Від навчання окремих категорій дітей з ооп до диференційованої системи



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.







Від навчання окремих категорій дітей з ООП до диференційованої системи

  • Від навчання окремих категорій дітей з ООП до диференційованої системи

  • спеціальної освіти:

  • початок ХХ с. – середина 1960-х р. –

  • медична модель - сегрегація

  • створення спеціальних шкіл за діагнозом

  • Медична модель ВИЗНАЧАЄ, що людина з особливостями розвитку – це хвора людина і її потрібно перш за все лікувати в спеціальних закладах



Від ізоляції до інтеграції середина 1960-х – середина 1980-х рр. – модель нормалізаціїінтеграція

  • Від ізоляції до інтеграції середина 1960-х – середина 1980-х рр. – модель нормалізаціїінтеграція

  • Концепція нормалізації – ставить АКЦЕНТ на вихованні дитини з ООП в дусі культурних норм, прийнятих в суспільстві, в якому вона живе.

  • Інтеграція – зусилля, спрямовані на введення дітей з ООП в існуючий освітній простір.

  • УЧЕНЬ → вміння → звичайний клас

  • /як краще пристосувати дитину до життя в дитячому колективі/





Конституція України,

  • Конституція України,

  • закони України "Про дошкільну освіту", "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про реабілітацію інвалідів в Україні", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", "Про охорону дитинства",

  • Укази Президента України від 20.03.2008 № 244 "Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні", від 18.12.2007 № 1228 "Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями",

  • постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 784 "Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки "Безбар’єрна Україна",

  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1482-р "Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року»,

  • Наказ МОНМС №912 від 01.10.10 року «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання».

  • Наказ МОНМС №1/9-640 від 23.08.2008р. “Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у ЗНЗ”. «Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженимфізичними можливостями» від 10.06.2011 №568

  • «Про затвердження Плану заходів щодо виконання завдань і заходів Державноїцільової програми на період до 2020 року» від 01.10.2012 №1063Листи Міністерства освіти і науки України:

  • «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» від 26.07.2012 №1/9-529

  • «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 №1/9-384

  • «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012 №1/9-675

  • «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладахз інклюзивним навчанням» від 28.09.2012 №1/9-694



формування нової філософії державної політики щодо дітей з особливими освітніми потребами;

  • формування нової філософії державної політики щодо дітей з особливими освітніми потребами;

  • удосконалення нормативно-правової бази у відповідності до міжнародних договорів у сфері прав людини;

  • реалізація та поширення моделі інклюзивного навчання дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах.



Завдання школи:

  • Завдання школи:

  • Організувати навчально-виховний процес, який би задовольняв освітні потреби всіх дітей.

  • Розробити систему надання спеціальних освітніх і фахових послуг для дітей з особливими освітніми потребами.

  • Створити позитивний клімат у шкільному середовищі та поза його межами.







ключові (надфахові) – проявлення в контексті діяльності людини;

  • ключові (надфахові) – проявлення в контексті діяльності людини;

  • загально-фахові (пов'язані з напрямом діяльності) – соціогуманітарні, екологічні, психологічні, дефектологічні).

  • спеціально-фахові (часткові,за спеціальністю)





























Психологічна готовність педагогів до інноваційної діяльності –





























У перспективі: збільшення закладів освіти, в яких навчатимуться діти з особливими освітніми потребами;

  • У перспективі: збільшення закладів освіти, в яких навчатимуться діти з особливими освітніми потребами;

  • Залучення педагогів спеціальних шкіл-інтернатів до надання освітніх послуг дітям з особливостями психофізичного розвитку, що навчаються в інклюзивних закладах, створення ресурсних центрів на базі шкіл-інтернатів



Створення механізму отримання освітніх послуг дітьми з особливими освітніми потребами, які інтегровані у загальноосвітні (дошкільні) навчальні заклади шляхом залучення вчителів-логопедів логопедичних пунктів при дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах та інших необхідних фахівців.

  • Створення механізму отримання освітніх послуг дітьми з особливими освітніми потребами, які інтегровані у загальноосвітні (дошкільні) навчальні заклади шляхом залучення вчителів-логопедів логопедичних пунктів при дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах та інших необхідних фахівців.



Поступове переведення деякої кількості дітей, що навчаються за індивідуальною формою навчання у ЗНЗ, на навчання за умовами інклюзії у загальноосвітніх навчальних закладах.

  • Поступове переведення деякої кількості дітей, що навчаються за індивідуальною формою навчання у ЗНЗ, на навчання за умовами інклюзії у загальноосвітніх навчальних закладах.



Дякую за увагу!

  • Дякую за увагу!

  • Кафедра педагогіки,психології та корекційної освіти РОІППО

  • Т.р. 64-96-62

  • Т.м. 066-330-33-10

  • savchyk_gem@mail.ru




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка