Відділ освіти олександрійської райдержадміністрації методичний кабінет система роботи з охорони праці



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


ВІДДІЛ ОСВІТИ ОЛЕКСАНДРІЙСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

  • Система роботи з охорони праці

  • та безпеки життєдіяльності

  • в закладах освіти


освіти району

  • Мета:

  • надати методичні рекомендації щодо:

  • організації і координації роботи з питань безпеки життєдіяльності та охорони праці;

  • планування роботи з безпеки життєдіяльності, охорони праці, профілактики виробничого та побутового травматизму;

  • контролю за функціонуванням системи роботи з безпеки життєдіяльності, охорони праці, профілактики виробничого та побутового травматизму;

  • обліку, аналізу та оцінки показників стану безпеки життєдіяльності, охорони праці, профілактики виробничого та побутового травматизму та функціонування системи роботи з охорони праці;

  • стимулювання за наслідки роботи з питань безпеки життєдіяльності



Система роботи з безпеки життєдіяльності

  • Крок 1. Організація та координація

  • роботи

  • Крок 2. Планування роботи

  • Крок 3. Навчання

  • Крок 4. Контроль

  • Крок 5. Облік, аналіз, висновки

  • Крок 6. Стимулювання



Крок 1. Організація та координація роботи

  • Організація і координація роботи з питань безпеки життєдіяльності, охорони праці, профілактики виробничого та побутового травматизму

  • повинна передбачати:

  • формування структури управління безпеки життєдіяльності та охорони праці

  • створення служби безпеки життєдіяльності та охорони праці

  • визначення посадових обов’язків керівників структурних підрозділів

  • прийняття та реалізація управлінських рішень (накази, розпорядження, вказівки, рекомендації).



Формування структури управління безпеки життєдіяльності та охорони праці

  • Органом управління на першому рівні у будь яких умовах

  • є роботодавець.

  • Органом управління на другому (третьому) рівнях є керівник структурного підрозділу.

  • Управлінська інформація складається з:

  • Забезпечення безпеки навчально-виробничого процесу

  • Забезпечення безпечного стану будівель та споруд

  • Забезпечення пожежної безпеки

  • Забезпечення безпеки навчально-виробничого обладнання

  • Забезпечення нормативних санітарно-гігієнічних умов праці

  • Наявності засобів індивідуального захисту

  • Оптимальний режиму праці, навчання та відпочинку

  • Лікувально-профілактичного обслуговування працюючих, учнів та вихованців

  • Управлінські рішення доводяться до об’єкта управління у вигляді наказів, розпоряджень, приписів, планів робіт тощо.



Створення служби безпеки життєдіяльності та охорони праці в закладі

  • З чого почати ?

  • Наказ про створення служби охорони праці в закладі

  • Керівник закладу розробляє та затверджує Положення про службу (відповідно до Типового)

  • Згідно з вимогами чинного законодавства керівник розробляє і затверджує посадові інструкції на кожного працівника служби охорони праці

  • Скласти та затвердити у керівника перелік нормативно-правових актів, що поширюються на всі структурні підрозділи закладу

  • Скласти план роботи служби та затвердити його у керівника закладу



Служба охорони праці в закладі

  • Функції :

  • Опрацьовує (розробляє) ефективну цілісну систему управління безпекою життєдіяльності, охорони праці в закладі

  • Організовує забезпечення працюючих нормативною документацією, розробкою документації; навчання протягом всього етапу впровадження системи управління

  • Визначає небезпечні та шкідливі виробничі фактори; ооцінює ризики

  • Визначає цілі та завдання; оопрацьовує профілактичні заходи

  • Впроваджує систему аудиту

  • Забезпечує можливість постійного корегування заходів



Для організації дієвої системи роботи з охорони праці необхідно

  • І. Опрацювати:

  • 1. Положення про систему управління охороною праці (згідно ст.13 Закону України “Про охорону праці”)

  • 2. Положення про порядок проведення навчання та перевірки знань з охорони праці ( розробляється і затверджується у закладі на основі Типового). В якому чітко повинно бути визначено, де проводяться:

  • вступний інструктаж з працівниками ( в кабінеті з охорони праці або в приміщенні, що спеціально для цього обладнано, з використанням технічних засобів)

  • позаплановий інструктаж (на робочому місці або в кабінеті ОП)

  • 3. Перелік робіт підвищеної небезпеки для ведення яких необхідне проведення щорічної перевірки знань з ОП

  • 4. Перелік професій, посад та видів робіт, на які повинні бути розроблені інструкції з ОП (керівник закладу затверджує і розсилає у всі структурні підрозділи)

  • 5. План-графік проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці

  • 6. Програму та тривалість вступного інструктажу з ОП (затвердженого керівником закладу)



ІІ. Організувати розробку:

  • Інструкцій з охорони праці відповідно до Переліку необхідних інструкцій з охорони праці ( у 2 примірниках)

  • Переліку професій працівників, списку працівників, які підлягають медичним оглядам та плану-графіка проведення періодичних медичних оглядів

  • ІІІ. Завести :

  • Журнал реєстрації інструкцій з охорони праці (цього вимагає п.5.1. “Положення про розробку інструкцій з ОП”)

  • Журнал обліку видачі інструкцій (п.5.3. даного Положення)

  • Журнал реєстрації вступного інструктажу з ОП (запис робиться у відповідному журналі а також у наказі про прийняття працівника на роботу)

  • Журнал реєстрації інструктажів на робочому місці ( у кожному структурному підрозділі)



Визначення посадових обов’язків керівників структурних підрозділів

  • Директор – служба – керівники структурних підрозділів

  • (заступник з навчально-виховної роботи, заступник з виховної роботи, заступник з адміністративно-господарської роботи)

  • Посадові інструкції повинні містити повний перелік завдань та обов’язків, повноважень, відповідальності, в тому числі з охорони праці та безпечного ведення робіт.

  • Посадова інструкція повинна складатись із розділів:

  • Загальні положення

  • Завдання та обов’язки

  • Права

  • Відповідальність

  • Повинен знати

  • Кваліфікаційні вимоги

  • Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

  • Робочі інструкції мають п'ять розділів



Крок 2. Планування роботи

  • Розробка детальних планів у досягненні поставлених цілей, визначення завдань структурним підрозділам закладу освіти.

  • Організація виконання завдань щодо планування, оцінки та аудиту політики

  • Координація роботи спеціалістів, які задіяні в реалізації політики

  • Гарантія участі та включення робітників у систему управління охороною праці

  • Досягнення відповідного рівня стану умов та безпеки праці у відповідності із вимогами нормативно-правових актів



Що включає в себе планування?



Плани

  • План роботи школи з охорони праці

  • План роботи школи з безпеки життєдіяльності

  • План виховної роботи (включені питання профілактики дитячого травматизму в навчально-виховному процесі та в побуті)



Накази

  • Про розподіл обов'язків між адміністрацією ЗНЗ

  • Про режим роботи НЗ

  • Про створення правил внутрішнього розпорядку

  • Про створення служби з охорони праці, безпеки життєдіяльності

  • Про організацію режиму харчування учнів

  • Про попередження харчових отруєнь та інфекційних захворювань учнів (вихованців)

  • Про медичне обстеження працівників та учнів ЗНЗ

  • Про організацію роботи з охорони праці

  • Про збереження життя і здоров'я учнів

  • Про проведення внутрішнього аудиту охорони праці, безпеки життєдіяльності

  • Про створення постійно-діючої комісії по перевірці знань з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності

  • Про організацію навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності

  • Про створення комісії для розслідування нещасних випадків

  • Про затвердження інструкцій з ОП, БЖД, що діють в ЗНЗ

  • Про організацію чергування в закладі

  • Про організацію та проведення Тижнів безпеки життєдіяльності

  • Про підведення підсумків проведення Тижнів безпеки життєдіяльності

  • Про підготовку закладів освіти в осінньо-зимовий період

  • Про організацію та проведення новорічних свят

  • Про проведення заходів з оздоровлення учнів

  • Про затвердження графіка відпусток працівників ЗНЗ



Заходи 1. Комплексні заходи щодо підготовки закладу до нового навчального року 2. Комплексні заходи щодо підготовки закладу в осінньо-зимовий період

  • 3. Комплексні заходи з охорони праці

  • правові (права, обов'язки, гарантія та юридична відповідальність за порушення в галузі охорони праці)

  • соціально-економічні (соціальний захист, система фінансування профілактичних заходів)

  • організаційно-технічні (норми, що забезпечують усунення впливу на працюючих небезпечних та шкідливих виробничих факторів, виникнення нещасних випадків на виробництві та аварій)

  • санітарно-гігієнічні (норми, що забезпечують усунення професійних захворювань)

  • лікувально-профілактичні (обов'язкові медичні огляди, медична допомога та ін.)



Крок 3. Навчання включає в себе:

  • Ознайомлення посадових осіб із документацією, принципами та завданнями СУОП

  • Проведення компетентними особами

  • Здійснення з відповідною періодичністю

  • Навчання посадових осіб з безпеки життєдіяльності та охорони праці (інструктажі – 1 раз на 6 місяців, перевірка знань – 1 раз на три роки)

  • Навчання осіб, які виконують роботи підвищеної небезпеки (стажування (дублювання) на робочому місці, інструктажі – 1 раз на 3 місяці, перевірка знань - щорічно)

  • Навчання новопризначених працівників (протягом місяця, з дня прийому на роботу)

  • Навчання учнів, вихованців – інструктажі, бесіди, пам'ятки, тренінги, практичні заняття

  • Проведення практичних тренувальних занять

  • Передбачення оцінки знань

  • Документального оформлення



Інструктажі

  • Для працівників:

  • Вступний

  • Первинний

  • Повторний

  • Цільовий

  • Позаплановий



Крок 4. Контроль

  • Система контролю в навчально-виховних закладах передбачає:

  • Оперативний контроль з боку керівників робіт, майстрів виробничого навчання (вчителів праці), викладачів кабінетів підвищеної небезпеки

  • Контроль з боку служби охорони праці закладу

  • Внутрішній аудит

  • Зовнішній аудит



Аудит безпеки життєдіяльності та охорони праці

  • Це систематична перевірка для визначення відповідності дій і пов’язаних з ним результатів із запланованими заходами, ефективності виконання цих заходів та їх відповідності для досягнення курсу і завдань організації

  • Об’єктами аудиту є всі структурні підрозділи з яких складається навчально-виховний заклад , кабінети підвищеної небезпеки, кабінети ручної праці, навчально-виробничі майстерні і навчальний заклад в цілому.



Періодичність проведення планового внутрішнього аудиту

  • Комплексний – два рази на рік. В процесі підготовки закладу до роботи в новому навчальному році та роботи в осінньо – зимовий період (орієнтовно серпень, березень)

  • Цільовий – один раз на три місяці. В рамках «Тижня охорони праці» за графіком аудиторських перевірок в закладі.

  • Оперативний – щоденно перед початком робочого дня здійснює відповідальний за стан охорони праці в структурному підрозділі (кабінеті підвищеної небезпеки, класі, майстерні).

  • Під час обстеження аудитори повинні скласти протоколи оглядів з визначенням термінів усунення зауважень

  • Аудитор - спеціаліст який має кваліфікацію для проведення перевірок менеджменту охорони праці і призначений адміністрацією закладу для підготовки й проведення внутрішнього аудиту, включаючи оформлення всіх необхідних документів



Крок 5. Облік, аналіз, висновки

  • Облік нещасних випадків з працівниками на виробництві та в побуті (щоквартально, щорічно)

  • Облік нещасних випадків з учнями, вихованцями в навчально-виховному процесі та в побуті (щомісяця, щоквартально, щорічно)

  • Облік пожеж, ДТП та інших шкідливих факторів (щоквартально, щорічно)

  • Аналіз дитячого та дорослого травматизму (два рази на рік – у констатуючій частині наказів та у вступі до планів на наступний рік; на нарадах, педрадах, на ШМО (РМО), на засіданнях ПК, на зборах трудового колективу, на батьківських зборах)

  • Аналіз виконання планів, наказів, заходів

  • Огляд – конкурс серед закладів освіти області на кращу роботу з питань організації роботи з безпекки життєдіяльності та охорони праці



Крок 6. Стимулювання

  • Матеріальне

  • Диференційована система преміювання

  • Види заохочень визначаються колективним договором

  • Моральне

  • Почесна грамота

  • Подяка



Наслідки

  • Роботодавець повинен продемонструвати свої безумовні керівництво та схильність до організації діяльності з безпеки життєдіяльності та охорони праці в закладі.

  • Наслідками організації системи управління безпекою життєдіяльності та охорони праці повинні стати:

  • виховання свідомого ставлення учасників навчально-виховного процесу до свого здоров'я та безпеки життя

  • формування гігієнічних навичок, надання першої долікарської допомоги

  • вміння діяти у надзвичайних ситуаціях

  • зменшення травмувань учнів, вихованців в навчально-виховному процесі, побуті

  • зменшення рівня виробничого, побутового травматизму та професійних захворювань



І наостанок…

  • Успіх в житті і в праці залежить від деяких ключових факторів:

  • Дозвольте своїм почуттям повністю дослідити і зрозуміти реальність, яка вас оточує

  • Не робіть поспішних і тому не вірних висновків

  • Будьте достатньо сміливими, щоб прийняти рішення

  • Прийнявши рішення, дійте впевнено і без сумнівів

  • Зосередьтесь і вкладіть в ці дії всю вашу силу і енергію

  • Не бійтеся припускатися помилок

  • І успіх Вам гарантовано




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка