учням із низьким рівнем адаптації до умов шкільного життя.



Основні напрямки роботи



Організаційно-педагогічна робота:

  • Вдосконалення соціально-педагогічного патронату ( охоплення дітей 5-річного віку дошкільним вихованням);

  • Доцільнысть впровадження “ Школи майбутнього першокласника” ;

  • Проведення спільних позакласних заходів.



Методична робота: Традиційні форми роботи: -спільні наради; -методичні обєднання; -педагогічні виставки; -обмін досвідом; -взаємовідвідування занять, уроків

  • Впровадження в систему методичної роботи нетрадиційних форм:

  • - конкурси;

  • -методичні посиденьки;

  • -КВК.



Форми роботи з сім'єю:

  • Відвідування вчителями батьківських зборів у ДНЗ. Знайомство з батьками першокласників;

  • Лекції для батьків;

  • Анкетування батьків майбутніх першокласників;

  • Робота консультпункту для батьків у ДНЗ та школі;

  • Оформлення у ДНЗ і школі постійного куточка “Поради батькам майбутніх першокласників”;

  • Засідання круглого столу;

  • Зустрічі батьків майбутніх першокласників з представниками служб: медичної, психологічної, соціальної, правової;

  • Батьківська конференція.



Що очікуємо від проекту

  • Зростання психолого-педагогічної культури педагогічних кадрів, підвищення фахової майстерності;

  • Створення особистісно-розвиваючої моделі навчання і виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;

  • Створення психологічного комфорту під час перебування дитини в навчальному закладі, передумов для кращого входження у повноцінну навчальну діяльність;

  • Скорочення термінів адаптації дитини до школи;

  • Рання діагностика та прогнозування шкільних труднощів, перспективного розвитку, своєчасної психолого-педагогічної допомоги;

  • Раціональна організація навчального процесу з урахуванням індивідуальних, вікових і типологічних особливостей кожної дитини;

  • Збереження здоров ’ я дітей, формування здорового способу життя.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка